Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• Sh1fty88
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 25-11 16:14
Mijn vraag
Ik heb een eigen IIS WebDav met Windows authentication ingericht.
Dit werkt allemaal goed en deze kan zowel als netwerkschijf als via een webbrowser benaderd worden.

Echter wanneer een zoekactie vanuit de browser gedaan wordt zoekt deze niet in subfolder, alleen de rootfolder waarin je je op dat moment bevindt. Dit werkt wel wanneer deze als netwerkschijf gekoppeld is.

Ik kan hier online zeer weinig over vinden en hoop dat jullie ideeën hebben wat dit zou kunnen zijn (als het uberhaubt mogelijk is).

Relevante software en hardware die ik gebruik
IIS 10 op Windows Server 2016

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Windows Search op de IIS server aangezet, directory browsing etc. ingeschakeld.
Ik heb redelijk wat op de zoekmachine ingetikt maar kom, met mijn zoekskills, bizar weinig tegen.

Alle reacties

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Hoe open je je Webdav bestanden in je browser? Is daar een speciale module voor met een GUI, of is dat de "standaard" manier waarop een browser bestanden toont?

OP welke manier zoek je in je webbrowser?

• Sh1fty88
Stoelpoot schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 11:08:
Hoe open je je Webdav bestanden in je browser? Is daar een speciale module voor met een GUI, of is dat de "standaard" manier waarop een browser bestanden toont?

OP welke manier zoek je in je webbrowser?
Via WorkSpace365 (product) koppel je de WebDav server en krijg je een zoekfunctionaliteit ter beschikking. De support van WorkSpace365 geeft aan dat het een tekortkoming is van IIS/WebDav maar
ik kan mij niet voorstellen dat Microsoft dit niet ingebouwd heeft.

Ik ben geen ontwikkelaar dus de code zegt mij niets, wellicht dat iemand hier wel uit kan halen hoe de zoekfunctie werkt.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
    <div id="webdav-container" class="fill" style="display: none;" data-bind="visible: isActive">
    <!-- display: block is needed else the component doesn't consume any space (atleast sizing.js thinks so)-->
    <webdav-bread-crumbs params="folderNavigationStack: folderNavigationStack" style="display: block;"></webdav-bread-crumbs>

<!-- inline submit binding so it doesn't submit the page on hitting enter -->
    <form id="webdav-search-box" class="form-search documents" data-bind="visible: isGridVisible, preventSubmit">
        <div class="form-group">
            <search-input params="value: searchTerm"></search-input>
        </div>
    </form>

<!-- ko with: grid -->
    <div class="files-n-folders-grid k-grid--vertical-fill" data-bind="visible: $parent.isGridVisible"></div>

<p class="empty-folder-message" data-bind="visible: !$parent.isInErrorMode() && isEmptyFolder()"></p>
    <!-- /ko -->

<p data-bind="visible: isInErrorMode">
        It's most likely your password or username are incorrect. Other reasons might be you don’t have permissions or the folder does not exist.
        <br />
        <br />
        <button type="button" class="btn btn-primary" data-bind="click: editFileServerCredentials.bind($data)">
            Update inloggegevens
        </button>
    </p>
</div>

[ Voor 8% gewijzigd door Sh1fty88 op 23-05-2019 11:20 ]

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Sh1fty88 schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 11:19:
[...]

Via WorkSpace365 (product) koppel je de WebDav server en krijg je een zoekfunctionaliteit ter beschikking. De support van WorkSpace365 geeft aan dat het een tekortkoming is van IIS/WebDav maar
ik kan mij niet voorstellen dat Microsoft dit niet ingebouwd heeft.

Ik ben geen ontwikkelaar dus de code zegt mij niets, wellicht dat iemand hier wel uit kan halen hoe de zoekfunctie werkt.
Ah, je gebruikt Workspace365. In je openingspost zei je alleen IIS, geen andere producten ;)

Als de support van Workspace365 aangeeft dat het niet werkt, is het waarschijnlijk dat het ook echt niet werkt. Anders hadden ze dat wel aangeboden.

