Bestelling annuleren na meermaals uitstel levering

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-05 21:44
Begin vorige week heb ik een auto acculader besteld, want auto staat met lege accu op een plek dat het met startkabels niet echt gaat lukken. Gekozen voor een shop waar ik vertrouwen in had en ook op GoT meermaals word aangehaald als goed.

Er stond dat het product op voorraad was, dus besteld.

Echter, dag er na een mail dat hij niet op voorraad was maar dat hij werd eind van de week verwacht. Of het goed was als hij werd opgestuurd als hij binnen kwam. Vervelend maar ik kon nog wel een paar dagen de auto missen, dus akkoord gezegd.

Echter deze week nog steeds niets gehoord dus maar weer contact gezocht. Er was iets mis gegaan, en nu zou het nog een week gaan duren. Jammer dat ik hier niet van op de hoogte gesteld word, gezien de levertijd van 1 dag nu dus 2+ weken word.

Dat is dus wel vervelend. Op de site hebben ze ook maar een andere lader staan die ik als vervanging zou kunnen kiezen, echter is die meer als 2x zo duur.

Nu vind ik het vervelend om mijn bestelling te annuleren, maar echt een andere optie zie ik vanuit mijn oogpunt ook niet.

Kan ik op grond hier van mijn bestelling annuleren? Ik weet dat ik gebruik kan maken van het retour recht maar dat betekend voor de verkoper verzendkosten en kosten om het product terug te nemen en voor mij ook weer kosten om het terug te sturen. Voor niemand dus handig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
LOTG schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 12:29:

Kan ik op grond hier van mijn bestelling annuleren? Ik weet dat ik gebruik kan maken van het retour recht maar dat betekend voor de verkoper verzendkosten en kosten om het product terug te nemen en voor mij ook weer kosten om het terug te sturen. Voor niemand dus handig
Ja natuurlijk. Gewoon een mail sturen dat je de bestelling wilt annuleren wegens te laat en nu niet langer van toepassing.

Aangeven dat het voor beide partijen het beste is als ze het niet eerst opsturen en dat je, als ze dat wel doen, toch de WKOA gaat inzetten.

Sturen ze toch op...dan gewoon WKOA'en.

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• targaryanwolf
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 08-05 10:50
Accu omruilen met een volle is geen optie?

Grote kans dat als de Accu al een lange tijd leeg is deze is overleden. Dan zou je uiteindelijk toch een nieuwe Accu moeten kopen.

[ Voor 61% gewijzigd door targaryanwolf op 23-05-2019 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ja dat kan, uitgebreid behandeld op de volgende website, inclusief voorbeeldbrieven:

https://www.consuwijzer.n...den/aankoop-niet-geleverd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
targaryanwolf schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 13:07:
Accu omruilen met een volle is geen optie?

Grote kans dat als de Accu al een lange tijd leeg is deze is overleden. Dan zou je uiteindelijk toch een nieuwe Accu moeten kopen.
Hij is nog niet zo oud en nog niet zo lang leeg, en de locatie waar hij zit is ook niet zo dat je hem er even uit haalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
LOTG schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 13:35:
[...]

Hij is nog niet zo oud en nog niet zo lang leeg, en de locatie waar hij zit is ook niet zo dat je hem er even uit haalt.
Een volle accu lenen en die inc een paar startkabels meenemen , auto overstarten dmv de volle accu en op een meer bereikbare plek neerzetten om te troubleshooten (je dynamo kan ook stuk zijn)

ontopic; annuleren is geen probleem, gewoon een mailtje doen en evt weigeren aan de deur als ze alsnog verzenden

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
@Imnoa Losse accu is inderdaad misschien een oplossing, gaan we naar kijken. Troubleshooting is vrij simpel. De auto word niet heel veel gebruikt (voornamelijk een goed weer auto), en is een paar keer verplaatst. Resultaat, de laatste keer verplaatsen was een slecht idee. Terug zetten ging toen niet meer. Ik denk niet dat de dynamo stuk is.

De oplossing is dan ook om deze lader als druppel lader te gaan gebruiken. Een van de redenen dat ik deze wilde hebben. Je kunt de kabel permanent aan de accu monteren en aansluiten in de garage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:39
LOTG schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 13:48:
@Imnoa Losse accu is inderdaad misschien een oplossing, gaan we naar kijken. Troubleshooting is vrij simpel. De auto word niet heel veel gebruikt (voornamelijk een goed weer auto), en is een paar keer verplaatst. Resultaat, de laatste keer verplaatsen was een slecht idee. Terug zetten ging toen niet meer. Ik denk niet dat de dynamo stuk is.

De oplossing is dan ook om deze lader als druppel lader te gaan gebruiken. Een van de redenen dat ik deze wilde hebben. Je kunt de kabel permanent aan de accu monteren en aansluiten in de garage.
Misschien te veel korte stukjes gereden? Dan heb je kans dat je meer verbruikt dan dat je laadt.
Pagina: 1