HielkeJ schreef op maandag 27 mei 2019 @ 10:50:
Ik heb bij de NHL de opleiding "Business IT & Management" in deeltijd gedaan. Dit heb ik tussen 2009 en 2012 gedaan. Toen was het nog zo dat je op maandag en donderdagavond tussen 18:30 en 22:00 uur aanwezig moest zijn. Daarnaast moest je redelijk veel thuis doen.
Veel van de opdrachten moesten inderdaad bij het eigen bedrijf gedaan worden. Het is natuurlijk niet zo dat een bedrijf altijd op de resultaten van je opdrachten zit te wachten.
1,5 week geen reactie is niet normaal. Helaas zijn leraren soms net mensen en er zit redelijk wat verschil tussen de verschillende leraren.
Waarschijnlijk hebben ze dan die 2 avonden naar een middag en een avond verplaatst.
Beviel de opleiding inhoudelijk wel?
Snap dat het soms wat langer kan duren, misschien van de week nog maar even een keer achteraan bellen.
Widow schreef op maandag 27 mei 2019 @ 13:32:
[...]
In de dagelijkse praktijk ben je in de uitvoering van je werk ook afhankelijk van andere mensen. Dat is waarom het in een HBO opleiding zit, om te leren hoe je samenwerkt. En dat gaat niet altijd goed - maar dat gaat het in de praktijk ook niet. Dus hoe ga je daar mee om?
Over jouw vraag. Ik zou niet al teveel inzitten over de kosten voor jouw werkgever. Als je nog geen HBO hebt gedaan financiert de overheid het grootste deel van jouw HBO opleiding, waardoor het je werkgever maar een paar duizend euro kost. Die ze kunnen aftrekken. Dus ga je niet schuldig voelen over dat bedrag, een paar duizend euro is peanuts vergeleken met andere opleidingen, trainingen en coaches.
Dan de dagen dat je op de school zit. Stel je voor dat je dinsdag tot 21:30 op school zit, en dan nog naar huis moet. Ik heb zo het idee dat je de woensdag erna ontzettend moe bent. Dat gaat zeker geen productieve dag zijn. Ik weet dat de HU op vrijdagavond en zaterdag les geeft, met ééns in de twee weken een lesdag. Dus de ene keer vrijdag, dan twee weken niks, dan zaterdag. Het voordeel daarvan is dat je waarschijnlijk de dag erna niet hoeft te werken, en even kan bijkomen.
Het afhankelijk zijn van andere mensen is niet zozeer het probleem. Maar om met mensen die je niet zo vaak ziet en waar jouw resultaten ook afhankelijk zijn maakt t soms lastig.
In de praktijk kom ik dit inderdaad ook tegen, maar dan kan je wat makkelijk iemand er op aanspreken.
Kosten maak ik me ook niet zo'n zorgen om, maar wel om die ene volledige dag.
En dat met die vermoeidheid is inderdaad wel een dingetje.
Thanks voor de suggestie, ik zal eens naar de HU kijken