Lekkage badkamer naar muur slaapkamer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• KRAI.7
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:05

KRAI.7

Bwoah...

Topicstarter
Beste Tweakers,

Sinds vorig jaar oktober woon ik samen met mijn vriendin in een huurwoning. Voordat we er gingen wonen hebben we eerst alles geschilderd en netjes gemaakt. Dit heeft tot resultaat gehad dat de woning er weer ontzettend mooi uitziet! :) Nog steeds erg blij mee!

De laatste tijd is me iets opgevallen bij de muur in de slaapkamer. Namelijk dat er een rare plek op de muur zit, een soort 'bolling'. Dit begon steeds erger te worden tot een bepaald punt waarop het niet meer verder ging. Hierop hebben we besloten om die 'bolling' eraf te krabben en er weer overheen te schilderen (ik wilde eigenlijk al de woonstichting vragen wat de beste oplossing is, maar mijn vriendin wilde het eerst gewoon aankijken als we het opnieuw zouden schilderen).

Goed, het was dus weer een mooie vlakke muur. Nu beginnen de 'bollingen' toch weer te ontstaan en ik vraag me eerlijk gezegd een beetje af waar dit vandaan kan komen.

Rechtstreeks aan de andere kant van de muur zit de douchecabine. De douchekraan zit hier een stuk verder naar boven dan waar de bolling (aan de slaapkamerkant) is ontstaan, maar ik heb het idee dat er iets niet goed is afgedicht bij de kraan, waardoor er water naar beneden begint te lopen (achter de tegels van de badkamer).

Om het verhaal iets te verduidelijken heb ik maar wat foto's gemaakt. Misschien zou iemand op basis hiervan kunnen bevestigen dat het inderdaad aan de bevestiging van de douchekraan ligt, of misschien kan iemand dit idee juist ontkrachten?

For the record: ik ben niet heel erg technisch aangelegd op het gebied van woningen, dus mocht er nog extra informatie nodig zijn zal ik het proberen te beantwoorden maar kan niet beloven dat ik altijd het antwoord weet. Ik wist ook niet of ik zomaar die kraan kon losschroeven om eens te kijken hoe het zit met die afdichtingen... :+ Dus vandaar dat ik het eerst even hier vraag. :9

Oh ja: ik dacht dat het misschien aan de verf kon liggen maar dat lijkt me niet het geval, aangezien we in een andere kamer dezelfde soort muur+verf hebben en het daar niet gebeurt. Verder in de slaapkamer zijn er ook nergens zulke rare plekken te bekennen. ;)

https://imgur.com/a/l5aE1WZ hier staan de foto's.

Alvast bedankt! :)

Groetjes,

Marco

Alle reacties

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:17
Dat is duidelijk waterschade, oftewel je hebt een lekkage (ergens).
Ik zou de woningbouw z.s.m. contacten en dat ze gaan kijken.

Float like a butterfly, sting like a bee.

• nixjuh
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-09-2025
Ziet er inderdaad uit als een lekkage. Pasgeleden zelf ook iets soortgelijks gehad. I.v.m. koopwoning was het bij mij een verzekeringskwestie en het probleem heb ik zelf opgelost, er zat een gescheurde koppeling onder de kraan.

Wat Martinusz zegt inderdaad even met de woningbouw contact opnemen, die sturen dan iemand langs die er naar kijkt en het hopelijk snel op kan lossen voor je. Succes met de afhandeling!

Trotse eigenaar van:https://heroesoftomorrow.nl/

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:07
Waarschijnlijk is de woningbouw des te blijer als je het snel doorgeeft. Dit soort probleem wordt zelden vanzelf kleiner zeg maar ;) Anders kost het ze straks misschien nog een stuk meer om te fixen.

• Mr. Blonde
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 31-01 19:09
Lijkt er inderdaad op dat de wand ergens water doorlaat. Kan heel goed achter de kraan zijn t.p.v. de bevestiging.

Woningbouw zsm bellen om het op te lossen voordat de tegels eraf vallen.

