Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ritsaert
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-06 21:47
Heb een PV installatie op mijn dak liggen (nu voor bijna 5 jaar) naar tevredenheid maar helaas is de installatie er een maand geleden mee gestopt. Het systeem levert geen stroom meer, de omvormer toont niets meer op z'n display. Nu is alleen een jaar geleden de partij failliet gegaan die de panelen erop heeft gelegd. Er is nog wel fabrieksgarantie vanuit Solaredge voor de omvormer en de micro-omvormers.

Weet iemand wat nu de handigste stappen zijn? Zijn er stappen die ik zelf kan doen om te checken of het systeem inderdaad 'stuk' is (ik heb alleen stekkers eruit getrokkken en er weer ingedaan maar dat gaf geen soelaas). Zijn er nog partijen in Nederland die hierin kunnen helpen en evt de garantie helpen claimen bij Solaredge?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WoudseHoeve
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 02-06 13:00

WoudseHoeve

Hobby Boer

ritsaert schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 16:04:
Heb een PV installatie op mijn dak liggen (nu voor bijna 5 jaar) naar tevredenheid maar helaas is de installatie er een maand geleden mee gestopt. Het systeem levert geen stroom meer, de omvormer toont niets meer op z'n display. Nu is alleen een jaar geleden de partij failliet gegaan die de panelen erop heeft gelegd. Er is nog wel fabrieksgarantie vanuit Solaredge voor de omvormer en de micro-omvormers.

Weet iemand wat nu de handigste stappen zijn? Zijn er stappen die ik zelf kan doen om te checken of het systeem inderdaad 'stuk' is (ik heb alleen stekkers eruit getrokkken en er weer ingedaan maar dat gaf geen soelaas). Zijn er nog partijen in Nederland die hierin kunnen helpen en evt de garantie helpen claimen bij Solaredge?
Direct bij solaredge Nederland: lijkt me, zij moeten de garantie verlenen en een mogelijke installateur inschakelen, of die kan je kiezen.

https://www.solaredge.com/nl/service/support/kb?mode=owner

14kWp, Piko 10.1+Piko 4.2+SE7k(6k965Wp), 25kW houtkachel, 120 Heatpipes+1210L Buffer, linkedin pv-output

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hesselbeertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:50

De eerste stap is controleren of er netspanning is bij de omvormer.

28 x AUO SunBravo + Fronius Symo 10.0 + Mitsubishi Zubadan 8kw om de stroom weer op te maken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:03

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

WoudseHoeve schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 16:53:
[...]

Direct bij solaredge Nederland: lijkt me, zij moeten de garantie verlenen en een mogelijke installateur inschakelen, of die kan je kiezen.

https://www.solaredge.com/nl/service/support/kb?mode=owner
Was het maar zo simpel niet?
Wat als het gewoon een slecht contact is? Of de in huis installatie, of de panelen, of alles wat niet solar edge gerelateerd is? Dan kan je SE bellen maar die lossen het niet op.

Dat maakt het bij verdwenen installateur lastig.
Had je SGZE? Dan kan je hun contacten. Dan krijg je gewoon je garantie wat je hebt afgesproken met je installateur.

En anders iemand in de buurt zoeken die er verstand van heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:51

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Stap 1: komt er netspanning bij de omvormer aan? Even meten.

stap 2, in de schemer:
Haal de DC kabels los en meet de spanning, dat moet 1v per optimizer zijn.

Heb je netspanning en 1v per optimizer? Dan solaredge even bellen.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Hoe is dit afgelopen?

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Ecodan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

Ben ik ook benieuwd naar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl4ckviper
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-05 13:43

Bl4ckviper

BlaBlaBla

Ik ook wel

Be fast .... Be furious....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Nu online
Waarschijnlijk een aardlek fout gehad, groepje uit, groepje weer aangezet en het werkt weer.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

En?
Een reactie of het opgelost is zou wel fijn zijn 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ritsaert
ApC_IcE schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 09:42:
[...]

En?
Een reactie of het opgelost is zou wel fijn zijn 8)7
Ik heb nog geen oplossing. Wel al een ticket aangemaakt op de site, gecontroleerd of de stroom bij de inverter komt (ja) maar nog geen contact gehad met de service desk van SolarEge in Nederland. Er komt geen reactie van SolarEdge automatisch bij het aanmaken van een ticket en helaas door drukte van mijn kant heb ik nog niet de tijd gehad om er vaart achter te zetten.

Helaas dus... to be continued.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12:06

Freakie1NL

Grote Baas

Hier een optie die ik op internet tegenkwam met telefoonnummer van SolarEdge en die aanbiedt service over te nemen.

Kwam hem tegen bij een hypothetische vraagstelling zoals ongeveer nu bij jou van toepassing is voor een nieuw aan te schaffen systeem ; https://www.zonneflex.nl/...e-aan-solaredge-systemen/

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ritsaert
Het probleem bleek tweevoudig:

1. In mn meterkast was er een automaat die kapot was gegaan, die heb ik zelf kunnen vervangen.
2. Nu was de omvormer weer zichtbaar voor Solaredge en zij hebben bevestigd dat er een microomvormer kapot is. Deze zullen ze vervangen.

Nu nog zien hoe ik een nieuwe leverancier vindt die de reparatie kan uitvoeren... :) Ik had gesporken met https://www.zonneflex.nl/...e-aan-solaredge-systemen/ en denk dat ik daar voor ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

ritsaert schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 21:54:
[...]

Het probleem bleek tweevoudig:

1. In mn meterkast was er een automaat die kapot was gegaan, die heb ik zelf kunnen vervangen.
2. Nu was de omvormer weer zichtbaar voor Solaredge en zij hebben bevestigd dat er een microomvormer kapot is. Deze zullen ze vervangen.

Nu nog zien hoe ik een nieuwe leverancier vindt die de reparatie kan uitvoeren... :) Ik had gesporken met https://www.zonneflex.nl/...e-aan-solaredge-systemen/ en denk dat ik daar voor ga.
Goed nieuws!
Ben blij voor je dat alles het weer doet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Die automaat, was dat die van de solaredge? Want je schreef dat er spanning naar de omvormer aanwezig was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ritsaert
teacher schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 10:17:
Die automaat, was dat die van de solaredge? Want je schreef dat er spanning naar de omvormer aanwezig was?
Was een gewone automaat die erin gezet was. Ik weet zeker dat ik met mn spanningzoeker gezien heb dat er stroom op stond. Ik heb een paar keer de automaat 'naar boven' geklikt en op een gegeven moment bleef hij niet meer boven staan. Al met al vraag ik me af of de automaat aan het kapot gaan was of dat ik het verkeerd had gezien op mn spanningzoeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Ah, spanningszoeker.

Hiervoor pak je een multimeter :Y

[ Voor 22% gewijzigd door teacher op 16-08-2019 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

teacher schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 10:17:
Solar edge automaat? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

de installatieautomaat zelfst.naamw. (m.)
Verbuigingen: installatieautomaten

een toestel dat de stroom uitschakelt als deze een maximumwaarde te boven gaat

Afbeeldingslocatie: https://www.elektramat.nl/Static/Images/UserUpload/259482359.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

Sorry haha. Ik dacht dat je een “solar edge automaat” schreef
Pagina: 1