Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Packard Bell IMAX X8010 werkend krijgen

Pagina: 1
Acties:

• JoeyBakkertje
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 23-05 18:15
Hello all,

Al jaren heb ik een oude Packard Bell imax x8010 op zonder staan. Ik ben hier altijd erg blij mee geweest en gezien het kleine formaat lijkt het me wel wat om deze als mediaspeler te gaan gebruiken. Helaas ben ik er vorig jaar achter gekomen dat hij niet meer opstart (dacht ik). Ik meen me te herinneren dat het moederbord het probleem was.

Helaas heb ik niet veel verstand van hardware. Ik heb geen idee wat voor moederbord er in zit. Of ik er een beter moederbord in kan zetten enz enz enz.

Mijn vraag is als volgt. Ik zou hem graag weer aan de gang krijgen en hem gebruiken als mediaspeler die 4k UHD kan afspelen. Is dit überhaupt mogelijk? Als dit mogelijk is, zou iemand mij kunnen helpen met wat ik dan zou moeten halen?

Alvast bedankt voor jullie adviezen.

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Allicht is het mogelijk, maar je zal dus eerst uit moeten zoeken wàt er nou precies stuk is :p
Anders kunnen we wel zeggen: er moet een nieuw moederbord in, een cpu, nieuw ram geheugen, videokaartje, harde schijf.... Maar dat is gewoon een nieuw systeem bouwen in een bestaande kast :,p

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

• Elmo_b
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-01 11:17
ben bang dat dit niks gaat worden
Elke cent die je erin stopt is het niet waard... als je al een mobo kan vinden voor die paar dan nog is het zijn geld niet waard.

Erger nog is het dat er geen GPU inzit (alleen IGPU) en die is niet snel genoeg om fatsoenlijk 4k of uberhaupt crome yt hq films af te spelen.

Dus moet je op zoek naar een mobo of voeding.
Dan nog een GPU die erin past en eigenlijk ook meer ram.
En tja dan ben je toch bezig dus doe je er nog een SSD in.
En eigenlijk heb je dan al een nieuwe pc gebouwd.

edit... net te laat lol

• JoeyBakkertje
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 23-05 18:15
Hoi Elmo,

Daar was ik inderdaad al bang voor. Het is ook echt al een oud beestje. Ik heb er alleen nog afscheid van genomen.

Iemand misschien een tip wat dan eventueel een mooie vervanger is? Moet wel een klein kastje zijn.

Thnx!