Mijn internet op de PC valt regelmatig weg

Pagina: 1
Acties:
  • 2.585 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom072
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 14-09-2023
Beste lezer,

Ik heb nogal een irritant probleem. Wanneer ik mijn computer opstart staat er vaak een rode kruis door het netwerkpictogram. Mijn netwerk is bekabeld en het probleem ondervind zich alleen op de computer. Ik gebruik dezelfde CAT5e-kabel voor mijn Playstation 4 waar geen problemen optreden. Als oplossing ga ik naar status> adapteropties wijzigen > rechtermuisknop op ethernet> uitschakelen> inschakelen. Toch vind ik het heel erg irritant wanneer ik een online spelletje aan het doen ben, mijn connectie wegvalt en ik dood ga en mijn ingame items verlies.

Heeft iemand misschien een oplossing voor mij waardoor ik niet steeds mijn netwerkkaart hoef uit en in te schakelen? Ik ben je heel erg dankbaar voor het lezen van mijn vraag en hoop dat het opgelost kan worden. Qua hardware ben ik nogal een leek trouwens.

Groetjes,

Tom

Beste antwoord (via Tom072 op 12-06-2019 16:26)

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-07 15:54
Schakel eens "snel opstarten inschakelen(aanbevolen)" in energiebeheer uit(zit onder "Het gedrag van de aan/uit-knoppen bepalen") en kijk eens wat dat geeft. Sommige drivers geven problemen met die hybride slaapstand van Windows.

Toch zie ik een tegenstrijdigheid in je probleemstelling: je zegt eerst dat je het hebt bij het opstarten van je pc, maar daarna ook tijdens een online spelletje?

http://specs.tweak.to/16567

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannyke01
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 08-05-2024
Hoi Tom,

Welke netwerkkaart heb je? Drivers al proberen te updaten?

Of een keer je netwerkkaart verwijderen in apparaatbeheer zodat hij opnieuw geïnstalleerd wordt.

[ Voor 41% gewijzigd door dannyke01 op 22-05-2019 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@Tom072 Check de status van de verbinding op het moment dat deze verbroken lijkt. Heb je dan nog een IP-adres? Kun je nog de gateway pingen? En het eigen IP van de computer?

Je kunt eens in de event viewer kijken in de application log om te zien of er wat gemeld wordt over je netwerk.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom072
dannyke01 schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 20:34:
Hoi Tom,

Welke netwerkkaart heb je? Drivers al proberen te updaten?

Of een keer je netwerkkaart verwijderen in apparaatbeheer zodat hij opnieuw geïnstalleerd wordt.
Room42 schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 20:45:
@Tom072 Check de status van de verbinding op het moment dat deze verbroken lijkt. Heb je dan nog een IP-adres? Kun je nog de gateway pingen? En het eigen IP van de computer?

Je kunt eens in de event viewer kijken in de application log om te zien of er wat gemeld wordt over je netwerk.
Onder het kopje netwerkadapters vind ik het volgende: Intel (R) Ethernet Connection (2) I219-V en verder een hoeveelheid aan WAN Miniports. Ik heb zojuist de drivers bijgewerkt tot de meest recente versie. Ik wacht het nog eventjes af, misschien dat het probleem dan verholpen is. Zo niet, zal ik de eventviewer raadplegen om te kijken wat zich daar afspeelt. In ieder geval hartelijk dank tot zover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom072
Het ging een tijdje goed, maar bij het opstarten van de computer had ik weer geen internet. Toen ik de probleemoplosser van Microsoft gebruikte, kreeg ik de volgende melding: uw DNS-server is niet beschikbaar. Ik heb een website geraadpleegd waarop een aantal oplossingen stonden:

-Herstart uw modem of router
-Uw computer opnieuw opstarten
-Virussen/spyware verwijderen
-DNS vast instellen

Ik heb alle opties doorlopen. MIjn voorkeurs-DNS-server was al 8.8.8.8 ( Google), maar het probleem bestaat nog steeds. Als laatste optie staat er een nieuwe netwerkkaart aanschaffen. Nou lijkt mij dat een beetje een rigoureuze aanpak. Hopelijk kan iemand mij hiermee helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-07 09:32

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Zet je netwerk setting op automatisch ipv google dns zonder reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom072
NLKornolio schreef op maandag 27 mei 2019 @ 19:34:
Zet je netwerk setting op automatisch ipv google dns zonder reden.
Ik heb het omgeschakeld naar automatisch, maar ik krijg helaas nog steeds dezelfde melding :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Tom072 schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 20:06:
Beste lezer,

Ik heb nogal een irritant probleem. Wanneer ik mijn computer opstart staat er vaak een rode kruis door het netwerkpictogram. Mijn netwerk is bekabeld en het probleem ondervind zich alleen op de computer. Ik gebruik dezelfde CAT5e-kabel voor mijn Playstation 4 waar geen problemen optreden.
[...]
Een rood kruis betekent dat er geen link is. Dus geen DNS achtige problemen, dat leidt tot een geel uitroepteken (wel link, maar problemen).

Als je dezelfde netwerk kabel gebruikt voor je Playstation, wat gebruik je dan aan extra apparatuur om de verbinding te op te splitsen? Zit er ergens een switch tussen? In dat geval zou ik die er eens tussenuit halen en de PC rechtstreeks op de inkomende kabel aansluiten.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom072
MadMarky schreef op maandag 3 juni 2019 @ 15:54:
[...]

