Automatische voederautomaat met powerbank

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Zodat wij af en toe eens een weekendje weg kunnen zonder oppas voor onze poes en konijn te hoeven regelen hebben wij 2x trixie tx7 aangeschaft (voor beide beestjes 1).

Deze kunnen voorzien worden van een USB-kabel voor voeding. Aangezien de apparaten bij stroomuitval resetten (chinese troep) moet er dus een batterij tussen. Daarvoor heb ik 2x Xiaomi 2c aangeschaft (pass-through charging), echter deze gaan na x seconden automatisch uit omdat de automaten te weinig stroom trekken. Iemand een goed idee wat ik op 1 vd aansluitingen kan zetten om te voorkomen dat de powerbanks zichzelf uitschakelen?

Beste antwoord (via stok op 23-05-2019 15:53)

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 30-09 23:48
Simpel usb lampje? Heb je nog verlichting bij de bakken ook! ;)

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• WEBGAMING
Simpel usb lampje? Heb je nog verlichting bij de bakken ook! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stok
  • Niet online
Bedankt voor de tip. Hoe weet ik of dit voldoende is (zonder x weken te wachten op shipment vanuit China)?
Heb inmiddels al wel 2x LEDs besteld van 1.2W

Als test een iPhone 5s er aan gelegd, maar wanneer deze 100% is stopt de powerbank na x minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/70291232/
3 euro bij de Ikea. Of het genoeg is durf ik niet te garanderen, maar ik denk samen met die automaat wel. Ligt er natuurlijk ook aan hoe veel dat lampje verbruikt. Maar ik neem aan dat het samen wel genoeg is.

Maar ik zat even naar die automaat te kijken, er kunnen ook batterijen in. Waarom stop je er niet gewoon batterijen in als je weg gaat? Dat is toch veel simpeler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stok
  • Niet online
Bedankt voor de IKEA-tip!

De automaat verliest alle instellingen wanneer de voeding onderbroken wordt. En batterijen gaan natuurlijk periodiek vervangen moeten worden (of falen juist wanneer je er niet bent). Verder kan het apparaat volgens de handleiding niet batterijen en USB-voeding tegelijk aan. Dus dan mik ik op de meest fool-proof en onderhoudsvriendelijke oplossing :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torac
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10:36
Want een powerbank faalt niet wanneer je hem net nodig hebt?
Weet niet hoeveel AA battarijen hij slikt maar anders gewoon een lood accu halen bij de lokale oud ijzer boer en daar een druppel lader aan.

[ Voor 54% gewijzigd door Torac op 23-05-2019 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
En waarom niet beide bakken op 1 powerbank? Misschien is het vermogen dan wel genoeg.

Edit: Oeps, bedenkt me nu dat beide dieren misschien niet dichtbij elkaar staan.

Dan zou ik bij stroomuitval daarnaast ook even de buren/bekende (zo ie zo handig met dieren alleen thuis) even laten checken.

[ Voor 55% gewijzigd door jongetje op 23-05-2019 16:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WEBGAMING
Ik zou persoonlijk denk ik gewoon dat ding aansluiten via usb, en als je weg gaat een set batterijen er in. Er gaan D cel batterijen in, die gaan wel even mee. Wel fatsoenlijke kopen.

Lijkt me eigenlijk een stuk simpeler als dat hele powerbank verhaal.

Maar zoals jij het op zet heb je er echt helemaal geen omkijken meer naar, dat is natuurlijk ook wel erg fijn. (en volgens mij is het jou daar vooral om te doen)

Vind het trouwens wel stom dat ze dat niet wat beter opgezet hebben. Het zou vrij simpel zijn om de batterijen gewoon als backup te laten werken. Als hij voeding heeft, werkt hij op usb, anders de batterijen. Verliest hij ook niet steeds je instellingen. Dan had je dit hele probleem niet gehad.
Beetje raar.