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Nu online
Het kunnen ook de voegen zijn tussen de tegels die lek zijn. De schade is niet enorm dus het lijkt geen supergrote lekkage. Neemt niet weg dat het wel opgelost moet worden.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:17
LordSinclair schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 14:57:
Het kunnen ook de voegen zijn tussen de tegels die lek zijn. De schade is niet enorm dus het lijkt geen supergrote lekkage. Neemt niet weg dat het wel opgelost moet worden.
Dat kun je helemaal niet zeggen hoe groot het lekkage is aan de hand van alleen deze plek ;)
Wij hebben onlangs een lekkage gehad van het inbouwtoilet, dat zag er exact hetzelfde uit op de muur.
Echter van binnen (muur) was alles zeik en zeik nat en waarschijnlijk al tijden aan het lekken.
Voordat het zichtbaar wordt, kan best even duren, maar de schade aan binnenkant kan groter zijn dan je aan de buitenkant denkt.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Verwijderd

Inderdaad, bij lekkage kan je het beter gister dan vandaag melden. In geval van huur doe je dat voornamelijk voor de eigenaar, maar natuurlijk ook om je eigen overlast te minimaliseren. Als de muur er bij wijze van helemaal uit moet, zit je een stuk langer in het stof of ergens anders, dan wanneer het nog makkelijk te fixen is.

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Dat is duidelijk lekkage. Meteen de woningstichting bellen. Dat stopcontact zit er ook nog eens vlakbij, dat kan ook niet gezond zijn.

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:19

Bob Popcorn

Plop!

Dit lijkt mij meer op vochtdoorslag uit de voegen dan echt een full blown lekkage. Desalniettemin gewoon doorgeven. :)

Kan niet stoppen met ontploffen!

• KRAI.7

KRAI.7

Bwoah...

Topicstarter
Bedankt allen! Ik heb de woonstichting ingelicht, nu wachten op een telefoontje voor een afspraak. ;-)

• Wilke
  • Laatst online: 13:07
zacht schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 15:06:
Dat is duidelijk lekkage. Meteen de woningstichting bellen. Dat stopcontact zit er ook nog eens vlakbij, dat kan ook niet gezond zijn.
Mwah, als daar water uit komt, dat is niet gezond. Maar de plek zit lager en de electriciteitsleidingen lopen - als het goed is - naar boven, dus dat zou mee moeten vallen.

• KRAI.7

KRAI.7

Bwoah...

Topicstarter
Net teruggebeld door de woonstichting. Zei geven aan dat dit onze verantwoordelijkheid is, aangezien ik heb gezegd dat ik dacht dat het aan de (bevestiging van de) kraan lag.

Als ik kijk naar het ‘wie doet wat’ document van de woonstichting weet ik niet zo goed onder wiens verantwoordelijkheid dit nu valt: https://www.patrimonium.n...DERHOUDS_ABC_2017_WEB.pdf

Kan iemand anders zijn interpretatie delen?

Edit: ze willen nu dus ook niet komen kijken. Tenzij ik een onderhoudscontract afsluit (wat me tijdens het tekenen van de huurovereenkomst vorig jaar sterk is afgeraden omdat er enorm veel grijze gebieden in zitten...)

[ Voor 19% gewijzigd door KRAI.7 op 28-05-2019 10:30 ]

• perspectivebass
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01-02 21:29
KRAI.7 schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 10:29:
Net teruggebeld door de woonstichting. Zei geven aan dat dit onze verantwoordelijkheid is, aangezien ik heb gezegd dat ik dacht dat het aan de (bevestiging van de) kraan lag.

Als ik kijk naar het ‘wie doet wat’ document van de woonstichting weet ik niet zo goed onder wiens verantwoordelijkheid dit nu valt: https://www.patrimonium.n...DERHOUDS_ABC_2017_WEB.pdf

Kan iemand anders zijn interpretatie delen?

Edit: ze willen nu dus ook niet komen kijken. Tenzij ik een onderhoudscontract afsluit (wat me tijdens het tekenen van de huurovereenkomst vorig jaar sterk is afgeraden omdat er enorm veel grijze gebieden in zitten...)
Als de kraan lekt meestal jullie verantwoordelijkheid. Wanneer het lek in de muur zit woningbouw. Kortom kraan vervangen en kijken of het probleem terugkomt/aanhoudt zoja woningbouw bellen, dan hebben jullie aan je plicht voldaan en ligt het probleem dus niet bij de kraan.

• holygame
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13:52
Les voor de volgende keer, nooit eigen conclusies trekken en doorgeven. Laat de conclusie maar getrokken worden door de expert van de woningbouw.

• Goudvis
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-02 11:48

Goudvis

'Hallo buurman! Ik ook hier?'

Klacht indienen bij wooncoöperatie dat je niet akkoord bent met het besluit, en aangeven dat je de zaak desnoods bij de Huurcommissie brengt? Zie ook deze pagina van onze Rijksoverheid 'Ik heb een klacht over mijn huurwoning. Waar kan ik terecht?'.

Die loslopende kat - houd 'm lekker binnen (de tuin)

• edsandje
  • Registratie: December 2018
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

Volgens mij is het een blok-kraan, de leidingen zijn opbouw? Dat is op de foto's niet echt duidelijk.
Ik denk niet dat het door de kraan komt maar door tegel/voeg/kitwerk.
Woningbouw bellen, melden dat er een loodgieter naar de kraan heeft gekeken en dat deze niet lekt.

