Samsung UE46ES8000 blijft (soms) constant opnieuw opstarten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evant87
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-09-2023
Hallo mede tweakers,

Sinds enige tijd heb ik het probleem dat de tv uit het niets constant aan en uit blijft gaan. Natuurlijk heb ik zelf al wat onderzoek gedaan.

Zo heb ik met Samsung support gebeld en o.a. wifi uitgeschakeld, tv teruggezet naar fabrieksinstellingen, batterijen vervangen vd afstandbediening/ geen batterijen in de afstandsbediening en een andere, stroomkabel in een ander stopcontact en enige tijd de tv volledig spanningsloos.

Het spanningsloos maken van de tv helpt voor korte duur. Maar zonder dat hier een vast patroon in zit begint het het herstarten weer opnieuw. Soms gaat het een aantal uren/dagen/weken goed. Helaas ondervindt ik er nu weer meer problemen mee en ben ik benieuwd of jullie tips hebben?

Overigens heeft de Samsung support als enige tip meegegeven dat ik hem moet aanbieden aan een servicemonteur. (TV komt uit 09-2013 dus van garantie en coulance was geen spraken meer...) ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathias82
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 11-07 08:43
Kapotte voeding. Toestel is 6 jaar oud, ik zou er persoonlijk geen kosten meer aan doen (tenzij je het zelf kan herstellen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evant87
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-09-2023
Ik heb gelijk even de tv open geschroefd en naar het voedingsboard gekeken. Op het oog ziet alles er nog goed uit, dus geen bolstaande transformatortjes etc. Een nieuw board is alleen enigszins aan de prijs +/- 70 euro.

Dus is het wel een gok of weet je met zekerheid dat hieraan ligt? Kan het niet ook alleen een defect onderdeel zij wat op mijn bestaande voedingsboard zelf te vervangen is?