Galaxy Buds of toch andere draadloze oortjes?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grijs
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 24-01-2024
Ik zoek een?
Ik ben op zoek naar een paar Bluetooth oortjes, die als vervanging dienen voor mijn bedrade oortjes en koptelefoon (allebei niet hele hoge kwaliteit). Ik ben geen audiofiel oid, maar ik vind het wel belangrijk dat ze goed geluid hebben (Heb zelf AirPods getest van een vriend, dat soort audiokwaliteit vond ik meer dan voldoende).

Wat is je budget?
Eigenlijk wil ik niet meer uitgeven dan de 140 euro (de prijs van Galaxy Buds), maar lager is nooit erg.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik ga ze dus gebruiken om (heel verassend, I know) muziek te luisteren en ook soms een filmpje op Netflix/YouTube. Ik luister voornamelijk naar Amerikaanse rapnummers. Ik vind het belangrijk dat ze met een oplaaddoosje komen, en draadloos opladen is ook zeker een pluspunt. Ik ga ze gebruiken icm pricewatch: Xiaomi Mi Mix 3 128GB Blauw en indien mogelijk een pricewatch: Lenovo Chromebook C330 (81HY0005MH)

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik neig zelf eigenlijk dus heel erg naar de Galaxy Buds, maar misschien dat jullie nog betere alternatieven kennen.

Bedankt alvast voor de hulp!

:)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:31
Ik mis voldoende inzet vanuit jouw kant in de OP, wat heb je zelf al gevonden? Eén specifiek model opnoemen en de mede Tweakers-leden het werk laten doen, zo werkt het natuurlijk niet.

De AirPods staan niet bekend om hun goede audiokwaliteit.

Als je de audiokwaliteit van de AirPods meer dan voldoende vindt dan zullen de Galaxy Buds ook niet tegenvallen.

Daarnaast presteren de Galaxy Buds beter met Samsung telefoons vergeleken met andere (Android) telefoons (codec). Er is voldoende aanbod met een betere prijs/ kwaliteit verhouden te koop ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grijs
Freshouttheoven schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 11:40:
Ik mis voldoende inzet vanuit jouw kant in de OP, wat heb je zelf al gevonden? Eén specifiek model opnoemen en de mede Tweakers-leden het werk laten doen, zo werkt het natuurlijk niet.

De AirPods staan niet bekend om hun goede audiokwaliteit.

Als je de audiokwaliteit van de AirPods meer dan voldoende vindt dan zullen de Galaxy Buds ook niet tegenvallen.

Daarnaast presteren de Galaxy Buds beter met Samsung telefoons vergeleken met andere (Android) telefoons (codec). Er is voldoende aanbod met een betere prijs/ kwaliteit verhouden te koop ;).
Het spijt me voor de wat mindere inzet, ik heb iets te snel op 'plaatsen' geklikt :). Ik heb bijvoorbeeld ook de pricewatch: Anker Soundcore Liberty Air (Zwart) gezien, die zijn wel een stuk goedkoper idd.

Als ik deze reddit post moet geloven, verlies je alleen wat functionaliteit (zoals controls via de buds), maar loop je niet mis op geluidskwaliteit.

De review van The Verge is heel kritisch over de Buds, terwijl LTT ze juist weer een stuk beter vindt. Ik zie eigenlijk die Galaxy Buds en de Anker Soundcores als optie, maar ik vind de Galaxy Buds er wel mooier uit zien. Qua geluid ligt het volgens mij redelijk dicht bij elkaar (meer bass bij de Galaxy).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marco1994
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22:55
Ik ben zelf heel erg content met de pricewatch: Bose SoundSport Free Wireless (Zwart). Zit een goed laaddoosje mee en gaat bij mij 3 dagen mee. Voordeel is dat ze door het libje goed in je oor blijven zitten, hoewel ze toch een keer in de wc zijn gevallen, wat ze overleefd hebben overigens. Enige nadeel wat ik kan bedenken is de prijs en dat het er een beetje debiel uit ziet wat mij betreft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-10 13:56
Heb sinds afgelopen weekend de TicPods en bevallen tot nu toe goed. Zitten prima en voor mij is het geluid prima. Heb ook de JBL T110BT, zit ook goed en prima geluid maar die ging steeds hangen naar een kant door draad/controle blokje.

En setje Airdots 2 weken terug ontvangen maar die hebben geen functionaliteit naast aan/uit en telefoon opnemen. Die ga ik voor het sporten gebruiken maar nog niet echt getest, vandaar ook de Ticpods gekocht omdat ik onderweg wel eens volume wil aanpassen of nummer wil skippen.

[ Voor 44% gewijzigd door Marc3l op 23-05-2019 12:41 . Reden: o ja nog een setje Airdots ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-10 13:02
De Airdots Pro heeft nog een play/pause naast telefoon opnemen/weigeren, maar meer ook niet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:59
Als ik een aanbeveling mag doen: https://nl.aliexpress.com...icrofoon/32930424839.html

Ja: minder dan 20 euro. Dat zou wel crap zijn denk je vast :+ Nee: dat is het dus niet. Dit zijn echt hele prima oordopjes. Door bluetooth 5.0 heel stabiel. Instellen is eventjes goed zoeken, maar als ze eenmaal gepaired zijn, werken ze echt super. Geluidskwaliteit is dikke prima.

