Kan ik windows 10 Home overzetten naar een nieuwe pc?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanhoks
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 05-08-2024
Hey!

Ik ga binnenkort een gamepc in elkaar zetten (exciteddd). Nu vraag ik mij af of ik daarvoor een nieuwe Windows versie moet aanschaffen. Ik heb gedachteloos een Windows Media Creation Tool op een stikkie gezet, maar ik wil even zeker weten of ik mijn licentie van m'n oude laptop kan activeren op de nieuwe pc. Windows op de oude laptop mag trouwens gedeactiveerd/verwijderd worden!

Ik heb geprobeerd een antwoord te vinden hier, en op andere fora. Helaas geen succes. Ik weet niet of ik de OEM of Retail versie van Windows heb. Windows 10 stond vanaf de aankoop op mijn laptop. Ook zie ik de activatie van Windows 10 Home in mijn Microsoft account, met info over de hardware waarop het geïnstalleerd is. Dat zegt dat de licentie aan mijn account gekoppeld is. Ik zie helaas geen deactiveerknop. Maar zo makkelijk gat niet volgens mij haha!

Iemand die me kan helpen? Dank :)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als Windows 10 er al opstond, dan is het 99,99% zeker een OEM.
Je zult dus een nieuwe licentie moeten kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knee-Buckler
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19-05 12:46
Je kan proberen de key uit te lezen via Produkey om te kijken of je hem op het nieuwe systeem kan activeren, werkt dit niet dan zul je een nieuwe key moeten kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 00:57

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Je kunt checken of je een OEM of Retail hebt via de Command Prompt en dan "slmgr -dli".
Daar moet Retail of OEM tussen staan.

Als het een Retail licentie is en je licentie aan je account is gekoppeld, dan zou dit gewoon moeten werken in je nieuwe PC.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:39

DukeBox

loves wheat smoothies

https://support.microsoft...ing-after-hardware-change
Zie vanaf: Uw Windows 10-licentie koppelen aan uw Microsoft-account

Dit werkt ook voor OEM

[ Voor 7% gewijzigd door DukeBox op 23-05-2019 08:57 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanhoks
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 05-08-2024
Ik zal even checken als ik thuis ben! Ik vrees dat het inderdaad een OEM versie is. Bedankt in ieder geval voor de tips :))

Welke versie van Windows zouden jullie aanbevelen, mocht ik inderdaad een nieuwe licentie aan moeten vragen? Ik gebruik de pc voor intensieve gaming, installeer af en toe add-ons en zit wel eens te prutsen in Windows om een probleem te verhelpen, maar ik ben geen hardcore ICT'er.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:39

DukeBox

loves wheat smoothies

stefanhoks schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 09:01:
Welke versie van Windows zouden jullie aanbevelen,
Meestal is home voldoende (hence the name): https://www.microsoft.com/nl-nl/windows/compare

[ Voor 3% gewijzigd door DukeBox op 23-05-2019 09:11 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-07 09:44
Angeloonie schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 08:53:
Je kunt checken of je een OEM of Retail hebt via de Command Prompt en dan "slmgr -dli".
Daar moet Retail of OEM tussen staan.

Als het een Retail licentie is en je licentie aan je account is gekoppeld, dan zou dit gewoon moeten werken in je nieuwe PC.
Vreemd, met CP zie ik Windows R Pro en RETAIL staan, kijk ik op het doosje staat er Windows 7 Pro OEM.

Tevens staat er in de CP Partial Product Key: XXXXX wat ik helemaal niet terugvind op de doos.

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Pagina: 1