Ok, ik beken. Ik heb hulp nodig.
Situatie; ik heb een HP 5820X (JC102B) switch stack aan een kant met een 1Gb glas SFP erin (JD118B).
De andere kant bestaat uit een cisco 3650 (WS-C3650-24PS-S) stack, met ook een 1Gb glas SFP (GLC-SX-MMD).
Zodra ik de glasvezel er tussen zet krijg ik op de cisco gelijk de volgende melding waarna de interface in err-disabled gaat
Het vreemde, de exact zelfde config op een UTP poort werkt onmiddellijk. Maar niet via glas.
Even de relevante config stukken
HP kant
Cisco kant
Beide GBIC's zijn supported onder de gebruikte firmware versies.
Glas vervangen (het is een dubbele verbinding dus leek me al sterk), RX-TX gechecked.
Ook aan de Cisco kant de GBIC's kunnen vervangen door een spare.
Een andere (veel oudere) cisco switch heb ik wel functionerend aan de HP hangen met het zelfde GBIC's.
GBIC's ook nagekeken op Wavelength 850, kabel op diameter (62,5um).
Ben nu al een paar dagen hierop aan het testen en zoeken maar kan niet vinden wat het nou is.
Voor hun die het opmerken; ja ik blokkeer spanning tree. Dit is vanwege een bijzondere redenen waar ik hier niet over uit kan wijden.
Dus is er een mede tweaker die me kan wijzen op wat ik nou over het hoofd zie?
Situatie; ik heb een HP 5820X (JC102B) switch stack aan een kant met een 1Gb glas SFP erin (JD118B).
De andere kant bestaat uit een cisco 3650 (WS-C3650-24PS-S) stack, met ook een 1Gb glas SFP (GLC-SX-MMD).
Zodra ik de glasvezel er tussen zet krijg ik op de cisco gelijk de volgende melding waarna de interface in err-disabled gaat
code:
1
| %PM-4-ERR_DISABLE: link-flap error detected on Gi1/1/1, putting Gi1/1/1 in err-disable state |
Het vreemde, de exact zelfde config op een UTP poort werkt onmiddellijk. Maar niet via glas.
Even de relevante config stukken
HP kant
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| interface Bridge-Aggregation21 description Uplink to Switch_LAN_25 port link-type trunk port trunk permit vlan all link-aggregation mode dynamic mad enable interface Ten-GigabitEthernet1/0/14 port link-mode bridge description Uplink to Switch_LAN_25 1/1/1 port link-type trunk port trunk permit vlan all port link-aggregation group 21 interface Ten-GigabitEthernet2/0/14 port link-mode bridge description Uplink to Switch_LAN_25 2/1/1 port link-type trunk port trunk permit vlan all port link-aggregation group 21 |
Cisco kant
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
| interface Port-channel1 description Uplink to Switch_LAN_01 switchport mode trunk interface GigabitEthernet1/1/1 description Uplink to Switch_LAN_01 1/0/14 switchport mode trunk switchport nonegotiate channel-protocol lacp channel-group 1 mode active spanning-tree bpdufilter enable spanning-tree bpduguard enable interface GigabitEthernet2/1/1 description Uplink to Switch_LAN_01 2/0/14 switchport mode trunk switchport nonegotiate shutdown channel-protocol lacp channel-group 1 mode active spanning-tree bpdufilter enable spanning-tree bpduguard enable |
Beide GBIC's zijn supported onder de gebruikte firmware versies.
Glas vervangen (het is een dubbele verbinding dus leek me al sterk), RX-TX gechecked.
Ook aan de Cisco kant de GBIC's kunnen vervangen door een spare.
Een andere (veel oudere) cisco switch heb ik wel functionerend aan de HP hangen met het zelfde GBIC's.
GBIC's ook nagekeken op Wavelength 850, kabel op diameter (62,5um).
Ben nu al een paar dagen hierop aan het testen en zoeken maar kan niet vinden wat het nou is.
Voor hun die het opmerken; ja ik blokkeer spanning tree. Dit is vanwege een bijzondere redenen waar ik hier niet over uit kan wijden.
Dus is er een mede tweaker die me kan wijzen op wat ik nou over het hoofd zie?
The mystery of life isn't a problem to solve, but a reality to experience. A process that cannot be understood by stopping it. We must move with the flow of the process. We must join it. We must flow with it. - Jamis