Bos, bomen, 34'' Curved.

Pagina: 1
Acties:

• Funky22
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 31-01 14:12

Funky22

Guild invite

Topicstarter
Hallo

Zoek een nieuwe monitor, men huidige is een 29 inch 1080p 21:9 en wil toch graag een stap hoger
34 inch 1440p dus en curved.

Na 2 dagen op het net achter info te zitten zoeken ben ik het even kwijt qua keuze.
Zoveel meningen en reviews, objectief? heb vaak het gevoel dat ik naar sponsor materiaal zit te kijken of dat er meningen worden gegeven om elkaar de loef af te steken, zoek gewoon een goed scherm.

Gpu: Rtx2080

144Hz is niet nodig speel enkel MMO, Freesyns/Gysync nuttig? merk niks van Freesync op men huidg scherm en men oude RX580 als ik dat aan zet
3440x1440p en Curved is een must, mat scherm en absoluut geen blinkende bezels

De schermen waar ik nu in gedachten heb zijn:
https://tweakers.net/pric...89;1121071;484205;756053/

-Hkc
Vele zijn vrij positief, sterke prijs/kwaliteit
Nadeel, al wat ouder, Garantie afhandeling?

-MSI Optix MAG341CQ
Leuke prijs, actie extra spel en muismat waar ik voor in aanmerking kom.

Asus Designo
Uiterlijk staat me wel aan, betere contrast dan de XG35VQ, Qi Wireless Charger (niet perse nodig heb een 5tal Qi chargers)

Asus ROG Strix XG35VQ
Uitstraling, hoogte verstelbaar (niet perse nodig)
Zit extra nog eens €100 cashback op

Acer Predator Z35P
Vele raden deze aan, maar lees ook dat vele er niet geheel tevreden van zijn oa backlight bleed en rode waas.

LG 34UC99-W
Iemand op een ander forum die vele schermen heeft gehad en met meerdere personen getest heeft bestempelen LG 34UC99-W als absolute winnaar, deze doet echter wel maar 75Hz geen idee hoe dit zich vertaald tov 100Hz in MMO's

Wat zou voor me de betere keuze zijn? ben vrij snel tevreden qua beeldkwaliteit bv een Oled zegt me niks dus hoef ook niet de top of the bill te hebben maar wil ook geen brol aanschaffen

Ga ik veel merken als ik wat meer uitgeef aan bv de Asus, Acer de moeite of moet ik toch waarde hechten aan de vele die klagen over bleeding, waas?
Lg vanmiddag gezien qua uiterlijk niks op aan te merken 75Hz een punt tov 100Hz?

Qua gevoel blijft de Asus ROG Strix XG35VQ hangen mede door de cashback, aan de andere kant denk ik de Msi of Hkc zal ook wel voldoen voor 499/ €539 bij de Msi krijg ik een spel en muismat erbij die ik evt kan verkopen.

Voor €699 kan ik een nieuwe Asus ROG Swift PG348Q kopen (al eerder een scherm in die winkel gekocht) zit wel geen cashback actie op via deze winkel.

https://discord.gg/x8uWt9

• ECP0WERS
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
De reden waarom je niets merkt van Freesync bij je huidige scherm is omdat je RX580 meer dan snel genoeg is om 2560x1080 aan te sturen. Dit zal op 3440x1440 zelfs met een RTX2080 heel anders zijn en zal g-sync een welkome bijkomstigheid zijn.

Acer heeft een poosje de ED347CKR (34" 1440p 100Hz) gehad, maar deze lijkt nergens meer verkrijgbaar te zijn. Zelf heb ik dit scherm en een IPS scherm naast elkaar staan en vind persoonlijk IPS mooier beeld geven. Dat is wellicht even iets om op te letten en iets wat jij alleen kan bepalen.

In deze zou ik persoonlijk voor de PG348Q gaan. IPS, 100Hz én gsync.

Als je een wat nieuwer modelletje wilt, en het geld er voor hebt zou deze mijn voorkeur hebben;
pricewatch: Acer Predator X34P Zwart

[ Voor 15% gewijzigd door ECP0WERS op 22-05-2019 20:54 ]

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Voeg de pricewatch: HP Omen X 35 Zwart toe aan je lijst. Voldoet ook aan al je eisen denk ik zo. Heb hem zelf en bevalt super!

I'm not a number, I'm a free man! Geld over? Check m'n V&A

• Funky22

Funky22

Guild invite

Topicstarter
VA beviel me eigenlijk best goed qua kleuren,Ips van de 3 Dell monitors die ik heb gehad hadden allen last van bleeding mijn huidige Lg heeft dit een stuk minder zou je bij blijkbaar VA minder last van hebben en beter zwart, verkies dat dan persoonlijk boven de Ips kleuren.

De Hp Omen lijkt me niet echt iets bij te geven qua spec voor een meerprijs van +€200 buiten Gsync maar dat zit ook op de PG348Q die een pak goedkoper is, met die nieuwe Nvidia driver kan ik blijkbaar gewoon Freesync (adaptive sync) gebruiken.

Wel aan men lijst toegevoegd de:BenQ EX3501R, ziet er niet verkeerd uit en oogt voor me wat stijlvoller dan de Asus.

[ Voor 3% gewijzigd door Funky22 op 22-05-2019 21:11 ]

• Extraxyz
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 31-01 08:03
Ik ben op zoek naar dezelfde specificaties en neig naar de LG 34WK95C. De opvolger van de 34UC99 en de kleinere variant van de 38WK95C waar een hoop reviewers ook lovend over schrijven.

IPS is voor mij een must, elk VA scherm wat ik geprobeerd heb (in een eerdere zoektocht naar een hogere refresh rate) was teleurstellend met o.a. een MSI Optix waarvan het scherm eerder op TN dan VA leek. Liever mooi beeld op 75Hz dan meh beeld op 100hz

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:28

br00ky

Moderator Harde Waren

• Funky22

Funky22

Guild invite

Topicstarter
Ik krijg morgen de Acer ED347CKR, BenQ EX3501R Zilver en de Asus ROG Strix XG35VQ thuis geleverd, benieuwd hoe de goedkopere zich tov de Benq en Asus verhoud.

Kon men keuze niet online maken tussen de Benq/Asus dus maar beide besteld de Acer stond er plots leuk geprijsd bij en krijgt van vele positieve commentaar.

De Benq ziet er op foto wat stijlvoller uit, de Asus mikt duidelijker op het game aspect benieuwd naar de wow factor ervan of gaat het wat eenvoudiger ontwerp van Benq het halen, nu belangrijkst voor me zijn de zwart waarden en bleeding effect,

• Full of Lag
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-01 18:56
Welke monitor is het uiteindelijk geworden?

• Funky22

Funky22

Guild invite

Topicstarter
Uiteindelijk bij de Samsung LC43J890DKU uitgekomen, 32:10 is echt top.

34/35 ″ was De Asus ROG Strix XG35VQ toch wel echt de betere tov de rest

[ Voor 87% gewijzigd door Funky22 op 29-11-2019 19:13 ]

Pagina: 1