Vraag

• jeroentje93
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10-11 13:40
Hallo allemaal,

Ik zoek een?
Ik zit al een tijdje te kijken naar een nieuwe mobiel voor ongeveer €400,- mag iets meer zijn.

Ik vind dat ik in het verleden mooie telefoons heb gehad die redelijk wat performance hadden voor een mooi bedrag
historie telefoons:
* HTC Desire HD
* Xiaomi mi2s
* Lenovo Zuk Z2 (huidig toestel)

Nu ben ik weer op zoek naar een goed toestel met een bepaald budget.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik wil mijn vakantie en buitenlandse studiereis vastleggen, dus een prima camera is belangrijk.
Daarbuiten reis ik naar school met de trein, dus een goede accuduur is wel belangrijk.
Ik speel geen zware games, wel gebruik ik een telefoon minimaal 2 jaar. Probeer er 3 jaar mee te doen, hierdoor wil ik een redelijk fatsoenlijke processor (675, 710/712/730, 855)

Eisen & wensen die ik heb:
Eisen:
* Mooie foto's/filmpjes ivm vakantie/buitenlandse studie in het najaar.
* Vloeiende software ervaring
* Security updates minimaal 2 jaar (liefst 3)
* Telefoon die update krijgt naar android Q
* goede accuduur (ivm treinreizen)
* Quick charge
* prima scherm voor buitengebruik
* Kleine of geen notch (waterdruppel notch of uitschuifcamera)
* Fingerprint in scherm of op de voorkant (vind achterkant niks)
* USB C
* 128GB interne opslag
* Geen mediatek
* Dual sim

Wensen:
* Custom rom erop zetten
* 2 android versies, dus versie na android Q
* Alle 4g banden
* Notificatieled
* IP67 of 68
* 6GB ram
* IOS (anders neem ik een gimbal erbij)

Waar heb ik zelf al naar gekeken:
* Asus zenfone 6 (LCD scherm, grote accu, wat duurder, ken software niet)
* Google Pixel 3a (fingerunlock achterkant, Single maar goede camera, oudere processor)
* Honor 20 pro (Mooie telefoon, midrange specs, fingerprint aan zijkant?)
* Huawei p30 (beetje te prijzig, niet bang voor laatste nieuws(USA), mogelijk mooie aanbieding)
* Lenovo Z6 pro (Goede camera, software ondersteuning niet heel goed)
* Oneplus 7 (Wat duurder, goede support)
* Redmi K20 pro (moet nog aangekondigd worden)
* Samsung s10e (Vind Samsung software niet heel chill en vond telefoon laggy aanvoelen bij de Mediamarkt(demomodel))
* Vivo iQOO (geen ervaring met Vivo)
* Vivo V15 pro (Mooie telefoon, geen ervaring met Vivo)
* Xiaomi mi9 (accuduur schijnt niet goed te zijn, 500 euro in NL. mogelijk grijze import china)
* Xiaomi mi9SE (accuduur schijnt niet goed te zijn, goedkoper dan mi9, minder goede camera's dan mi9)
* ZTE axon 10 pro (voldoet aan mijn eisen, alleen nog te duur en minder goede reviews op amazon.de)

Welke vragen heb je hier nog over?
Door de bomen zie ik het bos niet meer... Hebben jullie nog tips of ideeën?

Alle reacties

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
Tip is verder filteren met additionele eisen en wensen om je lijst uit te dunnen.

Verwacht veel Custom Rom ontwikkeling rond de Pixel 3a, dus dat zou mijn keuze zijn.

• GuustVB
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 04-01-2024
De Samsung Galaxy A70 voldoet aan eisen!

Mi 9T MIUI 11.0.4.0 QFJEUXM

• jeroentje93
GuustVB schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 17:30:
De Samsung Galaxy A70 voldoet aan eisen!
Ik heb even gekeken naar de A70. Qua specs ziet het er veel belovend uit. Hoewel ik het wel een grote telefoon vind (phablet)
Ook weet ik niet of ik blij ben met de software van Samsung, ik hoor van verschillende mensen dat sommige apps niet werken met android 9.0 van Samsung terwijl het bij mij wel werkt met android 9.

Heb jij ervaring met de Samsung a70?

Verwijderd

Waarom neem je de Pocophone F1 van Xiaomi niet mee in je overweging? Super snel, en betere accuduur dan de Xiaomi Mi 9.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2019 09:08 ]

• jeroentje93
Verwijderd schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 09:08:
Waarom neem je de Pocophone F1 van Xiaomi niet mee in je overweging? Super snel, en betere accuduur dan de Xiaomi Mi 9.
Ik heb die zeker overwogen, maar de pocophone F1 heeft een naar mijn mening een te grote notch en de camera is niet super, hoewel dit deels op te lossen is door Gcam van Google te gebruiken.

