In de markt voor een 65" TV, bodem segment

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ISaFeeliN
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-09 08:06
Ik zoek een?
65" TV

Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
7-800 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Gewoon als scherm, voornamelijk aangestuurd door of een PC (970GTX of 1080GTX), of eoa media boxje. We kijken verder geen TV (we gaan Ziggo TV opzeggen)

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb een aantal apparaten op een rijtje gezet: https://tweakers.net/pric...;1173569;1173935;1210459/

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik probeer gewoon het beste scherm te vinden in dit rijtje (beeldkwaliteit dus). Met name de backlight technieken (edge-led vs direct-led). Het scherm zal voornamelijk via HDMI aangestuurd worden, en met een utp kabel aangesloten worden, dus WIFI is bijvoorbeeld niet belangrijk denk ik, of kan dat handig zijn voor beeldscherm casting bijvoorbeeld? Wij hebben zelf Samsung S9+ telefoons. Het scherm zal hoogstwaarschijnlijk aan de muur gehangen worden.

[ Voor 13% gewijzigd door ISaFeeliN op 23-05-2019 13:07 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19:40
Er zit geen wezenlijk verschil tussen edge-led en direct-led, sterker nog; direct-led komt regelmatig slechter uit de reviews qua backlight-uniformiteit.

De LG tv's hebben een IPS paneel in tegenstelling tot de Samsung modellen met een VA paneel. IPS heeft betere kijkhoeken en VA biedt een veel hoger contrast.

Persoonlijk zou ik het budget iets oprekken en voor een https://tweakers.net/pric...ung-ue65nu8000-zwart.html kiezen. Daarmee haal je een veel betere tv in huis vergeleken met de tv's uit jouw OP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ISaFeeliN
Freshouttheoven schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 14:04:
Er zit geen wezenlijk verschil tussen edge-led en direct-led, sterker nog; direct-led komt regelmatig slechter uit de reviews qua backlight-uniformiteit.

De LG tv's hebben een IPS paneel in tegenstelling tot de Samsung modellen met een VA paneel. IPS heeft betere kijkhoeken en VA biedt een veel hoger contrast.

Persoonlijk zou ik het budget iets oprekken en voor een https://tweakers.net/pric...ung-ue65nu8000-zwart.html kiezen. Daarmee haal je een veel betere tv in huis vergeleken met de tv's uit jouw OP.
Thanks. Ja ik had wel gevonden dat direct-led vaker slechter is dan beter. Dan kom je in dit segment dus sneller uit op Samsung ipv. LG.

Ik probeer wel echt binnen mijn budget te blijven. We zijn echt geen grote filmkijkers (ik wel, maar als ik daar aan ga beginnen ga ik dat op een heel ander niveau aanpakken, voor nu heb ik deze liefhebberij in de koelkast staan). Ik ga toch even kijken naar dat scherm. Is die beter vanwege de Local dimming die deze wel heeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19:40
ISaFeeliN schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 14:09:
[...]

Thanks. Ja ik had wel gevonden dat direct-led vaker slechter is dan beter. Dan kom je in dit segment dus sneller uit op Samsung ipv. LG.

Ik probeer wel echt binnen mijn budget te blijven. We zijn echt geen grote filmkijkers (ik wel, maar als ik daar aan ga beginnen ga ik dat op een heel ander niveau aanpakken, voor nu heb ik deze liefhebberij in de koelkast staan). Ik ga toch even kijken naar dat scherm. Is die beter vanwege de Local dimming die deze wel heeft?
De NU800 heeft een meer 'premium' afwerking, 120Hz native paneel, betere kleurengamma, een veel hogere helderheid en betere motion handling.

Local dimming is meer marketing op dit soort tv's, voor een aardige tot goede local dimming zou je naar FALD (Full Array Local Dimming) led tv's moeten kijken, deze zijn nog verder verwijderd van jouw budget.

Als ik een tv moet kiezen uit jouw lijstje dan zou ik voor een van de 2 Samsung tv's kiezen i.v.m. het VA paneel wat een veel betere contrast biedt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ISaFeeliN
Het is uiteindelijk de 65RU7170 geworden, dus het budget toch iets opgerekt, maar niet heel veel. Tevreden mee! Dank voor de adviezen :-)