Domeinnaam bewaren zonder hostingkosten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomDZ1979
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 24-04 12:59
Mijn vraag
Momenteel bezit ik een website op mijn naam (url) die dienst deed als portal voor mijn bedrijf. Dit bedrijf heb ik stopgezet, maar zal ik later waarschijnlijk terug opnieuw opstarten. Vandaar dat ik graag de URL zou behouden.
Probleem is dat ik momenteel hostingkosten betaal, omdat ik niet goed weet hoe ik mijn website URL kan behouden zonder dit ergens te laten hosten.

Vraag: Hoe kan ik eigenaar blijven van de URL op mijn naam zonder hosting kosten te betalen. Moet ik deze sowieso hosten om deze te kunnen behouden?

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb wat rondgezocht, maar vind steeds volgende twee antwoorden die mij niet verder helpen:
- Ofwel zelf hosten thuis, maar dat is niet mogelijk voor mij
- Ofwel overzetten naar een andere hosting provider, maar dan betaal ik nog steeds hosting kosten.

Enig idee voor een oplossing?

Beste antwoord (via TomDZ1979 op 29-05-2019 12:03)

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07:06
Je moet het even opsplitsen en in 2 zaken. Je hebt webhosting en domeinregistratie. De webhosting heb jij niet meer nodig. Jij wilt puur domeinregistratie zodat je die niet kwijt raakt. Daar zitten wel kosten aan vast maar dat is minimaal per jaar. Dit kun je meestal wel regelen via een hoster.

De reden dat hier sowieso kosten aan vast zitten is omdat de hoster/registrar het domein moet registreren bij SIDN. SIDN rekent hier ook een standaard bedrag per jaar voor.

Dus het is een kwestie van een registrar zoeken die je vertrouwd, die het domein op jouw naam laat staan maar niet teveel kost.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07:06
Je moet het even opsplitsen en in 2 zaken. Je hebt webhosting en domeinregistratie. De webhosting heb jij niet meer nodig. Jij wilt puur domeinregistratie zodat je die niet kwijt raakt. Daar zitten wel kosten aan vast maar dat is minimaal per jaar. Dit kun je meestal wel regelen via een hoster.

De reden dat hier sowieso kosten aan vast zitten is omdat de hoster/registrar het domein moet registreren bij SIDN. SIDN rekent hier ook een standaard bedrag per jaar voor.

Dus het is een kwestie van een registrar zoeken die je vertrouwd, die het domein op jouw naam laat staan maar niet teveel kost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ricom
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:05
Je hosting omzetten naar alleen een domein naam zonder hosting pakket. Wel een backup maken van je huidige website mocht je die later nog willen gebruiken. Domain name only is niet meer dan 10 euro per jaar.
https://www.ovh.nl/domains/dotnl.xml
€ 3.69 zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:06

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Domein-only account gebruiken? Dus alleen de hosting opzeggen, zonder dat je het domein ook opzegt. Ik zit zelf bij Securehoster en daar heb ik alleen mijn Domeinnaam staan, daar is het alleen dan vervolgens ook niet meer mogelijk om iets van DNS instellingen te veranderen. Bij bijvoorbeeld TransIP kan dat wel als je alleen een domeinnaam daar hebt staan, kost je 9 euro per jaar.

Bij welke hoster zit je nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-04 19:17
Je hosting staat los van je domeinnaam, je kunt het hostingpakket opzeggen en vervolgens alleen gaan betalen voor je domeinnaam :).

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-04 09:21
Wel opletten dat je het domein eerst verhuist voordat je opzegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Hier even op inhakend, als ik alleen een domein wil registreren (géén hosting, géén webmail), maakt het dan nog wat uit welke registrar ik kies? Er zijn talloze partijen met uiteenlopende prijzen zie ik.

Ik heb m'n mail ergens anders geregeld, dus na een keer bij de registrar inloggen en de MX-/SPF-records e.d. juist instellen heb ik verder met de provider niks nodig toch, als ik maar netjes betaal?
Of kan een domeinnaam ook downtime hebben :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:47
ThinkPadd schreef op zondag 26 mei 2019 @ 12:42:
Ik heb m'n mail ergens anders geregeld, dus na een keer bij de registrar inloggen en de MX-/SPF-records e.d. juist instellen heb ik verder met de provider niks nodig toch, als ik maar netjes betaal?
Als je MX-/SPF-records e.d. wilt kunnen instellen, dan wil je blijkbaar meer diensten van de hoster gebruiken dan alleen de domeinregistratie; namelijk de nameservers.

Die kunnen uiteraard downtime hebben...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
ThinkPadd schreef op zondag 26 mei 2019 @ 12:42:
Hier even op inhakend, als ik alleen een domein wil registreren (géén hosting, géén webmail), maakt het dan nog wat uit welke registrar ik kies? Er zijn talloze partijen met uiteenlopende prijzen zie ik.

Topic-kapen much? O-) Ik zou een registrar nemen met een goed, uitgebreid DNS-beheer, zodat je volledig vrij bent. Alternatief kun je zelf de DNS hosten maar dan moet je wel de NS-records van het domein kunnen aanpassen bij de registrar. Daar zal je onderzoek dus naar uit moeten gaan.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Terug on topic, TS kan het beste eerst even informeren wat alleen domein registratie kost bij zijn hosting partij. Als hij dit te duur vind, kan hem verhuizen. Ik kan transip aanbevelen, niet de goedkooptste, maar een goede interface.

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomDZ1979
Bedankt.
Ik zit momenteel bij One.com
Ik check of dit mogelijk is bij hen zonder hosting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mundatin
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 25-04 15:23
Zoals @jeanj zegt kun je het beste eerst even informeren bij je huidige hostingpartij. Mochten zij alleen een domeinregistratie (zonder hosting) niet ondersteunen, zoek dan een andere partij. Voor het gemak en eventuele hulp die je nodig hebt zou ik de domeinnaam dan onderbrengen bij een Nederlandse partij.

Voorliefde voor alles wat tech-gerelateerd is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

TomDZ1979 schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 12:04:
Bedankt.
Ik zit momenteel bij One.com
Ik check of dit mogelijk is bij hen zonder hosting.
Vraag goed door naar eenmalig en periodieke / terugkerende kosten. En wat je er voor krijgt. Ik kom er niet uit met hun site....

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-04 06:59

sjaak

un giorno credi

Ik heb iets soortgelijks gedaan met mijn domein. Ik wilde de DNS los van de hosting hebben en heb dus mijn domein verhuist naar ClouDNS.net. In dit geval heb ik de nameservers naar m’n VPS laten wijzen maar die kan je leeghalen en dan heb je alleen een registratie. Andere optie was dat ze een placeholder serveren en dus hun eigen nameserver opgeven met waarschijnlijk een a-record met daarachter een default placeholder tekstje. Dit is gratis net als de basis DNS diensten. DNS registratie kostte me 8 dollar oid via Paypal.

Mocht je ooit toch weer willen hosten kan je de boel gewoon daar blijven doen met best uitgebreide instellingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TomDZ1979
Ter informatie: Ik heb de helpdesk gesproken van One.com en het is blijkbaar niet mogelijk om enkel het domein te houden zonder ook te hosten bij hen.
Ik moet dus op zoek naar een alternatief.
Pagina: 1