Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Kakkerlakken in de bijkeuken

Pagina: 1
Acties:

• Rudenswans
  • Registratie: april 2019
  • Laatst online: 31-05 14:58
Beste mensen,

Ik heb in mijn bijkeuken regelmatig last van kakkerlakken. Ik heb al een aantal dingen geprobeerd namelijk:

- De vloer vochtig houden (hier houden kakkerlakken niet zo van)
- Verschillende vallen (met lijm)
- Kakkerlak spray

Dit blijkt allemaal niet echt te werken. Hebben jullie misschien nog tips om deze insecten weg te krijgen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Left part of the Evil twins

De bron zoeken waar ze op af komen. Het is vaak een slechte schoonmaak.

Verder zal je iets aan echte ongediertebestrijding moeten doen.

Gunner wijzigde deze reactie 23-05-2019 10:38 (32%)

Ezechiël 25:17 | 10x295wp Pal Zuid | PVoutput

• mrsar
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 15:35

mrsar

waar een sar is,is een wodka

er is meer belangrijke info nodig, vrijstaand huis of appartement,rijtjeshuis? kakkerlakken krijg je helaas niet zomaar weg, ga inderdaad opzoek naar een echte bestrijder en ben bang dat je ook je buren erbij moet betrekken indien rijtjeshuis/appartement

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189

• Imnoa
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 15:06

Imnoa

Noobmaster69

Was het bij kakkerlakken niet zo dat zodra je er eentje ziet je al te laat bent (als in, ze zitten overal)

Ik zou een professionele bestrijder inschakelen

민족의 위대한 태양

• Brent
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 15:42
Wat is je woonsituatie? Heb dit wel gehad in appartementen waar keukens op een gezamelijke afvoer zaten aangesloten en er 1 viespeuk plezier voor het hele blok verzorgde...

Humanist | Kernpower! | Determinist | Netiquette | Politiek dakloos

• Rudenswans
Het is een 2 onder 1 kap woning, de bijkeuken staat zeg maar los van het huis van de buren.

• Brent
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 15:42
Met name achter alle schotjes (onder je kastjes bijv.) en de afzuig-installatie eens even goed doorlichten en schoonmaken (en drogen). En kijk of ze door de afzuiger of ventilatie toch evt binnenkomen, misschien zit je afvoergat pal naast je kliko's oid.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Netiquette | Politiek dakloos

• Rudenswans
Brent schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 10:48:
Met name achter alle schotjes (onder je kastjes bijv.) en de afzuig-installatie eens even goed doorlichten en schoonmaken (en drogen). En kijk of ze door de afzuiger of ventilatie toch evt binnenkomen, misschien zit je afvoergat pal naast je kliko's oid.
Dat is inderdaad een goeie. Ik ga nu direct even checken of ze hier misschien in zitten, hoop niet dat ik er zometeen heel veel tegen kom bahhh.

• Compunologist
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 13-06 20:04
Imnoa schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 10:40:
Was het bij kakkerlakken niet zo dat zodra je er eentje ziet je al te laat bent (als in, ze zitten overal)

Ik zou een professionele bestrijder inschakelen
Ben eigenlijk wel benieuwd wat de strategie en wapens zijn van zo'n professionele bestrijder.

Las net ook nog wat huis-tuin-en-keuken-tips

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Imnoa
  • Registratie: september 2011

Imnoa

Noobmaster69

Compunologist schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 10:53:
[...]

Ben eigenlijk wel benieuwd wat de strategie en wapens zijn van zo'n professionele bestrijder.

Las net ook nog wat huis-tuin-en-keuken-tips
Weet niet wat de wapens zijn maar het is vast effectiever dan de komkommer en muntolie van jouw linkje :>

민족의 위대한 태양

• Rudenswans
Update!!

Heb dus net alle kastjes leeggehaald en onderzocht. Ze zitten hier niet in. Ook bij de afzuiging gekeken, hier zitten ze ook niet in. Ik weet dus niet zo goed waar ik nu moet kijken.

Heb dus net even gekeken voor wat bestrijders en wil graag weten of jullie hier iets over gehoord hebben, qua effectiviteit en kosten etc.

