Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn Iphone XR een week en in mijn camera lens zit er een heel gat. zonder te laten vallen en altijd in hoesje gezeten. Ik haalde het uit mijn broekzak en toen heb ik het gezien?

Normaal gezien is het glas toch van saffier glas? Maar Apple ontkent de schuld en wil geen garantie geven terwijl deze nooit gevallen is.

Zijn er mensen met dezelfde ervaringen?

Alvast bedankt

Tom

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Garantiekwesties is meer iets voor het Shopping Forum, dus een move die kant op :)

iOS > SF

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 11:19
Juridisch gezien ligt de bewijslast inderdaad bij de verkoper van de telefoon; zij moeten kunnen aantonen dat het glas kapot is gegaan door een actie van de gebruiker. Als er bijvoorbeeld (val) schade op andere plaatsen zichtbaar is dan verlies je al. Of bijvoorbeeld krassen want een sleutel zou ook de lens kapot kunnen drukken natuurlijk.

Is er 0,0 schade?

Heb je rechtsbijstand?

Ben je bij de winkel waar je de iPhone kocht langs gegaan? Of heb je telefonisch navraag gedaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dawn
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-08 22:36

Dawn

..Sworn to the Dark..

wanneer je de telefoon niet rechtstreeks bij Apple hebt aangeschaft dien je eerst bij de winkel waar je de telefoon hebt gekocht de casus voor te leggen. Het verkooppunt dient deze kwestie af te handelen.

also, kun je een foto van de schade plaatsen (voor visualisatie van je probleem)

Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
President schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 15:49:
Juridisch gezien ligt de bewijslast inderdaad bij de verkoper van de telefoon; zij moeten kunnen aantonen dat het glas kapot is gegaan door een actie van de gebruiker. Als er bijvoorbeeld (val) schade op andere plaatsen zichtbaar is dan verlies je al. Of bijvoorbeeld krassen want een sleutel zou ook de lens kapot kunnen drukken natuurlijk.

Is er 0,0 schade?

Heb je rechtsbijstand?

Ben je bij de winkel waar je de iPhone kocht langs gegaan? Of heb je telefonisch navraag gedaan?
Aangekocht bij switch, ben langs geweest en ze zeiden “ als we dit opsturen naar apple onder garantie lachen ze ons vierkant uit in ons gezicht” hebben zelf niet nr de telefoon gekeken op schade. heb dan een nummer gekregen van de apple support. De man aan de telefoon zei dat dit niet onder garantie viel. Ben blijven aandringen en heb de supervisor aan de lijn gehad. Heb hem foto’s doorgestuurd en wacht nu op een antwoord.

Klopt 0,0 schade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 04-09 22:20

Perkouw

Moderator General Chat
Het topic laat ik nu nog even open maar @Verwijderd ik verwacht wel meer eigen inzet dan ''zijn er hier mensen met dezelfde ervaringen". Wat heb je zelf online gevonden? Wat is concreet je vraag?etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23-08 20:49
@Verwijderd Je hebt dan ook helemaal niks met Apple te maken. Switch is verantwoordelijk voor de garantie, en ze mogen je niet op die manier afwijzen en een nummer van de Apple support geven.

Zou je een foto van de schade kunnen posten? Zodat we een beter idee hebben waar het om gaat?

Edit: Ik zie dat Switch een Belgische winkel is. Klopt het dat het om België gaat?

[ Voor 13% gewijzigd door Pyramiden op 23-05-2019 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rouchken11
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-09 08:42
Verwijderd schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 17:54:
[...]

Aangekocht bij switch, ben langs geweest en ze zeiden “ als we dit opsturen naar apple onder garantie lachen ze ons vierkant uit in ons gezicht” hebben zelf niet nr de telefoon gekeken op schade. heb dan een nummer gekregen van de apple support. De man aan de telefoon zei dat dit niet onder garantie viel. Ben blijven aandringen en heb de supervisor aan de lijn gehad. Heb hem foto’s doorgestuurd en wacht nu op een antwoord.

Klopt 0,0 schade.
Ga dan maar terug naar switch en zeg hen dan maar dat dat een probleem is tussen switch en apple. Als switch kan bewijzen dat jij die schade veroorzaakt hebt door onrechtmatig gebruik, moeten ze dat vooral doen, in het andere geval moeten zij jou garantie geven. Bij apple moet jij NIET zijn. Enkel bij switch.
Pagina: 1