Hallo ik zit boven op mijn zolder kamer ik heb ziggo netwerk en ik heb vaak lag mijn internet kabel is niet lang genoeg wat kan ik er aan doen om betere internet te krijgen
Langere netwerkkabel trekken zodat de kabel wel lang genoeg is
Als je wifi wilt bijvoorbeeld een accespoint ophangen zodat je een goed wifi signaal krijgt. Denk aan een ubiquiti AC lite of een TPLink
En als je beide wilt op de netwerkkabel naar je zolder de netwerk kabel verlengen, een switch aansluiten, ap eraan en een netwerk kabel naar je laptop,pc, tv etc
Als je wifi wilt bijvoorbeeld een accespoint ophangen zodat je een goed wifi signaal krijgt. Denk aan een ubiquiti AC lite of een TPLink
En als je beide wilt op de netwerkkabel naar je zolder de netwerk kabel verlengen, een switch aansluiten, ap eraan en een netwerk kabel naar je laptop,pc, tv etc
[ Voor 28% gewijzigd door HKLM_ op 22-05-2019 21:36 ]
Cloud ☁️
Je zou kunnen checken of je 2.4 of 5ghz wifi ontvangt.
De 5ghz verbinding heeft een hogere doorvoer maar heeft veel meer last van obstakels zoals muren, meubels en lucht...
Kijk vervolgens of je je apparaat kan dwingen verbinding te maken met 2.4ghz, anders de 5ghz band in de router uitschakelen.
De 5ghz verbinding heeft een hogere doorvoer maar heeft veel meer last van obstakels zoals muren, meubels en lucht...
Kijk vervolgens of je je apparaat kan dwingen verbinding te maken met 2.4ghz, anders de 5ghz band in de router uitschakelen.
Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.
Een internet kabel? Wow; waar kun je die kopen?
@Verwijderd : Je provider (Ziggo) heeft toch zoiets als WiFi garantie?
https://www.ziggo.nl/powerpromise/klanten/
leg je vraag daar neer!
Vaak legt de netwerkbeheerder/ISP die onder straten en stoepjes, misschien dat je een stuk kan krijgen als je een monteur lief aankijktehtweak schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 21:53:
[...]
Een internet kabel? Wow; waar kun je die kopen?
Gaan we nou nog serieus reageren op deze vraag ?

[ Voor 4% gewijzigd door Luchtbakker op 22-05-2019 22:01 ]
Volgens mij zijn er al legio opties genoemd, van een langere netwerkkabel tot wifi band checken, ziggo bellen en zeggen: 'yo jullie beloven goexe wifi, fix het ff' en slijmen bij je isp voor internetkabel (eens, dat laatste gaat niet werkenLuchtbakker schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 22:01:
Gaan we nou nog serieus reageren op deze vraag ?
We kunnen nog veel meer tips geven, maar ze zuen waarschijnlijk minder nuttig zijn dan de hierboven genoemde, bijvoorbeeld:
Verhuizen naar een huis met betere wifi?
Alle apparaten die wifi nodig hebben weg doen?
Onbeperkt 4g misbruiken?
Laten we eerst eens afwachten of een van de tot nog toe genoemde suggesties heeft geholpen voor TS, dan kunnen we wellicht wat meer met verdere informatie.
@Verwijderd welkom op Tweakers.
Je merkt het misschien al aan de reacties, maar op Tweakers verwachten we iets meer van een topic dan wat je nu hebt neergezet. Zo is het belangrijk om zoveel mogelijk informatie te geven over je probleem: Wat voor apparatuur, hoe zit alles aangesloten, wat is exact het probleem. Daarnaast is het ook heel belangrijk om zelf eerst ook het e.e.a. uit te proberen en te testen. Zie ook: Het algemeen beleid #quickstart.
Lees je dus even in in het bovenstaande en maak dan een nieuw topic aan, op deze komt in ieder geval een slotje.
Je merkt het misschien al aan de reacties, maar op Tweakers verwachten we iets meer van een topic dan wat je nu hebt neergezet. Zo is het belangrijk om zoveel mogelijk informatie te geven over je probleem: Wat voor apparatuur, hoe zit alles aangesloten, wat is exact het probleem. Daarnaast is het ook heel belangrijk om zelf eerst ook het e.e.a. uit te proberen en te testen. Zie ook: Het algemeen beleid #quickstart.
Lees je dus even in in het bovenstaande en maak dan een nieuw topic aan, op deze komt in ieder geval een slotje.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.