Linkjes naar commerciële sites is niet gewenst.

Ardana wijzigde deze reactie 23-05-2019 12:10 (20%)

• CurlyMo
  • Registratie: februari 2011
  • Nu online

CurlyMo

www.pilight.org

Belangrijkste tip bij kakkerlakken is ze niet kapot te trappen. Ook niet vanuit een paniek reactie. De eitjes blijven aan je schoenzool zitten waarmee je ze makkelijk door je huis verspreid.

Kakkerlakken zijn verder vrij simpele dieren (net als veel insecten zoals bijv. ook fruitvliegjes), ze komen op viezigheid af. Ergens moet er dus iets niet goed schoongemaakt zijn. Dat kan doordat ergens onbewust etensresten zijn gaan ophopen, dat je ergens een lekkage hebt, huisdieren of wilde dieren die ergens eten achterlaten (bijv. dode muizen of kattenbrokjes), of inderdaad buren waarbij iets van dit alles van toepassing is.

geen vragen via PM die ook op het forum gesteld kunnen worden.

• Honesty
  • Registratie: februari 2001
  • Nu online

Honesty

kattenneus!

Wij hebben vroeger last gehad van deze beestjes en inderdaad als je er een ziet ben je te laat. ik geloof dat je er 1 per 1000 pas ziet ofzo, dus iedere kakkerlak die je vangt betekent dat er 999 nog rondlopen brrrrr
Ongediertebestrijders hebben een soort gif wat een kakkerlak opeet en die leeft nog een tijdje door maar gaat in het nest dood waardoor de kakkerlak opgegeten wordt waardoor het gif zich in door de hele populatie verspreid.
We waren ze toen heel snel kwijt maar het kan best zijn dat ze bij de buren zitten ofzo maar dan ben je in ieder zelf wel schoon, vanwege dat kannibalisme verhaal ben ik zelf ook niet overtuigd dat als je alles schoonhoudt dat ze dan wel weer weggaan, volgens mij kunnen ze heel lang overleven eten.

festina lente

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 16-06 19:38

Theo

moederbord

Wellicht een simpele vraag; maar gaat het over een woning in Nederland? Er zijn gebieden in Europa waar kakkerlakken erg veel voorkomend zijn; Nederland (en wellicht België ook) behoren hier niet bij. Maar meer zuidelijk weer wel...

Maar verder; ik zou gaan voor professionele hulp. Net als met de IT; iedere lompe boer kan een paar toetsen indrukken en wat muisklikjes doen. Maar een expert IT'er weet waar ie moet klikken en wat ie moet tikken om een probleem op te lossen. Het zijn niet de middelen maar de kennis die hierin heilig zijn..

Voor een professionele verdelger verdelger geldt hetzelfde. Jij kan ook wat gif strooien en wat vallen zetten. Maar de exacte locatie, timing en hoeveelheid daar is expertise voor nodig. En die vindt je (net als bij een IT'er) bij een professional..

7400 Wp op het dak

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mugen4u1987
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 14:02
Rudenswans schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 10:33:
Beste mensen,

Ik heb in mijn bijkeuken regelmatig last van kakkerlakken. Ik heb al een aantal dingen geprobeerd namelijk:

- De vloer vochtig houden (hier houden kakkerlakken niet zo van)
- Verschillende vallen (met lijm)
- Kakkerlak spray

Dit blijkt allemaal niet echt te werken. Hebben jullie misschien nog tips om deze insecten weg te krijgen?
Ik denk toch echt dat er ergens in je keuken een plek is wat niet goed is schoongemaakt, voor zover ik weet is vuil een grote oorzaak van kakkerlakken. Maar wat ik ook weet is dat als je er eenmaal een paar ziet, dat je beter maar gelijk ongediertebestrijding kan bellen.

offtopic met wat humor:

Maar even serieus. Er is toch niks mis mee om kakkerlakken in je keuken toe te laten? dat ze voor Feyenoord zijn moeten ze zelf weten, geen reden om zo te doen >:)

Acties:
  • +5Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 15:11
mugen4u1987 schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 13:43:
Maar even serieus. Er is toch niks mis mee om kakkerlakken in je keuken toe te laten? dat ze voor Feyenoord zijn moeten ze zelf weten, geen reden om zo te doen >:)
Plot twist, Hij woont in Rotterdam.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

• Thijsmans
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 07:30

Thijsmans

Hangt te prammen

Heb je inbouwspots in het plafond? De warmte die zich daar ophoopt is heerlijk voor insecten... Ik heb zelf in het buitenland een sprinkhanenplaag meegemaakt, waar ze 's avonds door en langs de inbouwspots naar beneden kwamen vallen... Loop dus echt elk gat en elke kier na!

