Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb laatst een nieuwe videokaart gekocht omdat mijn oude videokaart kapot ging. Ik heb een gigabyte GTX 1080ti gehaald. Sinds ik deze in mijn pc heb zitten valt hij soms uit wanneer ik midden in mijn game zit. Wanneer ik youtube kijk of op Netflix een serie kijk is er niks aan de hand. Ik weet nog steeds niet wat het probleem is en wordt er echt gek van. Is er iemand die dit probleem ook herkent? Zoja wat hebben jullie gedaan om dit probleem te verhelpen? :*)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knee-Buckler
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19-05 12:46
Link eerst eens even je complete systeem. dus alle componenten die erin zitten, alsook wat je zelf al gevonden en onderzocht hebt..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-09 15:24
Kan je ook de andere specs van je pc posten? Dat helpt bij het achterhalen van het probleem. Heb je zelf al dingen uitgesloten ook tijdens het proberen op te lossen?

edit: Knee -Buckler was me net voor zie ik. :)

[ Voor 40% gewijzigd door Panini op 23-05-2019 09:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gok zomaar de voeding. Maar aangezien wij niet weten wat de specs zijn is dat natte vinger werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
En waarom dit in desktopaankoopadvies staat is me ook niet helemaal duidelijk. Schopje naar VB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn pc specs:
Intel core I5 6600K
Asus Z170 pro gaming
Scyte mugen 5 koeler
Kingston hyperX 2 x 8GB
265 GB samsung ssd
1TB toshiba hardeschijf.
Gigabyte GTX 1080ti
Coolermaster GM550
Coolermaster Case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Bij familie vrijwel hetzelfde problemen gehad, echter niet na het upgraden, maar spontaan.

In 3d applicaties crashes, desktop niet. Wel hadden ze last van minuscule freezes tijdens 2d gebruik.

Uiteindelijk bleek dat aan de voeding te liggen, deze vervangen voor een nieuwe en sindsdien geen problemen meer.

Dus als je een voeding kan lenen, zou dat een manier kunnen zijn om je probleem te vinden/uit te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maubaan
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 04-09 11:46
Verwijderd schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 09:56:
Mijn pc specs:
Intel core I5 6600K
Asus Z170 pro gaming
Scyte mugen 5 koeler
Kingston hyperX 2 x 8GB
265 GB samsung ssd
1TB toshiba hardeschijf.
Gigabyte GTX 1080ti
Coolermaster GM550
Coolermaster Case.
je PowerSupply is te klein. https://www.gigabyte.com/...GV-N108TGAMING-OC-11GD#sp
Voorgeschreven PSU is 600W maar ik zou persoonlijk voor de 750 gaan. als je later ooit nog andere upgrades wil dan val je niet weer tegen het zelfde probleem aan.

[ Voor 16% gewijzigd door maubaan op 23-05-2019 10:01 ]

I9-9900K | Asro Z390 PHANTOM GAMING 9 Z390 | GiBy8GB D6 RTX 2070 Windforce 8G | Corsair RM550X (2018) 550W ATX24 | Cooler Master ML120L RGB | Corsair Vengeance LPX 32 GB | NZXT H500

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Laatst online: 07:20
mauricebaan schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 10:00:
[...]

je PowerSupply is te klein. https://www.gigabyte.com/...GV-N108TGAMING-OC-11GD#sp
Voorgeschreven PSU is 600W maar ik zou persoonlijk voor de 750 gaan. als je later ooit nog andere upgrades wil dan val je niet weer tegen het zelfde probleem aan.
Hoewel ik met je eens ben dat de PSU waarschijnlijk is, is de link die je geeft onzin.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maubaan
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 04-09 11:46
Nat-Water schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 10:01:
[...]

Hoewel ik met je eens ben dat de PSU waarschijnlijk is, is de link die je geeft onzin.
Klik op de link en ga naar specs.... hier staat het op regel 14!

I9-9900K | Asro Z390 PHANTOM GAMING 9 Z390 | GiBy8GB D6 RTX 2070 Windforce 8G | Corsair RM550X (2018) 550W ATX24 | Cooler Master ML120L RGB | Corsair Vengeance LPX 32 GB | NZXT H500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iCore
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 11-09 15:15
mauricebaan schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 10:00:
[...]

Nee wattage is goed genoeg, kwaliteit denk ik niet.

@Verwijderd Mijn vriend had een soortgelijk probleem, bij hem was het ook simpelweg de voeding.

Don't let perfect be the enemy of good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nat-Water schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 10:01:
[...]

Oke dan zal het dat wel zijn wat voor voeding zou ik moet aanschaffen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Laatst online: 07:20
mauricebaan schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 10:03:
[...]

