hoogte regeling xenon koplamp

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KuroHana
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 14-06 13:12
Hoi mensen, heb een vraagje, sinfs vandaag viel het me op dat mijn xenon koplampen erg laag staan, nirmaal als ik de auto start gaan ze naar boven en naar beneden, heb de auto tegen de muur gezet en gekeken of ze bijde werken en dat doen ze , ze gaan te ver naar beneden en dan teillen ze een beetje en gaan ze een beetje omhoog maar niet op de normale nivo,

Mijn auto is een renault grand espace iv 2004 3.5 v6

Heb paar dagen geleden een nieuwe dynamo in laten zetten en daarna de xenon lampen vervangen , misschien is daar wat fout gegaan maar niet naar mij weten , heb geen stekkers los gehad heb de hele unit er uit getrokken om de lampen te vervangen, maar zoals ik al zei bijde hoogte regelaars werken en dat vind ik vreemd

Misschien ken iemand mijn vertellen waar om,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:38

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Terug naar de garage. Mogelijk moeten ze de hoogteinstelling opnieuw calibreren. Niet zelf aan klieren, inregelen van automatische hoogteregeling moet via de garage gebeuren via speciale procedure.

[ Voor 6% gewijzigd door Microkid op 22-05-2019 22:59 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
@Microkid
Niet bij alle auto's hoor.
Ik heb verschillende (oudere) BMW's met Xenon en aut. hoogteregeling gehad en die kon je allemaal nog met de hand (onder de motorkap) bijstellen.
Zet de auto op een vlakke ondergrond, schijn op een lichte muur en stel ze af.
Klaar.

Ben ik nou zo dom of zijn jullie nou zo slim?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:38

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

@Juup Zal best, maar als de lampen er alleen uitgehaald zijn en ingezet is er toch iets fout gegaan. De hoogteinstelling was immers correct voordat de lampen vervangen waren. Dan moet je niet zomaar aan de knoppen gaan draaien. De garage kan dat veel beter.

edit: wat ik nog mis in het verhaal: waarom zijn de xenon lampen vervangen? In principe gaan ze langer mee dan de auto. Vervangen is dus redelijk zeldzaam.

[ Voor 61% gewijzigd door Microkid op 22-05-2019 23:56 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18:06

pinda powerrr

Slow down...

Kan zijn dat ze de sensor moesten loshalen en vergeten zijn weer aan te sluiten.

Bij mijn auto zit er een sensor gekoppeld aan een draagarm, die is wel eens losgekomen na een hele harde hobbel. Daarna bleven de lampen, net zoals bij jou in de laagste stand staan.
In mijn geval was het de sensor weer aankoppelen en via de software weer resetten.
De lampen blijven voor de veiligheid in de laagste stand staan, omdat de computer niet weet wat de rijhoogte van de auto is.

Dus eerst terug naar de garage.

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KuroHana
Microkid schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 23:04:
@Juup Zal best, maar als de lampen er alleen uitgehaald zijn en ingezet is er toch iets fout gegaan. De hoogteinstelling was immers correct voordat de lampen vervangen waren. Dan moet je niet zomaar aan de knoppen gaan draaien. De garage kan dat veel beter.

edit: wat ik nog mis in het verhaal: waarom zijn de xenon lampen vervangen? In principe gaan ze langer mee dan de auto. Vervangen is dus redelijk zeldzaam.
2e handse auto had een paarse roze , dus heb ze vervangen met osrams, ik denk dat hoogte regeling in de war is omdat de auto een paar uur zo der stroom was vanwege dynamo vervanging, , moest ook ramen her programeren en de centrale vergrendeling werk nu anders , 1x is alleen linker portier duer open 2x is alles open dat was niet, en heb vaker xenons vervangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KuroHana
Ik ken de auto uitlezen met launch x431 maar display in auto gaf niks aan vandaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18:06

pinda powerrr

Slow down...

KuroHana schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 15:20:
Ik ken de auto uitlezen met launch x431 maar display in auto gaf niks aan vandaar
Kun je ook een calibratie programma draaien? Dat is vaak de truc. Wel zorgen dat je op een volledig waterpas horizontale vloer staat en je mag zelf niet in de auto zitten.

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KuroHana
pinda powerrr schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 16:10:
[...]

Kun je ook een calibratie programma draaien? Dat is vaak de truc. Wel zorgen dat je op een volledig waterpas horizontale vloer staat en je mag zelf niet in de auto zitten.
dat weet ik niet, ik gebruik deze toel om fouten te wissen, en somige functies aan te passen wat mogelijk is zoals automatich duer sluiten als je gaar rijden en automatiche handrem uit zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KuroHana
Heb de obd2 nog eens na gekeken maar kon niks vinden
https://imgur.com/a/0592tHW

[ Voor 21% gewijzigd door KuroHana op 24-05-2019 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
i.c.m. het probleem met de automaat zou ik eens langs de Renault garage gaan, misschien roepen die * O ja! Dat is x y z... *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:23
UCH regelt ook de verlichting. Ik zou ermee langs de dealer gaan. Die kan hem uitlezen met de juiste apparatuur en een duidelijke code krijgen.

[ Voor 4% gewijzigd door .Maarten op 24-05-2019 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KuroHana
Maar ik zie geen functie voor koplamp hoogte regeling in uch, wat ik gelezen heb is dat er ergens in de koplamp unit de hooghte sensor zit o.i.d

Wat ik ook gelezen heb dat er voor en achter een level sensor zit maar ik weet niet waar, misschien is een van die kapot

[ Voor 30% gewijzigd door KuroHana op 28-05-2019 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:16
Zal de nulstand van de lampen wel niet meer goed staan. Ik heb zelf een zelfde systeem op mijn Citroën uit 2005, als een van de hoogtesensoren niet meer functioneert krijg ik een foutmelding en werkt de hoogteregeling geheel niet meer (geen APK afkeur, want handmatig afstellen is nog steeds mogelijk met imbusboutjes boven op de koplampunit).

@KuroHana hoogtesensor in de koplamp lijkt me stug, in de koplamp meet je niet de rijhoogte van de auto. Er zit waarschijnlijk een sensor (potentiometer met kniegewricht) op de vooras en eentje op de achteras die meten hoever de auto inveert en stelt aan de hand daarvan de hoogte van de lampen bij. Bij mijn Citroën ook zo geregeld.

[ Voor 37% gewijzigd door FastFred op 29-05-2019 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KuroHana
FastFred schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 13:16:
Zal de nulstand van de lampen wel niet meer goed staan. Ik heb zelf een zelfde systeem op mijn Citroën uit 2005, als een van de hoogtesensoren niet meer functioneert krijg ik een foutmelding en werkt de hoogteregeling geheel niet meer (geen APK afkeur, want handmatig afstellen is nog steeds mogelijk met imbusboutjes boven op de koplampunit).

@KuroHana hoogtesensor in de koplamp lijkt me stug, in de koplamp meet je niet de rijhoogte van de auto. Er zit waarschijnlijk een sensor (potentiometer met kniegewricht) op de vooras en eentje op de achteras die meten hoever de auto inveert en stelt aan de hand daarvan de hoogte van de lampen bij. Bij mijn Citroën ook zo geregeld.
dat is het juist ik ken neit uitvinden wat het is, en ja uk heb het schroefje bovenop de motor aangepast zodat ze wat hoger staan , geen zin om een onderzoek te laten doen ,
Pagina: 1