Na de sprinkhanenplaag kwam de muizenplaag. De dode sprinkhanen bleken een uitstekende voedingsbron te zijn :/

• koksie
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 15:20
CurlyMo schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 11:56:
Belangrijkste tip bij kakkerlakken is ze niet kapot te trappen. Ook niet vanuit een paniek reactie. De eitjes blijven aan je schoenzool zitten waarmee je ze makkelijk door je huis verspreid.
Dit is niet waar, je kunt ze gerust doodtrappen. Bron o.a.: http://ronaldveldhuizen.c...oet-je-nooit-doodtrappen/

• CurlyMo
  • Nu online

CurlyMo

www.pilight.org

koksie schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 17:11:
[...]

Dit is niet waar, je kunt ze gerust doodtrappen. Bron o.a.: http://ronaldveldhuizen.c...oet-je-nooit-doodtrappen/
Een sluitend antwoord wordt niet gegeven hoor :) Ze zeggen namelijk niet wat er gebeurt als je een vrouwtje dood maakt met haar eitjes nog bij zich.

• koksie
CurlyMo schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 17:16:
[...]

Een sluitend antwoord wordt niet gegeven hoor :) Ze zeggen namelijk niet wat er gebeurt als je een vrouwtje dood maakt met haar eitjes nog bij zich.
Ik neem aan dat je de troep gelijk opruimt als je er 1 doodtrapt en je schoenzolen ook even schoonmaakt. Er zijn nog genoeg andere linkjes te vinden, waar aangeraden wordt de troep op te ruimen en je zool even schoon te maken. Ik heb 5 jaar in de tropen gewoond en kom er nog 4 a 5x per jaar. Ik heb inmiddels honderden kakkerlakken doodgetrapt en ik heb nog niet meegemaakt dat er onze m'n zolen eitjes uitkwamen :).

• CurlyMo
  • Nu online

CurlyMo

www.pilight.org

koksie schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 17:22:
[...]
Ik heb inmiddels honderden kakkerlakken doodgetrapt en ik heb nog niet meegemaakt dat er onze m'n zolen eitjes uitkwamen :).
Dat zei ik ook niet. De kans bestaat dat je bij het lopen eitjes achterlaat. Je moet vrij bewust een kakkerlak doodtrappen om direct je schoen uit te doen en naar wasbak te lopen om de zool te poetsen.

Dan kan je nog beter op voorhand je schoen uit doen en de kakkerlak dood knuppelen zodat je schoen de vloer niet meer aanraakt totdat je hem schoonmaakt.

• World Citizen
  • Registratie: oktober 2002
Volgens mij is dat meer het klassieke "eitjes overleven heel veel" verhaal, en heeft het niet zo zeer met het doodtrappen of wat dan ook te maken.

De eitjes van kakkerlakken zijn extreem bestendig tegen kou, hitte, radiation etc. Het doodtrappen heeft simpelweg geen zin.

In bv de zeewateraquarium wereld en ook zoet, stikt het de moord van rare advies over plagen. Uiteindelijk komt het er altijd op neer dat het vermoorden van de zichtbare volwassen dieren niet genoeg is, en je de eitjes moet bestrijden. Je moet de "cyclus" doorbreken.

Dit is hetzelfde als bij vlooien trouwens. Je moet er voor zorgen dat je de volwassen dieren dood hebt, en dan door bestrijden zodat de reeds gelegde eitjes uitkomen en ook doodgaan voor ze weer eitjes leggen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CurlyMo
  • Nu online

CurlyMo

www.pilight.org

World Citizen schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 19:49:
Volgens mij is dat meer het klassieke "eitjes overleven heel veel" verhaal, en heeft het niet zo zeer met het doodtrappen of wat dan ook te maken.
Jawel, want het vrouwtje draagt de eitjes met zich mee. Puur geredeneerd vanuit effectiviteit zonder oog voor dierenleed, dan kan je een kakkerlak nog beter flamberen.

