IRQ problemen msi K7T266 pro Raid

Pagina: 1
Acties:
  • 177 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Daacuso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-06 02:14
Sinds enige tijd zit ik af en toe een beetje te stoeien met mijn IRQ instellingen van mijn mobo. Als je naar onderstaande kijkt valt het mij vooral op hoeveel irq's er reeds worden gebruikt en dat zonder netwerkkaart en usb's. Daarnaast zitten er maar liefst 3 apparaten op irq 10. Met de geforce gaat dat goed een ati kaartje kon het systeem echter niet waarderen. Gaat ik echter een usb poort installeren of een netwerkkaart dan ben ik meteen mijn ide poorten kwijt, dus geen Cd-rom, DVD en brander meer. Iemand een oplossing. IRQ's in bios toewijzen kan niet.

o - systeemtimer
1- toetsenbord
2- interrupt controller
3- com 2
4- com 1
5- vrij
6- diskettecontroller
7- printerpoort
8- sytem cmos
9- sci irq used by acpi bus
10-acpi irq holder voor pci irq besturing
10-sb live
10-geforce ddr
11-acpi irq holder voor pci irq besturing
12-promise controller
13-numerieke gegevensprocessor
14-VIA busmaster pci-ide controller
14 primaire ide controller
15 VIA busmaster pci-ide controller
15 secundaire ide controller

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:42
Je zou is in je bios kunnen spelen met de optie plug and play os..
Dattie alles op irq 10 gooit is ACPI.
Kijk of je het uit kan zetten.

Verwijderd

Op vrijdag 27 juli 2001 00:01 schreef Daacuso het volgende:

Zij uitleg van get probleem
Bekend probleem, lees mijn topics er maar op na.

Ik heb het nog niet naar mijn voldoening kunnen oplossen, maar deze 'tweaked' bios van MSIHardware komt aardig in de richtin. Deze stelt je in staat om irq's toe te wijzen aan PCI slot 1 t/m 4

http://www.msihardware.com/BIOS.htm

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

BTW. Ik ga heel snel mijn geld proberen terug te krijgen van deze mobo, ik vindt hm echt 10x niks. Ik ga denk ik sowieso de KG7 kopen.

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Verplaatst van [forum=6] naar [forum=7] :).

• Daacuso
Op vrijdag 27 juli 2001 07:23 schreef Bulldog het volgende:
Verplaatst van [forum=6] naar [forum=7] :).
Was hem al kwijt

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

• Daacuso
Op vrijdag 27 juli 2001 01:22 schreef Mannekino het volgende:

[..]

Bekend probleem, lees mijn topics er maar op na.

Ik heb het nog niet naar mijn voldoening kunnen oplossen, maar deze 'tweaked' bios van MSIHardware komt aardig in de richtin. Deze stelt je in staat om irq's toe te wijzen aan PCI slot 1 t/m 4

http://www.msihardware.com/BIOS.htm

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

BTW. Ik ga heel snel mijn geld proberen terug te krijgen van deze mobo, ik vindt hm echt 10x niks. Ik ga denk ik sowieso de KG7 kopen.
Bedankt. Maar het is inderdaad een vaag mobo. Ik had er eerst dus een met raid die alleen over te klokken was als ik de
bios instelde, processor eruit processor er weer in en dan deed ie het. Liet ik de processor zitten, kon ik gewoon niet de multiplier verzetten. Heb hem dus omgeruild (mazzel) en nu werkt het, oke afgezien van dat gezeik met die irq's.

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:32

star-saber

Ryzen

hier geen problemen.

er zijn uitzonderingen natuurlijk

• Daacuso
Maarre wat kan ik nou nog doen om IRQ's vrij te maken. Een paar apparaten bij elkaar zetten lijkt me ook niet ideaal. Zal ik dan toch overbodige apparaten weg moeten halen. Want dat ACPI kan dat gewoon weg of moet je mog wat laten staan. Wie helpt me een beetje, ik ben namelijk niet echt bekent met dit soort problemen. Nooit last van gehad vandaar.

Pagina: 1