Please state the nature of the technical emergency

• w00d
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-12-2025
Als de kraan en leidingen opbouw is, dan zou ik de oorzaak eerder zoeken in gescheurde tegelvoegen of slechte afdichting van de kraanbevestiging.

Hoe is de afdichting van deze schroeven: https://i.imgur.com/bTIeEgM.jpg Loopt niet gewoon water tussen door?

• KRAI.7

KRAI.7

Bwoah...

Topicstarter
w00d schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 11:54:
Als de kraan en leidingen opbouw is, dan zou ik de oorzaak eerder zoeken in gescheurde tegelvoegen of slechte afdichting van de kraanbevestiging.

Hoe is de afdichting van deze schroeven: https://i.imgur.com/bTIeEgM.jpg Loopt niet gewoon water tussen door?
Dat dacht ik dus ook inderdaad, en dat heb ik ook vermeld bij het reparatieverzoek: dat ik dacht dat het bij de bevestiging van de kraan lag (en dus ook de afdichting). Ik vermoed dus ook dat er water boven de bevestiging tussen de tegels doorglipt.

Maar wat zal ik daarmee doen? Kijken of ik het 'zelf' op kan lossen (heb een handige schoonvader gelukkig :P) of gewoon terugbellen en het verhaal nogmaals uitleggen?

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

KRAI.7 schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 12:27:
[...]

Dat dacht ik dus ook inderdaad, en dat heb ik ook vermeld bij het reparatieverzoek: dat ik dacht dat het bij de bevestiging van de kraan lag (en dus ook de afdichting). Ik vermoed dus ook dat er water boven de bevestiging tussen de tegels doorglipt.

Maar wat zal ik daarmee doen? Kijken of ik het 'zelf' op kan lossen (heb een handige schoonvader gelukkig :P) of gewoon terugbellen en het verhaal nogmaals uitleggen?
Terug bellen en zeggen dat het lekt. Als ze beginnen over de kraan dan zeg je; 'Heb ik uitvoerig naar gekeken, die is het niet!'

Precies dit soort dingen zijn de voordelen van het huren van een woningbouwvereniging; die sturen een figuur langs om het te fixen, je hoeft enkel de deur open te doen (en je aan de telefoon niet af te laten poeieren).

Bikemounts.nl opmaat gemaakte houders voor bikeradars, fietscomputers & tools. Perfect passend op JOUW fiets.

• deagan1337
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 04-01 12:48
KRAI.7 schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 10:29:
......

Indien ze het voor je repareren via het onderhoudscontract, sluit die dan gewoon af ( kosten 4 euro voor 1 a 2 maanden ).

Uit pdf:
----
Opzeggen?
Het onderhoudsabonnement kan elk moment worden gestopt, waarbij u een opzegtermijn in acht moet nemen van een maand. Uw opzegging krijgt u schriftelijk bevestigd.
---

Goedkoper dan zelf gaan proberen e.e.a. te repareren, het is een huurwoning dus ik zou je verhuurder zoveel mogelijk laten doen.

• SjigEd
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:48
Ik heb dit ook gehad.
Voegen tussen de vloertegels waren slecht waardoor er water onder de tegels kwam.
Hierna ging het alle kanten op, het water vreet na genoeg tijd alles op.
Wij hadden in de gang op de muur van de badkamer eerst ook een bolling op de muur en dachten eerst dat het kwam door slecht stucwerk.
Later bleek dat het water daar gewoon omhoog was gekropen. Door de plek leek het eerst ook op lekkage van de kraan.
Uiteindelijk dus kortsluiting gehad doordat het water het electranetwerk in ging.

Tik eens op je tegels met iets hards. Klinken ze hol?

Via de verzekering is iemand gratis langsgeweest om te kijken wat er aan de hand was. Slechte voegen en kit waren dan wel niet gedekt, het onderzoek naar de lekkage wel.
Hij heeft nog kleurstof in de afvoer gedaan om zeker te weten dat het daar niet aan lag.
Nu is het stuk bij de douche nieuw betegeld en hebben we nergens meer last van.

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:56

Theo

moederbord

KRAI.7 schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 12:27:
[...]

Terugbellen en melden dat het niet gaat om een defecte kraan; er trekt vocht door de muur heen. Bij een lekkende kraan lekt er water uit de kraan in de douchecabine. Hier lekt er water dwars door een muur heen, en dat heeft niks te maken met de kraan of het lekken ervan.

