Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17:20

Punkrocker

Mostly harmless

Topicstarter
Punkrocker Jr. is met zijn Thesis bezig maar heeft pech met zijn tutor.
Na inleveren concept zegt die je moet meer richting A.
Past hij dat aan naar richting A is het de volgende keer: Nee, je moet richting B gaan.
Ondertussen zitten we al met richting F.
Meer uitleg over wat ermee bedoeld wordt kon ze niet geven...

Ik heb zelf geen universiteit gedaan dus ik weet niet wat normaal is.

Zes van de acht studenten die de tutor begeleidt hebben hetzelfde probleem.

Hebben jullie dit al eens gehad en hoe gingen je daarmee om?
Is het normaal dat je je tutor tussendoor niet kan mailen?
De tijd begint te dringen.

"What do you get if you multiply six by nine..."

Beste antwoord (via Punkrocker op 22-05-2019 20:53)

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Laat Punkrocker Jr. eens kritische vragen stellen en de verschillende feedback naast elkaar zetten en deze voorleggen aan de tutor. Laat Jr. duidelijk maken waarom hij voor richting D gekozen heeft, wat zijn motivatie is en wat hij met de behaalde resultaten wil laten zien. Oftewel laat hem z'n werk verdedigen (al voordat het assessment daar is). Jr. mag best een beetje assertief zijn en dit tactisch laten merken aan z'n tutor.

Een tutor die én het proces doet én de eindbeoordeling kan natuurlijk niet. De tutor kan in dit geval alleen het proces beoordelen, een derde zal de inhoud en of verdediging moeten beoordelen.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mastr-dc
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19:35
Yep, ook meerdere malen meegemaakt tijdens mijn studie periode. Misschien niet het beste advies wat ik kan geven, maar dit is wat ik tegenwoordig doe op het werk:
Ik luister en als ik de feedback nuttig vind en iets vind toevoegen, dan pas ik bepaalde zaken aan. Voor de rest doe ik gewoon mijn ding, want zoals je zelf al merkt gaat het elke keer weer een andere richting uit en kan je ze toch niet gelukkig maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17:20

Punkrocker

Mostly harmless

Topicstarter
mastr-dc schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 20:21:
Yep, ook meerdere malen meegemaakt tijdens mijn studie periode. Misschien niet het beste advies dat ik kan geven, maar dit is wat ik tegenwoordig doe op het werk:
Ik luister en als ik de feedback nuttig vind en iets vind toevoegen, dan pas ik bepaalde zaken aan. Voor de rest doe ik gewoon mijn ding, want zoals je zelf al merkt gaat het elke keer weer een andere richting uit en kan je ze toch niet gelukkig maken.
Ja op mijn werk zou ik dat ook doen.
Maar deze totur doet blijkbaar ook de eindbeoordeling...

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rino
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:35
Precies wat @mastr-dc zegt.
Kijken welke feedback hout snijdt en die verwerken. Niet klakkeloos alle feedback overnemen. In mijn tijd vergat de tutor soms ook zijn eigen op te sturen richting

Edit: en het is wel gebruikelijk om niet steeds tussendoor te mailen voor suggesties.

Uiteindelijk heb ik gemerkt met de scriptie dat het proces de bestemming is. Daarom heb ik de helft van mijn tijd besteedt aan een goede vraagstelling ed.

[ Voor 38% gewijzigd door Rino op 22-05-2019 20:25 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Laat Punkrocker Jr. eens kritische vragen stellen en de verschillende feedback naast elkaar zetten en deze voorleggen aan de tutor. Laat Jr. duidelijk maken waarom hij voor richting D gekozen heeft, wat zijn motivatie is en wat hij met de behaalde resultaten wil laten zien. Oftewel laat hem z'n werk verdedigen (al voordat het assessment daar is). Jr. mag best een beetje assertief zijn en dit tactisch laten merken aan z'n tutor.

Een tutor die én het proces doet én de eindbeoordeling kan natuurlijk niet. De tutor kan in dit geval alleen het proces beoordelen, een derde zal de inhoud en of verdediging moeten beoordelen.