Binnenkort komt de redmi k20 uit, daar gaat ook een gerucht dat het de opvolger van de Poco F1 gaat worden. maar als het goed is, is de launch 28 mei. Dus daar wacht ik nog even op.

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:48
Ik zit ongeveer in dezelfde schuit. Ik twijfel tussen de pixel 3(a) en de Zenfone. Ik ga voor de Zenfone wss om de volgende redenen:

Batterij van de pixel 3(a) is echt te klein eigenlijk
Veel gezeur met telefoongesprek kwaliteit op de pixel 3 en nog niet helder hoe goed de pixel 3a zich gaat houden. De pixels worden geplaagd door veel bugs...
SoC van de pixel 3a is nu al niet supersnel dus wat gebeurd er over 2 a 3 jaar?

Nog wel wat twijfels over de zenfone:
Camera is toch iets minder goed dan de pixel 3(a)
Software is nu geweldig schoon maar hoe zit het met updates? (verwacht wel goed gezien asus ook al alle sourcecode heeft gedeeld)
Het feit dat de batterij 5000mAh is maar met 18w laad zal wel voor lange laadtijden zorgen

Ik denk dat ik voor de Zenfone ga

[ Voor 8% gewijzigd door Limbeckx op 23-05-2019 09:24 ]

• jeroentje93
Limbeckx schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 09:22:
Ik zit ongeveer in dezelfde schuit. Ik twijfel tussen de pixel 3(a) en de Zenfone. Ik ga voor de Zenfone wss om de volgende redenen:

Batterij van de pixel 3(a) is echt te klein eigenlijk
Veel gezeur met telefoongesprek kwaliteit op de pixel 3 en nog niet helder hoe goed de pixel 3a zich gaat houden. De pixels worden geplaagd door veel bugs...
SoC van de pixel 3a is nu al niet supersnel dus wat gebeurd er over 2 a 3 jaar?

Nog wel wat twijfels over de zenfone:
Camera is toch iets minder goed dan de pixel 3(a)
Software is nu geweldig schoon maar hoe zit het met updates? (verwacht wel goed gezien asus ook al alle sourcecode heeft gedeeld)
Het feit dat de batterij 5000mAh is maar met 18w laad zal wel voor lange laadtijden zorgen

Ik denk dat ik voor de Zenfone ga
Je hebt gelijk over de Pixel 3a. Hoewel ik het ook een nadeel vind dat ze met de aankondiging hebben gezegd dat het een telefoon van 400 dollar is, hier in Nederland is die weer 480, zeker icm de langzamere soc vind ik het eigenlijk niet waard.

De Zenfone heeft, vind ik, een mooie oplossing met de camera. Ik gok dat er later ook wel een gcam op gebruikt kan worden.
Ik gok dat 18watt snel genoeg is om de telefoon redelijk snel op te laden en ik laad eigenlijk de telefoon alleen 's nachts op.
Nadeel weer vind ik dat de Zenfone aan de achterkant vingerafdruk heeft. Ik leg best vaak mijn telefoon op het bureau en dan vind ik het wel fijn om de telefoon te unlocken terwijl de telefoon gewoon blijft liggen. Maar ik weet niet hoe zwaar ik hier aan moet tillen, want sommige zijn lyrisch over de scanner op de achterkant.

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:48
jeroentje93 schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 09:49:
[...]

Je hebt gelijk over de Pixel 3a. Hoewel ik het ook een nadeel vind dat ze met de aankondiging hebben gezegd dat het een telefoon van 400 dollar is, hier in Nederland is die weer 480, zeker icm de langzamere soc vind ik het eigenlijk niet waard.

De Zenfone heeft, vind ik, een mooie oplossing met de camera. Ik gok dat er later ook wel een gcam op gebruikt kan worden.
Ik gok dat 18watt snel genoeg is om de telefoon redelijk snel op te laden en ik laad eigenlijk de telefoon alleen 's nachts op.
Nadeel weer vind ik dat de Zenfone aan de achterkant vingerafdruk heeft. Ik leg best vaak mijn telefoon op het bureau en dan vind ik het wel fijn om de telefoon te unlocken terwijl de telefoon gewoon blijft liggen. Maar ik weet niet hoe zwaar ik hier aan moet tillen, want sommige zijn lyrisch over de scanner op de achterkant.
Ik heb er met de samsung s9 nooit echt last van gehad. Wat ik wss wel ga missen is de always on display. Verwacht dat dat niet aanwezig zal zijn op een lcd scherm...

