Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mielmania
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-04 22:14
Mijn vraag:
Ik ben een tijdje terug overgestapt van een Nvidia 750Ti 2GB naar een GTX1060 6 GB. Dit om oa Wolfenstein fatsoenlijk te kunnen spelen. Nou was dat een prima upgrade maar de laatste tijd merk ik dat na een tijdje pc gebruik (surfen,muziekje via Youtube, dumpertfilmpje) dat filmpjes niet meer afspelen. Ze blijven "bufferen/laden" maar er gebeurt niks. Eerst dacht ik alleen in Chrome, maar ook een serie op mijn pc (mp4/mkv) doen het niet meer en games starten ook niet meer.

Nou vind ik het een super wazig probleem, maar het lijkt wel of de 6GB volstroomt en de kaart erna niet meer werkt. Als ik mijn pc opnieuw opstart dan werkt alles weer, tot na een tijdje het zelfde probleem zich voordoet. :?

Relevante software en hardware die ik gebruik:
  • Windows 10 Education Build 17134
  • Driver versie: 430.64
  • GA-B150N Phoenix-WIFI (rev. 1.0)
  • I5 6400
  • 16 GB ram
  • 256 GB msata samsung 960 EVO
  • Zotac GTX 1060 GTX mini
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Eerst dacht ik dat het alleen in Chrome was, dus heb ik hardwareversnelling aan en uit gezet, dat maakte geen verschil. Toen dacht ik dat het aan de drivers lag dus meerder updates gedraaid met en zonder DDU, maar ook dat mocht niet baten.

Op een gegeven moment werd ik zo para dat ik zelfs dacht dat het door mijn koptelefoon (sony WDR1000X) kwam of mijn beeldscherm (Philips BDM4065UC) kwam. Maar dat zijn totaal onlogische ideeën die ik ook nog niet hebben kunnen bewijzen met feiten.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen!

hoi

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:02

br00ky

Moderator Harde Waren
Mielmania schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 13:15:
Mijn vraag:
Nou vind ik het een super wazig probleem, maar het lijkt wel of de 6GB volstroomt en de kaart erna niet meer werkt. Als ik mijn pc opnieuw opstart dan werkt alles weer, tot na een tijdje het zelfde probleem zich voordoet. :?
Lijkt? Want je hebt dit niet gemeten? Je kunt gewoon monitoren hoeveel VRAM er gebruikt wordt. Net als een heleboel andere parameters. Dus, wat doet je cpu/RAM bijvoorbeeld als de boel erg traag is?

Al eens een cleane install van je OS gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mielmania
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-04 22:14
br00ky schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 13:22:
[...]

Lijkt? Want je hebt dit niet gemeten? Je kunt gewoon monitoren hoeveel VRAM er gebruikt wordt. Net als een heleboel andere parameters. Dus, wat doet je cpu/RAM bijvoorbeeld als de boel erg traag is?

Al eens een cleane install van je OS gedaan?
Nee CPU/Ram doet verders niks merkbaars in taakbeheer.

En clean instal OS is indd nog de laatste optie, maar ik hoopte dat eigenlijk niet te hoeven doen ivm het geklier dat daar bij komt kijken.

hoi