Hulp gezocht voor het kopen van een mid-budget soundbar

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowabungaa
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 06-09 17:45
Ik zoek een?
Soundbar, liefst met subwoofer, aangezien voor een volledige surround set helaas geen ruimte is in mijn appartement.

Wat is je budget?
Max zo'n €400 denk ik, als dat haalbaar is.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Het in eerste instantie aan te sluiten op mijn Samsung Series 8 UE49NU8000. Het allerbelangrijkst wat ik daarop doe is films kijken vanaf mijn HDD, veel YouTube/Twitch, 4K content al dan niet via Netflix/BluRay, gamen op een PS4 en Nintendo Switch (de SNES Mini en GameCube laat ik wel door de speakers van de TV gaan) en een bonus zou zijn via BlueTooth Spotify afspelen vanaf mijn telefoon.

Wat heb je zelf al gevonden?
Een wirwar aan websites met reviews en types waardoor ik door de bomen het bos niet meer zie. Op dit moment lijkt de Sony HT-NT5. wel een redelijke optie, althans aan het hoge eind van mijn budget. Daarnaast lees ik ook op een tweakers review van dat product dat er nogal wat haken en ogen aan de software van die soundbar zitten. Daarnaast is wellicht de Harman Kardon HK SB20 ook een deftige optie, maar daarover lees ik hier op tweakers ietwat tegenstrijdige dingen qua gebruiksgemak, en of ik die met 4K content kan gebruiken weet ik ook niet zeker, en of daar genoeg aansluitingen op zitten voor mijn apparaten.

Welke vragen heb je hier nog over?
Een ander belangrijk criteria, naast de zaken waar ik het voor wil gebruiken, is gebruiksgemak (uiteraard). Ik ben op het vlak van software en installatie e.d een ontzettende hork, en ik las dat het bijv. ook nog niet vanzelfsprekend is om een soundbar te vinden waarmee je 4K content kan gebruiken. Op dat vlak tips/aanbevelingen zou ik dan ook zeer appreciëren.