Nu met WP, PV, EV en PC

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-02 21:32

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Op die foto zien die kraan + leiding er wel oud en smerig uit :|

Laat de woningbouw kijken. Die kraan is neem ik aan ook door de woningbouw geplaatst. Dus moeten zij dit vervangen indien hier iets mis mee is.

Mijn muziekcollectie op Discogs

• KRAI.7

KRAI.7

Bwoah...

Topicstarter
Nyarlathotep schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 19:18:
Op die foto zien die kraan + leiding er wel oud en smerig uit :|

Laat de woningbouw kijken. Die kraan is neem ik aan ook door de woningbouw geplaatst. Dus moeten zij dit vervangen indien hier iets mis mee is.
Eens. De badkamer hebben we niet meegenomen met verven en er zaten al een soort van roestplekken op die kraan. Ziet er niet heel mooi uit maar we hadden even andere prioriteiten met het geld, namelijk vooral de ruimtes waar je het meest bent. :P

Heb even een mailtje teruggestuurd naar ze (had gebeld, maar ik moest het verhaal maar mailen, zucht....)

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-02 19:18
Draai de rozet van de kraan eens los van het tegelwerk en kijk of de aansluitingen die uit de muur komen goed zijn afgekit, controleer de kitnaden langs de vloer en wanden, kijk of er geen stukjes voeg missen ( erg onwaarschijnlijk) verder is een lekkage voor de verhuurder en ontstaat zonder schades door achterstallig onderhoud.

• KRAI.7

KRAI.7

Bwoah...

Topicstarter
Goeiemorgen! Toen ik net stond te douchen heb ik eens even goed gekeken of er niets mis is met de voegen. Nu zie ik op ongeveer de hoogte van de gele kring aan de andere kant een kleine opening in de voegen zitten van +- 1cm zitten.

Na het douchen even de rolmaat gepakt om te kijken of het ongeveer op dezelfde plek zit.

De kleine opening in de voegen is op 82cm hoogte. De gele kring aan de slaapkamerkant zit op 66cm hoogte.

Zou dit het dan zijn? Ik ben bijna zeker van wel... Mocht er een foto gewenst zijn; laat het even weten! :)

Edit: mocht dit nou inderdaad de oorzaak zijn, dien ik dit dan zelf op te lossen of de woonstichting? Ik heb even in het 'Wie Doet Wat?'-pdfje gekeken maar je kan het natuurlijk op twee manieren interpreteren: wandafwerking (kleine reparatie) of lekkage, alleen bij laatstgenoemde staat niet per sé mijn situatie beschreven...

[ Voor 23% gewijzigd door KRAI.7 op 30-05-2019 10:33 ]

• AnnaAnjo
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 12:59
Ik zou de verhuurder gewoon laten komen hiervoor. Klein onderhoud is bijvoorbeeld een gootsteen ontstoppen e.d. lekkage wat door de muur komt is al groter en valt onder de verhuurder. Niet te veel zelf willen oplossen en aandragen dat je denk dat dat het is.... Ze schuiven het graag af :) laat het ze zelf maar onderzoeken.

Ik heb ook bij patrimonium gehuurd, en toen er bij mij lekkage was hebben ze van alles nagelopen (lekkage bleek bij de buurman) maar goed houd je zelf van de domme, zeg dat je last heb van lekkage en laat iemand anders er naar kijken, dat is juist voordeel van huren... (En voegen valt sowieso onder de verhuurder, wandreparatie is meer een klein gat in je muur repareren)

• Hennie-M
  • Laatst online: 01-02 18:48
Ik had dit ook, kleine gaatjes in het voegwerk en wat oude gaatjes in de tegels waar ooit een zeepbakje oid heeft gehangen waarvan de kit was vergaan.. opnieuw gevoegd en gaatjes gevuld met nieuwe kit en het is gestopt met opbollen. Jij bent er overigens wel stukken eerder bij dan ik dat was, bij mij is het uitgegroeid tot een plek van 1x2m. Er stonden bij mij namelijk spullen tegen de wand in een kamer die ooit bedoeld is om te verbouwen tot badkamer :)

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Dit is zeker voor de woningbouw, het is hun woning en hun muur. Als je het vocht in deze muur laat zitten dan kun je het stucwerk er straks allemaal aftikken, als het al niet vanzelf naar beneden komt. Daarbij wordt de muur er zelf ook niet beter op.

Bellen en overleggen met wat er aan de hand is en hoe zij dat oplossen. Het gaat om vocht in de muur, niet een lekke kraan. Als je pech hebt trekt het naar beneden, heb je het in de vloer(bedekking) en dat soort zaken. Dan ben je verder van huis.
Pagina: 1