Een rood kruis betekent dat er geen link is. Dus geen DNS achtige problemen, dat leidt tot een geel uitroepteken (wel link, maar problemen).

Als je dezelfde netwerk kabel gebruikt voor je Playstation, wat gebruik je dan aan extra apparatuur om de verbinding te op te splitsen? Zit er ergens een switch tussen? In dat geval zou ik die er eens tussenuit halen en de PC rechtstreeks op de inkomende kabel aansluiten.
Sorry voor de verwarring, het is inderdaad een geel uitroepteken. Er zit nergens een switch en ik gebruik geen extra apparatuur om de verbinding op te splitsen. De kabel gaat rechtstreeks vanuit de router naar mijn computer. Als ik de playstation gebruik haal ik de kabel van de PC eruit en steek ik die in de playstation.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Wees dan eens niet zo'n schraper en haal een switch ipv steeds die kabel om te steken :P

Probleem dat jij nu waarschijnlijk hebt is dat de internet router (of wat er ook aan de andere kant van de lijn zit) niet helemaal doorheeft dat er een ander apparaat aangesloten wordt. De netwerkadapter van de PC resetten forceert dat beide partijen (PC en router) het daar nog eens over gaan hebben en de link weer werkt.

[ Voor 13% gewijzigd door MadMarky op 03-06-2019 16:26 ]

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom072
MadMarky schreef op maandag 3 juni 2019 @ 16:23:
Wees dan eens niet zo'n schraper en haal een switch ipv steeds die kabel om te steken :P

Probleem dat jij nu waarschijnlijk hebt is dat de internet router (of wat er ook aan de andere kant van de lijn zit) niet helemaal doorheeft dat er een ander apparaat aangesloten wordt. De netwerkadapter van de PC resetten forceert dat beide partijen (PC en router) het daar nog eens over gaan hebben en de link weer werkt.
Klinkt logisch. Ik wist niet van het bestaan van een switch af, dan ga ik die halen. Wel moet ik er bij vertellen dat ik nu al dagenlang de netwerkkabel in de PC heb zitten en bij het opstarten alsnog de foutmelding krijg. Mijn PC en router zouden dan toch moeten weten dat de link bestaat? In ieder geval bedankt voor je hulp tot zover.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• skelleniels
Schakel eens "snel opstarten inschakelen(aanbevolen)" in energiebeheer uit(zit onder "Het gedrag van de aan/uit-knoppen bepalen") en kijk eens wat dat geeft. Sommige drivers geven problemen met die hybride slaapstand van Windows.

Toch zie ik een tegenstrijdigheid in je probleemstelling: je zegt eerst dat je het hebt bij het opstarten van je pc, maar daarna ook tijdens een online spelletje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom072
skelleniels schreef op maandag 3 juni 2019 @ 16:29:

Ik heb het nu uitgeschakeld, ben benieuwd of dat het is. Wat betreft de probleemstelling: bij het opstarten is het noodzakelijk dat ik de netwerkkaart uit en inschakel om überhaupt te kunnen internetten. Als ik vervolgens een lange gamesessie houd wil het voorkomen dat ik dezelfde melding krijg( uw dns-server is niet beschikbaar). Het vreemde is dat het niet te voorspellen is wanneer dat plaatsvindt. Het kan na een kwartiertje eruit liggen of soms pas na 2,5 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skelleniels
Tom072 schreef op maandag 3 juni 2019 @ 16:39:
[...]

Ik heb het nu uitgeschakeld, ben benieuwd of dat het is. Wat betreft de probleemstelling: bij het opstarten is het noodzakelijk dat ik de netwerkkaart uit en inschakel om überhaupt te kunnen internetten. Als ik vervolgens een lange gamesessie houd wil het voorkomen dat ik dezelfde melding krijg( uw dns-server is niet beschikbaar). Het vreemde is dat het niet te voorspellen is wanneer dat plaatsvindt. Het kan na een kwartiertje eruit liggen of soms pas na 2,5 uur.
Je kan het vlug eens testen door je pc uit te schakelen en op te starten en zo paar keer met die optie te spelen(let wel, niet voor opnieuw opstarten kiezen, want dan wordt de functie "snel opstarten" niet gebruikt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom072
skelleniels schreef op maandag 3 juni 2019 @ 16:41:
[...]

Je kan het vlug eens testen door je pc uit te schakelen en op te starten en zo paar keer met die optie te spelen(let wel, niet voor opnieuw opstarten kiezen, want dan wordt de functie "snel opstarten" niet gebruikt)
Hartelijk dank Niels! Ik heb tweemaal de computer uitgeschakeld. Een keer met netwerkdraad en de tweede keer eventjes de netwerkkabel er uit gehaald en er weer in gedaan ( zie reactie MadMarky). Ben benieuwd of het een permanente oplossing is. Cheers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grazyjoe
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 20-08-2024
Hoi ik zit nu het forum te lezen en ik was wel benieuwd of er een oplossing voor is want ik heb namelijk het zelfde probleem!

Mvg grazy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Grazyjoe schreef op zondag 28 juli 2024 @ 18:58:
Hoi ik zit nu het forum te lezen en ik was wel benieuwd of er een oplossing voor is want ik heb namelijk het zelfde probleem!

Mvg grazy
Heb je de thread gelezen?

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19:38

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

Gelezen of niet, deze gaat op slot ivm kicken van een oud topic.

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.