Klik op de link en ga naar specs.... hier staat het op regel 14!
Het is nog steeds onzin. Lees anders het voedingstopic even door: Voeding advies en informatie topic - Deel 34 (Da's ook direct mijn tip voor @Verwijderd . - post daar je setup, je problemen die je ervaart en of je overklokt ja of nee)

(Kort verhaal: Gigabyte weet niet wat voor onderdelen jij in je pc hebt, dus kan geen aanbevelingen doen voor een PSU. Een 1080 ti slurpt under load 305W, dus 600W is veel en veel te veel. Kwaliteit maakt uit, niet het aantal watt)

[ Voor 14% gewijzigd door Nat-Water op 23-05-2019 10:17 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knee-Buckler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
  • Laatst online: 11-09 15:24
Op de gok hier wat van je componenten ingevuld: https://outervision.com/power-supply-calculator
Ik kom dan op de aanbeveling van: 538W. Om precies te zijn:

Load Wattage: 488 W
Recommended PSU Wattage: 538 W

Extreem accuraat zal dat niet zijn, maar een voeding aanraden van 750W is natuurlijk onzin dan.

[ Voor 20% gewijzigd door Panini op 23-05-2019 10:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:47
Niet icm een 1080 Ti.

@Verwijderd Neem een Corsair RM550x 2018 of be quiet Straight Power Power 11 550w.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Uszka schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 10:34:
[...]

Niet icm een 1080 Ti.

@Verwijderd Neem een Corsair RM550x 2018 of be quiet Straight Power Power 11 550w.
Is dat genoeg voor mijn pc denk je, of kan ik beter een 600 / 650 halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knee-Buckler
Uszka schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 10:34:
[...]

Niet icm een 1080 Ti.

Ik ben wel benieuwd waarom niet met een 1080Ti? Wat is hier dan weer anders aan? Of is dat omdat het 500W is en het beter is iets hoger te gaan met een 1080Ti?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• br00ky
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Even voor de zekerheid hè, dubbelcheck, met uitvallen bedoel je dat je pc helemaal uit valt?

Niet stiekem toch een bluescreen of iets dergelijks. Want ze kunnen hier allemaal wel een andere voeding aanraden, als je met uitvallen eigenlijk bedoelt dat je een bluescreen krijgt dan is er misschien wel iets heel anders aan de hand.

Goed advies begint bij het volledige verhaal :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:35

heuveltje

KoelkastFilosoof

Knee-Buckler schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 10:55:
[...]

Ik ben wel benieuwd waarom niet met een 1080Ti? Wat is hier dan weer anders aan? Of is dat omdat het 500W is en het beter is iets hoger te gaan met een 1080Ti?
Dat. Gemiddelde game pc met en 1080ti onder full load gebruikt al snel 480W. dan heb je met een 500W niet heel veel speelruimte mee.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
br00ky schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 10:56:
Even voor de zekerheid hè, dubbelcheck, met uitvallen bedoel je dat je pc helemaal uit valt?

Niet stiekem toch een bluescreen of iets dergelijks. Want ze kunnen hier allemaal wel een andere voeding aanraden, als je met uitvallen eigenlijk bedoelt dat je een bluescreen krijgt dan is er misschien wel iets heel anders aan de hand.

Goed advies begint bij het volledige verhaal :).
Ja echt uitvallen. Daarna start hij weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Je huidige voeding is geen high end model maar moet gewoon leveren wat hij moet leveren.

Heb je alles nagelopen nadat je problemen kreeg? Ik mis de stappen die je zelf hebt genomen. Zonde om 70 euro te besteden terwijl het misschien iets heel simpels is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
br00ky schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 11:12:
Je huidige voeding is geen high end model maar moet gewoon leveren wat hij moet leveren.

Heb je alles nagelopen nadat je problemen kreeg? Ik mis de stappen die je zelf hebt genomen. Zonde om 70 euro te besteden terwijl het misschien iets heel simpels is.
wat voor voeding kun je me aanbevelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Heb je de tweede helft van mijn comment wel gelezen? Ik ben nog niet overtuigd dat je fatsoenlijke troubleshooting hebt gedaan. Het kan best aan je voeding liggen maar wat mij betreft weten we dat nog helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
br00ky schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 11:22:
Heb je de tweede helft van mijn comment wel gelezen? Ik ben nog niet overtuigd dat je fatsoenlijke troubleshooting hebt gedaan. Het kan best aan je voeding liggen maar wat mij betreft weten we dat nog helemaal niet.
Ja daar heb ik antwoord op gegeven. (als het goed is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orac
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-09 01:47

Orac

Ik mis je papa.

Zitten beide 8-pins voedingskabels goed op de videokaart?
Welke videokaart had je hiervoor?

[ Voor 23% gewijzigd door Orac op 23-05-2019 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Verwijderd schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 11:25:
[...]

