FTP-en naar oude Mac Pro met OSX 10.4

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iDog
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Stomme vraag wellicht, voor de experts hier, maar ik kom er niet uit.

Heb van een kennis een oude Mac Pro met OSX 10.4 staan. Zitten een paar HFS+ geformatteerde schijven bij waarvan de data nog afgehaald moet worden. Ikzelf heb Windows 10. Wat ik gedaan heb (en lijkt te werken) is de FTP-deling op de Mac aangezet.

Vervolgens ingelogd met Filezilla vanaf de PC. Dan zie ik alle /Volumes en kan ik alles kopieren naar mijn Windows PC..

Maar nu, in een bepaalde folder "ziet" Filezilla maar 33 van de 64 bestanden. En dus kopieert hij ook alleen maar die. Andere client (WinSCP) geprobeerd, maar hetzelfde. Als ik op de Mac direct kijk, via de Finder, dan zie ik wel gewoon de 64 bestanden.

En nu het gekke, ik heb ook nog een Ubuntu server. Als ik daar via Midnight Command een FTP verbinding maak met de Mac Pro, dan zie ik wel alle bestanden :?

Heeft iemand een idee wat de oorzaak hiervan kan zijn en hoe ik het evt. kan oplossen ? Iets met passive/active listing misschien ?

Ja, laat maar. FlashFXP does the job !

Solved :) (al zou ik altijd wel het waarom willen weten :)).

[ Voor 5% gewijzigd door iDog op 23-05-2019 19:45 . Reden: opgelost ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-10 14:09
Probeer is een van deze bestandsnamen aan te passen; niet alle HFS+ compatible tekens zijn compatible.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:52
Files in een .zip gooien op de Mac en die .zip overhalen naar je Windows bak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iDog
  • Niet online
Ballebek schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 11:14:
Probeer is een van deze bestandsnamen aan te passen; niet alle HFS+ compatible tekens zijn compatible.
Zelfs gerenamed naar abc.avi en gekopieerd naar andere map. Werd nog steeds niet gezien.

Anyway, FlashFXP werkt als enige ftp-client wel, dus het is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marber
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15:21
Wellicht heb je de rechten niet met je FTP User op die bestanden?

[ Voor 3% gewijzigd door Marber op 24-05-2019 12:29 . Reden: Spelling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iDog
  • Niet online
Marber schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 12:28:
Wellicht heb je de rechten niet met je FTP User opendoe bestanden?
De enige variabele is de FTP client die ik gebruikt heb. Filezilla en WinSCP laten de bestanden niet zien, FlashFXP wel.
Pagina: 1