• World Citizen
  • Registratie: oktober 2002
CurlyMo schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 20:14:
[...]

Jawel, want het vrouwtje draagt de eitjes met zich mee. Puur geredeneerd vanuit effectiviteit zonder oog voor dierenleed, dan kan je een kakkerlak nog beter flamberen.
Of dat vrouwtje dood neervalt, wegrot.. en de eitjes er liggen. Of dat je haar doortrapt maakt dan weinig uit. Het gaat erom dat de eitjes veel overleven en je die dus niet doodmaakt.

Verspreiding is een beetje bangmakerij denk ik. Anders zou de helft van Nederland een half bos aan insecten in huis hebben gezien we veel in bossen lopen.

Natuurlijk zullen eitjes verspreid worden... dat is haast onderdeel van de evolutie. Soms gaat dat doordat ze heel licht zijn en door de wind waaien, en soms zoals bij een kakkerlak is het een kleverige zak die als geheel aan dieren ed blijft kleven. (zoals bij kuit van vissen en eenden).

Normaliter ga je ook geen plaag krijgen als je wat eitjes mee naar huis krijgt. Bij vlooien of bedwantsen is dat anders, maar kakkerlakken zullen niet in je huis blijven als die (te) schoon is...

Wel kunnen ze zoals wellicht bij de TS aan de hand is, in je omgeving zitten en je huis regelmatig opzoeken.

• laserdesign
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 09-06 22:42
Bij mij hebben ze van (rentokill) een aantal druppeltjes aan de scharnieren in de keuken gezet
Na een herhaling behandeling waren ze volledig uitgeroeid

Ze nemen deze stof mee tot in de nest en doden zo elke kakkerlak

Bleek een kakkerlak nest in een 2de hands machine dat ik recent gekocht had

Plak vallen zijn enkel goed om te detecteren dat je er hebt

• Valorian
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 14:26
PS: mocht je voor heftige bestrijdingsmiddelen gaan, hou dan wel even rekening met de compatibiliteit met eventuele andere (meer gewenste) huisdieren. Je zou niet de eerste zijn die naast ongedierte ook een kat of hond uitroeit...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Raggie3
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 16-06 20:39
Kun je een foto van de kakkerlak plaatsen? Zelf ooit ook een insect in huis gehad die er veel op leek. Ook in onze buurtapp kwam die nog wel eens voorbij. Zeker omdat je geen bron kunt vinden en het ook geen appartement is zou dit ook nog kunnen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• koksie
CurlyMo schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 17:32:
[...]

Dat zei ik ook niet. De kans bestaat dat je bij het lopen eitjes achterlaat. Je moet vrij bewust een kakkerlak doodtrappen om direct je schoen uit te doen en naar wasbak te lopen om de zool te poetsen.

Dan kan je nog beter op voorhand je schoen uit doen en de kakkerlak dood knuppelen zodat je schoen de vloer niet meer aanraakt totdat je hem schoonmaakt.
Ik doe het idd vaak met een slipper of schoen die ik in de hand houdt, maar als ik er 1 zie ga ik niet eerst rustig m'n schoen uitdoen :). Ik maak ze iig vrij bewust dood, die krengen zijn soms verdomde snel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Compare Apples with Pears

@Rudenswans 1-2 vangen en naar milieudienst sturen van je gemeente.
elke die je verder ziet pakken met (wc papier) en verbranden met onkruid brander. de plek goed reinigen/ontvetten met oa Dasty en plekken inspuiten met insecten 'killer' van oa HG. nacht over ruimte afgesloten houden, en nadien goed luchten.

@Eating Iron. Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: november 2001
  • Nu online
Wat doen die mensen uit Rotterdam dan steeds in je keuken?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rudenswans
Probleem opgelost door ongediertebestrijding! Bleek dat die beestjes uit een putje kwamen van buiten
Pagina: 1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Microsoft

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True