[ Voor 27% gewijzigd door WEBGAMING op 23-05-2019 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:36

World Citizen

FreeReef.nl

@WEBGAMING

Had jij ergens gevonden dat de batterijen niet als backup worden gebruikt?
Dat is wel raar, want dat zou alles inderdaad oplossen.

Anders zou ik inderdaad bij de action een willekeurig USB apparaatje kopen en die via een hub op de powerbank aansluiten. Dan hoef je ook niet te klooien met connectors.

FreeReef.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WEBGAMING
World Citizen schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 19:29:
@WEBGAMING

Had jij ergens gevonden dat de batterijen niet als backup worden gebruikt?
Dat is wel raar, want dat zou alles inderdaad oplossen.

Anders zou ik inderdaad bij de action een willekeurig USB apparaatje kopen en die via een hub op de powerbank aansluiten. Dan hoef je ook niet te klooien met connectors.
Er word in de handleiding, en op de website specifiek gezegd dat je de batterijen moet verwijderen als je hem met de usb voeding gebruikt.

Ik heb zo'n vermoeden dat het zo simpel is gemaakt dat er gewoon spanning op de batterijen komt te staan als de voeding is aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

WEBGAMING schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 19:47:
[...]

Er word in de handleiding, en op de website specifiek gezegd dat je de batterijen moet verwijderen als je hem met de usb voeding gebruikt.

Ik heb zo'n vermoeden dat het zo simpel is gemaakt dat er gewoon spanning op de batterijen komt te staan als de voeding is aangesloten.
Pfff.. waardeloos zeg.

(ik kan me trouwens niet voorstellen dat dit door de keuring komt. Er moet toch geen stroom naar de batterijen gaan als de USB erin zit. Mag dat zomaar?)

[ Voor 15% gewijzigd door World Citizen op 23-05-2019 19:52 ]

FreeReef.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WEBGAMING
World Citizen schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 19:51:
[...]

Pfff.. waardeloos zeg.

(ik kan me trouwens niet voorstellen dat dit door de keuring komt. Er moet toch geen stroom naar de batterijen gaan als de USB erin zit. Mag dat zomaar?)
Die batterijen zitten er niet in, want iedereen volgt natuurlijk precies de handleiding. ;)

Het is een vermoeden, anders kan ik me niet bedenken waarom ze zo iets zo specifiek zeggen. Als het niet zo is, is er geen enkele reden dat je de batterijen niet gewoon kan laten zitten.

Ja, hooguit dat die batterijen helemaal vergaan omdat mensen het vergeten. Maar dan meld je toch gewoon dat je de batterijen regelmatig moet controleren?
Zou het product een stuk beter maken.

[ Voor 6% gewijzigd door WEBGAMING op 23-05-2019 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Wellicht is "een weekendje weg kunnen" helemaal niet zo een groot probleem eigenlijk.

Waarom zou je dan niet gewoon met batterijen gaan werken als het toch maar een weekend is. Ik zou denk ik toch de hele USB constructie overslaan.

Bij een week vakantie word het anders, maar zoals ik je begrijp neem je dan een oppas (@ts)

Uiteindelijk is dat denk ik meer betrouwbaar dan voorgestelde constructies.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaD_co
  • Laatst online: 10:19
En hoe ga je de powerbank opladen als deze leeg is?
Meeste powerbanks ondersteunen geen out en input op hetzelfde moment, dus schakelt deze ook uit.

En wat is het precies het probleem dat de automaat niet constant aan de netvoeding kan hangen?

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
MaD_co schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 21:45:
En hoe ga je de powerbank opladen als deze leeg is?
Meeste powerbanks ondersteunen geen out en input op hetzelfde moment, dus schakelt deze ook uit.

En wat is het precies het probleem dat de automaat niet constant aan de netvoeding kan hangen?
Hij zegt specifiek dat de powerbank passtrough heeft.

Eventuele stroomstoring. Staat ook in de topicstart.
Pagina: 1