Ja daar heb ik antwoord op gegeven. (als het goed is).
Waar dan? Troubleshooting is dat je uit probeert te zoeken wat er mis kan zijn. Ik zie dat nergens terug. Daarmee bedoel ik, heb je doel al eens uit de kast zo kaal mogelijk opgebouwd en dan getest? Heb je je oude videokaart weer erin gezet om te kijken of dat nog steeds wel goed gaat?

Alle aansluitingen gecheckt?

Zo maar wat dingen die je prima zelf kunt proberen maar die je niet noemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-09 09:36
br00ky schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 11:29:
[...]

Waar dan? Troubleshooting is dat je uit probeert te zoeken wat er mis kan zijn. Ik zie dat nergens terug. Daarmee bedoel ik, heb je doel al eens uit de kast zo kaal mogelijk opgebouwd en dan getest? Heb je je oude videokaart weer erin gezet om te kijken of dat nog steeds wel goed gaat?

Oude videokaart was kapot volgens de TS dus dat is niet te testen.

Ben het er wel mee eens dat de TS wat meer moet testen voor hij lukraak de voeding vervangt.
Hoewel PSU wel aannemelijk is zou ik inderdaad zo kaal mogelijk proberen te testen eerst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Arjant2 schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 12:01:
[...]

Daar had ik even overheen gelezen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Arjant2 schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 12:01:
[...]

Ben het er wel mee eens dat de TS wat meer moet testen voor hij lukraak de voeding vervangt.
Hoewel PSU wel aannemelijk is zou ik inderdaad zo kaal mogelijk proberen te testen eerst
Probleem is wel dat ts alleen problemen heeft in 3D applicaties. Gezien zijn lijst aan onderdelen, vraag ik me af hoeveel kaler hij het nog kan maken om toch de juiste omgeving te hebben voor een goede test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
br00ky schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 11:29:
[...]

Mijn videokaart is kapot gegaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dampoedeemer
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 08-09 16:18
Ik heb hetzelfde probleem gehad, het zat hem in de voeding, Nieuwe aangeschaft, nooit meer problemen mee had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Verwijderd schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 13:04:
[...]

Mijn videokaart is kapot gegaan :)
Dat had ik inderdaad over het hoofd gezien, maar wat heb je dan wél zelf geprobeerd tot nu toe? Waar ik heen wil is dat we nu nog niet zeker weten dat het de voeding is. Het is wel een verdachte, maar we weten het niet zeker. Zou je dan niet eerst andere oorzaken uitsluiten? Heb je Hangen en Opstartproblemen troubleshooter al doorgenomen bijvoorbeeld? Veel is niet meer relevant maar er staan goede tips is.

Een nieuwe voeding kopen kan immers altijd nog, als dat allemaal niet helpt.

/edit: een nieuwe voeding kopen om te kijken of dat de oplossing is, kan natuurlijk ook, maar je loopt de kans dat het probleem alsnog voorkomt. Vandaar dat je mijns inziens beter éérst goed moet troubleshooten. Wellicht scheelt het je 70 euro :).

[ Voor 32% gewijzigd door br00ky op 23-05-2019 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07:46
Ik draai zelf ook een 1080ti. Ik gebruik de Be-Quiet Dark Power Pro 10 van 550W.
pricewatch: be quiet! Dark Power Pro 10 550W

Zelf nog nooit problemen gehad met uitvallen o.i,d,

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
br00ky schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 13:07:
[...]

Dat had ik inderdaad over het hoofd gezien, maar wat heb je dan wél zelf geprobeerd tot nu toe? Waar ik heen wil is dat we nu nog niet zeker weten dat het de voeding is. Het is wel een verdachte, maar we weten het niet zeker. Zou je dan niet eerst andere oorzaken uitsluiten? Heb je Hangen en Opstartproblemen troubleshooter al doorgenomen bijvoorbeeld? Veel is niet meer relevant maar er staan goede tips is.

Een nieuwe voeding kopen kan immers altijd nog, als dat allemaal niet helpt.

/edit: een nieuwe voeding kopen om te kijken of dat de oplossing is, kan natuurlijk ook, maar je loopt de kans dat het probleem alsnog voorkomt. Vandaar dat je mijns inziens beter éérst goed moet troubleshooten. Wellicht scheelt het je 70 euro :).
Ja ik denk wel dat het de voeding is omdat ik dit probleem voor de oude kaart nog niet eerder had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitterbal_
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 01-03 10:09
Verwijderd schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 15:13:
[...]

Ja ik denk wel dat het de voeding is omdat ik dit probleem voor de oude kaart nog niet eerder had.
Zoals eerder in dit topic is gezegd, heb je al gecheckt of beide kabels van de voeding naar je GPU er goed inzitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bitterbal_ schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 13:32:
[...]

Zoals eerder in dit topic is gezegd, heb je al gecheckt of beide kabels van de voeding naar je GPU er goed inzitten?
Ja dat heb ik al een paar keer gedaan. :)
Pagina: 1