Ik vond de vingerafdrukscanner aan de achterkant iig veel fijner dan ik nu in de mate 20 pro inscreen vind.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
jeroentje93 schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 09:02:
[...]
Ook weet ik niet of ik blij ben met de software van Samsung, ik hoor van verschillende mensen dat sommige apps niet werken met android 9.0 van Samsung terwijl het bij mij wel werkt met android 9.
Ik heb een Samsung Note 8 met Android 9, geen problemen met apps ondervonden.

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Als ik het goed begrijp gaat de K20 (en zijn Pro broertje) in Europa Xiaomi Mi 9T (Pro) heten. Dat terwijl RedMi officieel al is afgescheiden van Xiaomi.

In ieder geval een super interessante telefoon.

Eat the bugs, live in a pod

• JackL89
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
De K20 Pro gaat het worden!
Voor omgerekend zo'n 350 euro (bij ons richting de 400 verwacht ik) heb je top notch specs. Snelste processor, indisplay fingerprint scanner, drie camera's (48/13/8MP), 4000Mah accu, geen Notch en een pop-up camera.

https://www.google.com/am...dmi_k20_pro-ampp-9708.php

• jeroentje93
JackL89 schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 10:02:
De K20 Pro gaat het worden!
Voor omgerekend zo'n 350 euro (bij ons richting de 400 verwacht ik) heb je top notch specs. Snelste processor, indisplay fingerprint scanner, drie camera's (48/13/8MP), 4000Mah accu, geen Notch en een pop-up camera.

https://www.google.com/am...dmi_k20_pro-ampp-9708.php
Ja die ziet er super uit!, hier staat iets meer informatie: https://www.gizchina.com/...mera-and-a-dual-band-gps/

"As for the price, the Redmi K20 Pro 6GB+64GB version was released for 2499 yuan ($362), 6GB+128GB version for 2599 yuan ($376), 8GB+128GB for 2799 yuan ($405), and the 8GB+256GB version comes with a 2999 yuan ($434) price tag. There is also a limited edition gift box for the K20 Pro but the company said that this limited edition is not for sale."

Ik wacht nog even wat reviews af en ben benieuwd of de K20 Pro beschikbaar komt als MI9T (wat het gerucht is) en ook verkocht gaat worden vanuit Polen.

Maar ik ben bijna zeker dat het of de K20 Pro (MI9T) of Asus Zenfone 6 wordt.

• JackL89
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
De Asus Zenfone 6 wordt tot nu toe goed beoordeeld! Zie hieronder een uitgebreide review:
https://m.gsmarena.com/asus_zenfone_6-review-1937.php

Alleen het scherm is minder dan de concurrentie. Voor mij uiteindelijk toch beslissend, ik ga voor de K20 Pro/Mi 9T. Waarom? Mooier scherm, Xiaomi voert voor een Chinees merk meestal best lang updates door. Zeker van Miui zelf. Het enige wat ik mezelf nog afvraag is of ik kan wennen aan Miui, daar heb ik nog niet eerder mee gewerkt. De beste software ervaring tot dusver is met Oxygen Os geweest, gevolgd door de skin van Motorola. Asus is natuurlijk bijna Stock Android, maar gaan ze ook lang updates doorvoeren? Dat doet Motorola (moederbedrijf Lenovo) namelijk niet, terwijl dat ook nagenoeg Stock Android is.

• pband
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-06-2024
Geinteresseerd lees ik dit topic omdat ik zelf ook op zoek ben , mijn budget is principe lager, namelijk 300eur, maar ik heb ruimte om naar boven uit te wijken mits het toestel echt meerwaarde bied.
Mijn vergelijking tot nu toe: http://kmv.to/vs/9eklg3

Ik vroeg me af waarom de mi mix 2s niet op jou shortlist staat?

• jeroentje93
JackL89 schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 16:12:
De Asus Zenfone 6 wordt tot nu toe goed beoordeeld! Zie hieronder een uitgebreide review:
https://m.gsmarena.com/asus_zenfone_6-review-1937.php

Alleen het scherm is minder dan de concurrentie. Voor mij uiteindelijk toch beslissend, ik ga voor de K20 Pro/Mi 9T. Waarom? Mooier scherm, Xiaomi voert voor een Chinees merk meestal best lang updates door. Zeker van Miui zelf. Het enige wat ik mezelf nog afvraag is of ik kan wennen aan Miui, daar heb ik nog niet eerder mee gewerkt. De beste software ervaring tot dusver is met Oxygen Os geweest, gevolgd door de skin van Motorola. Asus is natuurlijk bijna Stock Android, maar gaan ze ook lang updates doorvoeren? Dat doet Motorola (moederbedrijf Lenovo) namelijk niet, terwijl dat ook nagenoeg Stock Android is.
Heb de review inderdaad gezien. Vind het een mooi telefoon, jammer dat door een patent de telefoon niet officieel naar Nederland komt. Wel kijk ik nog steeds naar deze telefoon als die in de aanbieding komt. Ik woon namelijk in de buurt van de Belgische en Duitse grens.
Asus geeft aan dat de Zenfone 6 een update gaat krijgen naar Android R, dus verwacht dat het update beleid wel goed zal zijn. Ook heeft Asus de sourcecode online gezet, dus verwacht dat er ook custom roms aankomen.

