Toon posts:

Geluid tv komt niet uit alle boxen van DAV EA20 Sony

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de TV ontvanger via HDMI op de tv (samsung 2017) aangesloten. Daarnaast heb ik de TV ontvanger via tulp (rood/wit) aangesloten op DAV EA20 Sony boxen (andere mogelijkheid zit niet op de DAV EA20 Sony, (2003)). Helaas krijg ik het geluid van de tv maar uit vier van de vijf boxen. De centrale voor box geeft alleen een hard brom geluid. Is dit op te lossen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Welkom :) Je plaatst dit in Schop een Modje maar zoals je daar ziet is dat bedoeld voor bepaalde communicatie met moderators. Dat lijkt me hier niet aan de orde, je hebt gewoon een tech vraag dus ik verplaats het topic even naar een subforum waar het beter past.

Verder: bij mijn weten is rood/witte tulp alleen stereo. Dan zal er dus vast niets kunnen komen uit de centrale box. Misschien kan je in je home theater system instellen dat het stereo en geen bv. 5.1 input is? Staat niets over in de handleiding? (Ik ken het apparaat verder niet).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:16

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Heb je die harde brom ook bij andere bronnen dan je TV? Zo ja, dan loop de kabel naar die speaker eens na. Zo nee dan zit het in de verbinding van je tv naar je Sony.

Qua aansluiten zou je als je de tva in gebruikt goed moeten zitten. Je voert stereo terug naar je Sony, dus in principe heb je alleen stereo, dat klopt. Wat ie vermoedelijk wel kan doen is er gekunsteld 5.1 geluid van maken. Zie de handleiding pagina 41 en 42: http://www.manualsdir.com...0.html?page=41&original=1 je moet de knop "sound field" op je afstandsbediening hebben.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een DVD afspeel zit er geen brom in de boxen. Ik sluit dan wel de DAV EA20 Sony via tulp rechtstreeks op de TV aan.

Als ik de DAV EA20 Sony aansluit op de TV ontvanger en het geluid van de TV via de boxen wil hebben dan zet ik de DAV EA20 op TV en kies ik via sound field voor stereo. Dan blijf je helaas het brommen horen.

Wat zou de oorzaak kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Verwijderd schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 22:09:
Als ik een DVD afspeel zit er geen brom in de boxen. Ik sluit dan wel de DAV EA20 Sony via tulp rechtstreeks op de TV aan.

Als ik de DAV EA20 Sony aansluit op de TV ontvanger en het geluid van de TV via de boxen wil hebben dan zet ik de DAV EA20 op TV en kies ik via sound field voor stereo. Dan blijf je helaas het brommen horen.

Stereo uit 5 speakers? Hoe zit dat allemaal aan elkaar verbonden dan? Je hebt toch niet stomtoevallig de rode tulp van het linkerkanaal en de zwarte van het rechterkanaal in 1 speaker gedaan he? :P

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus DVD->TV->Sony?
Als dat goed werkt waarom dan de decoder niet op de TV aansluiten, i.p.v. rechtstreeks op de Sony?

In dat geval kan je ook kiezen wanneer je het TV geluid over de boxen wilt en wanneer alleen geluid uit de TV voldoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:16

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ok, zet hem eens op TV en trek de kabel tussen TV en Sony er eens uit. Brom weg? Dan is het je kabel. Sluit hem weer aan, kijk of het weg is, danwel of het terugkomt. Als het terugkomt even mijken hoe de kabel loopt, kan zijn dat je last hebt van storing van een ander apparaat (zie ook achter in je handleiding ;))

Als je de kabel gewoon aan sluit, TV kiest en sound fiels op iets anders zou zetten, moet er op een gegeven moment geluid uit alle speakers komen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dus DVD->TV->Sony?
Als dat goed werkt waarom dan de decoder niet op de TV aansluiten, i.p.v. rechtstreeks op de Sony?

Als ik de versterker rechtstreeks op de TV aansluit en de versterker op TV zet (via soundfield) komt er geen geluid uit de externe boxen maar uit de boxen van de TV. Ik moet om het geluid van de TV uit de externe boxen te krijgen de versterker aansluiten op de digitale TV ontvanger van KPN. En dan doet de centrale voorbox het niet, die geeft alleen maar een brom. Andere ideeën om dit op te lossen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-10 11:40

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 09:42:

Als ik de versterker rechtstreeks op de TV aansluit en de versterker op TV zet (via soundfield) komt er geen geluid uit de externe boxen maar uit de boxen van de TV.
In een eerder bericht zeg je, dat het wel goed werkt als je een DVD afspeelt terwijl de versterker op de TV zit aangesloten.
Er van uitgaande dat je de DVD afspeelt met een losse DVD speler, vervang de DVD speler door de KPN ontvanger, en het zou moeten werken. Of mis ik iets?

<edit>
Aha, die Sony is ook de DVD speler. :+

Wat ik zo snel zie (wat zou moeten werken), KPN ontvanger op TV aansluiten en de TV (als die een RCA audio-uit heeft) op de Sony "Audio-in TV"
Of, de KPN ontvanger op de "Video/SAT-in" met een rood/wit/geel RCA kabel.
Als het in beide gevallen blijft brommen/storen zie de reactie van
The Eagle in "Geluid tv komt niet uit alle boxen van DAV EA20 Sony"

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2019 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Of, de KPN ontvanger op de "Video/SAT-in" met een rood/wit/geel RCA kabel.

Ik heb uiteindelijke de gele tulpstekker verplaatst van Video (monitor out) naar de VIDEO/SAT In. De witte en rode tulpstekker heb ik laten zitten in Audio In (TV). En hiermee is het probleem opgelost en hoor ik het geluid van de TV over alle boxen.

Dankjewel voor het meedenken Gero 71!
Pagina: 1