• Sh1fty88
Stoelpoot schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 11:22:
[...]

Ah, je gebruikt Workspace365. In je openingspost zei je alleen IIS, geen andere producten ;)

Als de support van Workspace365 aangeeft dat het niet werkt, is het waarschijnlijk dat het ook echt niet werkt. Anders hadden ze dat wel aangeboden.
Ben ik met je eens hoor, maar we hebben meer zaken gehad die niet zouden kunnen en met een beetje moeite wel werken. Ik houd nog wat hoop dat iemand een 'trucje' heeft.

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
WorkSpace365 is in dit geval niet meer dan een shell die meerdere applicaties/diensten in 1 portal aanbiedt.
Zou je in plaats van enkel een netwerkmap aan te bieden via IIS en WebDAV zou je beter Sharepoint (online) met een Documentlibrary kunnen aanbieden via WebDAV. Als je dan Search en crawler goed hebt ingesteld kun je zoeken naar bestanden en metadata.

IIS+WebDAV+SearchIndex levert je alleen een backend catalog op met doorzoekbare informatie maar je zult dan zelf nog een Searchtool moeten maken die de catalog doorzoekt.
Je wilt namelijk helemaal niet dat iedereen de hele tijd de hele tijd queries afvuurt op je webserver en dat de webserver op dat moment begint met zoeken.
Als jij een netwerkmap doorzoekt met Windows Verkenner dan is dat een proces wat op de client (je werkstation) plaatsvindt

http://www.nsi.bg/nrnm/Help/iisHelp/iis/htm/core/wcsrch.htm
Als je al gebruikmaakt van WorkSpace 365 is de kans groot dat er ook gebruik wordt gemaakt van Office365 en Sharepoint Online.

If so, waarom plaats je je bestanden dan niet daarin?
If not, denk dan aan iets als een extra engine bovenop IIS +WebDAV+SearchIndexing als
https://www.webdavsystem.com/

• Sh1fty88
akimosan schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 21:00:
WorkSpace365 is in dit geval niet meer dan een shell die meerdere applicaties/diensten in 1 portal aanbiedt.
Zou je in plaats van enkel een netwerkmap aan te bieden via IIS en WebDAV zou je beter Sharepoint (online) met een Documentlibrary kunnen aanbieden via WebDAV. Als je dan Search en crawler goed hebt ingesteld kun je zoeken naar bestanden en metadata.

IIS+WebDAV+SearchIndex levert je alleen een backend catalog op met doorzoekbare informatie maar je zult dan zelf nog een Searchtool moeten maken die de catalog doorzoekt.
Je wilt namelijk helemaal niet dat iedereen de hele tijd de hele tijd queries afvuurt op je webserver en dat de webserver op dat moment begint met zoeken.
Als jij een netwerkmap doorzoekt met Windows Verkenner dan is dat een proces wat op de client (je werkstation) plaatsvindt

http://www.nsi.bg/nrnm/Help/iisHelp/iis/htm/core/wcsrch.htm
Als je al gebruikmaakt van WorkSpace 365 is de kans groot dat er ook gebruik wordt gemaakt van Office365 en Sharepoint Online.

If so, waarom plaats je je bestanden dan niet daarin?
If not, denk dan aan iets als een extra engine bovenop IIS +WebDAV+SearchIndexing als
https://www.webdavsystem.com/
SharePoint online is niet voor iedere klant even aantrekkelijk. Het heeft ook onze voorkeur maar we krijgen ze niet allemaal overgehaald. het alternatief wat we dan bieden is een eigen fileserver in onze cloud omgeving. echter gaat het hier dus mis op het zoeken. Ik zal eens naar de link kijken die je gestuurd hebt.
Pagina: 1