Ik heb zelf heel wat bedrade dopjes gehad. Uiteindelijk JBL wireless dopjes genomen en nadat die de wasmachine niet overleefden voor een Jaybird X3 gegaan. Ja, die zijn iets beter dan de QCY's en het ziet er ook wat beter uit, maar daar is de prijs dan ook naar.
Voor 'de grap' heb ik daarna die QCY's gekocht, en een dag nadat ik ze binnen had gelijk een set besteld voor m'n vriendin omdat ze echt prima zijn, en supergoedkoop.

Er bestaat ook nog een V2; zelfde dopjes, iets ander doosje https://nl.aliexpress.com...oon-Voor/32985738075.html

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:31
Grijs schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 12:13:
[...]

Het spijt me voor de wat mindere inzet, ik heb iets te snel op 'plaatsen' geklikt :). Ik heb bijvoorbeeld ook de pricewatch: Anker Soundcore Liberty Air (Zwart) gezien, die zijn wel een stuk goedkoper idd.

Als ik deze reddit post moet geloven, verlies je alleen wat functionaliteit (zoals controls via de buds), maar loop je niet mis op geluidskwaliteit.

De review van The Verge is heel kritisch over de Buds, terwijl LTT ze juist weer een stuk beter vindt. Ik zie eigenlijk die Galaxy Buds en de Anker Soundcores als optie, maar ik vind de Galaxy Buds er wel mooier uit zien. Qua geluid ligt het volgens mij redelijk dicht bij elkaar (meer bass bij de Galaxy).
Met de Scalable Codec presteren de Galaxy Buds het beste. Naast The Verge is ook WHATHIFI heel kritisch en zo kan ik er nog meer opnoemen.

Zoals Marco1994 al aangeeft heb je met de Bose SoundSport Free (die een paar tientjes meer kosten op Amazon.de dan de Galaxy Buds) veel betere Bluetooth oortjes in huis.

QCY is een populair Chinees merk met een goede prijs/ kwaliteit verhouding.

Als je touche functies wil is de https://nl.aliexpress.com...1c-4238-9d7b-e96437ce570a een aanrader. Zonder touche functies kun je de QCY qs1 of de wat luxere CQY Q29 overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grijs
Bedankt voor de input iedereen! Ik zie dat er veel van AliExpress wordt angeraden, maar ik vind het erg vervelend dat de levertijd daar best wel lang is, en ik wil ze eigenlijk zsm. En je mist de support en de (waarschijnlijk) iets hogere kwaliteit van duurdere oortjes.

Ik vind zelf de TicPods er wel mooi uitzien, volgens vele reviews hebben die erg goede geluidskwaliteit, en zijn het in het algemeen gewoon hele goede oortjes. De RHA Trueconnect en de Bose Soundsport vind ik toch nog wel een beetje aan de dure kant, maar als jullie die echt aanraden ben ik wel bereid mijn budget een klein beetje op te schroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-10 13:56
@Grijs de Ticpods zijn bij bol in de aanbieding op dit moment. Heb er vorige week 125 voor betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grijs
Marc3l schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 19:31:
@Grijs de Ticpods zijn bij bol in de aanbieding op dit moment. Heb er vorige week 125 voor betaald.
Ik had het gezien inderdaad, ze zijn nu nog maar 110.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoodVuurtje
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 05-10 20:17
Ik heb de galaxy buds ongeveer 2 weken geleden gekocht, gebruikt, en vervolgens aan mn vriendin gegeven. De Galaxy Buds werken erg goed om muziek mee te luisteren, al was ik niet erg te spreken over de bass-boost. Deze is marginaal. Verder werkt het verbinden en besturen van de oortjes tijdens gebruik super. Waar het bij mij fout ging was 1) je kan er amper mee bellen als je ergens achtergrond geluid hebt. Voor mijn werk heb ik regelmatig calls waar deze oortjes zinloos voor waren. 2) Je hoort erg weinig om je heen als je ze in hebt buiten. De ambient noice werkt wel, maar is eerder hinderlijk dan dat het je helpt om ook omgevingsgeluiden op te vangen zoals verkeer. Stemmen die dichtbij zijn hoor je helder en goed, maar auto's verder op pakt hij niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:52

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Houd er rekening mee dat het voor muziek niet uitmaakt dat het volledig draadloos is, maar dat je bij het bekijken van video's met een kleine vertraging kan komen te zitten. Dat lees ik terug bij verschillende wireless én true wireless oortjes. Als je veel Netflix en YouTube kijkt is het dus aan te bevelen om in de reviews te kijken naar hoe groot/storend/opvallend de mogelijke vertraging tussen beeld en geluid is.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skating_vince
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Zelf heb ik de Galaxy Buds, maar ik heb last van een storende verbinding. Tijdens lopen of bukken schakelen de oortjes soms naar een andere kwaliteit en soms valt het geluid even helemaal weg. Als je gewoon stil zit is er niks aan de hand. Geluidskwaliteit is ok en de batterijduur is top!
Pagina: 1