Laptops geen toegang tot netwerk

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StripedSocks13
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21-11-2021
Beste Tweakers, na een hele ochtend en avond aanmodderen ben ik nu echt compleet radeloos.
Sinds vanochtend krijgen 2 van mijn laptops geen toegang meer tot het netwerk (Ziggo). Het verbindt als het ware wel (het wifi tekentje komt gewoon te voorschijn, maar er blijft een driehoekje met uitroepteken bij staan). Alle andere apparaten in huis hebben wel gewoon netwerk toegang.

Ik heb inmiddels alles al geprobeerd naar mijn idee: wifi aan/uit, verbinding vergeten en opnieuw verbinden, router aan/uit, router resetten, laptop opnieuw opgestart, kanaal van de 2,4GHz frequentieband aangepast, uit de ipconfig komt ook niks geks...

Als ik "problemen oplossen" aanklik kreeg ik eerst de melding "Het externe apparaat of de externe bron accepteert de verbinding niet" dat heb ik vervolgens opgelost. Soort van, door een stap te volgen die ik op internet had gevonden. Daarna kreeg ik een nieuwe probleemmelding "Uw computer lijkt correct geconfigureerd te zijn, maar het apparaat of de bron (www.microsoft.com) reageert niet".

Mijn laptop verbindt op andere plaatsen wel gewoon met de wi-fi.

Ik weet echt niet meer wat ik moet doen, ik hoop heel erg dat iemand hier een idee heeft. Ik ben namelijk volop bezig met mijn studie en heb mijn laptop echt nodig.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:57
Klinkt alsof je winsock verziekt is door de Windows update.. Heb je al systeemherstel gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StripedSocks13
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21-11-2021
mad-dog schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 20:15:
Klinkt alsof je winsock verziekt is door de Windows update.. Heb je al systeemherstel gedaan?
Er stond zelfs nog een update open, het uitvoeren hiervan heeft niks uitgehaald. Het gekke is dat een van de twee laptops inmiddels wel ineens weer verbinding heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17:03
Als je een cmd venster opent, kun je dan wel pingen naar de gateway? (Bijvoorbeeld 192.168.178.1).

Zo ja, ping dan eens naar 1.1.1.1 of een ander op adres die reageert op een pingetje.

Handmatig ook al eens een IP adres ingesteld op je netwerkkaart die buiten de range van de DHCP op je Router valt? (Of een zo'n hoog mogelijk IP-adres geven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Check ook eens de DNS instellingen, op de laptops. Zet die bij voorkeur op de DNS servers van Cloudflare: 1.1.1.1 en 1.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:19

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@StripedSocks13 zou je voor de volledigheid nog even de typenummers van je gebruikte apparatuur kunnen toevoegen?
Pagina: 1