MIUI is een beetje hate it or love it. Met mijn mi2s vond ik het een super fijne skin. Zaten best wat handige features in en het voelde niet als een zware skin.

Maar ik ben er nog niet helemaal aan uit. Ik wacht toch nog even op de launch van de mi9t Pro, die zal rond 12 juni plaatsvinden.
pband schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 15:15:
Geinteresseerd lees ik dit topic omdat ik zelf ook op zoek ben , mijn budget is principe lager, namelijk 300eur, maar ik heb ruimte om naar boven uit te wijken mits het toestel echt meerwaarde bied.
Mijn vergelijking tot nu toe: http://kmv.to/vs/9eklg3

Ik vroeg me af waarom de mi mix 2s niet op jou shortlist staat?
Mooie telefoons geselecteerd, daar zal je zeker geen verkeerde beslissing in maken. Hoewel ik dan persoonlijk voor de mi mix 3 zou gaan, dit omdat ik de oplossing van de selfiecamera mooi vind.
Maar de reden waarom ik de mi mix2s niet op de lijst heb staan is omdat ik liever voor een nieuwer toestel ga, zeker als ik ongeveer 3 jaar met een telefoon doe. Ik verwacht dat ik dan langer security en software updates krijg.

• StanNL
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 05-06 00:47
Dat is een lange lijst met eisen voor een smartphone van minder dan €400! Ik dacht eerst aan de Huawei P30, daar zijn nu echt wel wat goeie deals van te vinden. Geen wonder ook, want hij ontvangt naar alle waarschijnlijkheid geen Android-upgrades meer (ik denk dat het Amerika-China-verhaal hier echter nog niet ophoudt, maar ik kan natuurlijk niet beloven dat het ingetrokken wordt). Afgezien van de updates is het echt de beste telefoon die aan alle eisen voldoet. Maar goed, updates vond je nu juist zo belangrijk, dus dan wat opties voor alternatieven:

Google Pixel 3a, verreweg de beste camera in dit budget (op de P30 na). Nu te koop voor €366 in de pricewatch als ik me niet vergis. Goede accuduur, degelijk scherm, zeker weten nog Android-updates tot S, maar Android T zou me eigenlijk ook niks verbazen. Je krijgt de updates bovendien als allereerste, dat is niet niks natuurlijk. Ook beveiligingsupdates ontvang je direct voor de komende 36 maanden. Custom ROMs zitten ook wel goed, maar de Pixel 3a heeft dan weer geen waterbestendigheid. De vingerafdrukscanner zit op de achterkant. Lijkt mij zeker een goede keus.

De S10e zal qua performance echt niet onderdoen voor de Pixel 3a, daar zou ik me geen zorgen over maken. Performance zal eerder stukken beter moeten zijn, met een processor die ongeveer gelijk is aan die van een telefoon met Snapdragon 855. OneUI van Samsung wordt wel echt steeds beter en ik zou me er (voor het eerst in jaren) niet door laten afschrikken. De accuduur van de S10e en de camera zijn wel weer iets minder dan die van de Pixel 3a.

De OnePlus 7 lijkt me ook ontzettend goed en biedt werkelijk de full picture (letterlijk). Uitstekende camera, beter dan die van de S10e en waarschijnlijk zelfs die van de 3a (hoewel dat laatste weinig zal schelen). Erg goede accuduur, mooi OLED-scherm, echt top-performance, vlotte updates, mooie en erg snelle software-interface, heel snel opladen, en zelfs veel van de extra's die je noemde.

Ikzelf zou binnen jouw budget gaan voor de Huawei P30, maar qua software is de Pixel 3a een absolute winnaar. Als je budget ertoe reikt, overtreft de OnePlus 7 de Pixel 3a dan weer. Ik kan je de recensies van YouTuber Marques Brownlee aanraden: Pixel 3a en Galaxy S10e (en mocht je concessies doen op software-updates dan is hier nog de recensie van de P30 Pro).

• bram2912
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-11 20:35
Je zou een pocophone kunnen nemen en die omzetten naar een near stock experience met een custom rom?
YouTube: The Ultimate Pixel 3 KILLER - Poco F1 with Mods!
Pagina: 1