Ik heb sinds kort de Klipsch R-120SW en ben zeer tevreden met het geluid ervan. Alleen heb ik een paar plekken in mijn kamer waar ik de bass nauwlijks hoor. Ik heb hem al op verschillende plekken gezet alleen kan ik maar geen plek vinden waarbij ik de bass overal goed kan horen. Weet iemand misschien hoe ik dit probleem kan oplossen? Of licht het gewoon aan de akoestiek in mijn kamer?
Vraag
Alle reacties
Dat is een bekend verschijnsel. Zoek op room modes, staande golven voor een verklaring en op multisub, Geddes, Gedlee, multiple subwoofer, multiple subwoofer optimizer, double bass array, bass traps, equalizer, parametric EQ, MiniDSP voor oplossingen.
[ Voor 7% gewijzigd door TBTL op 22-05-2019 17:17 ]
Kun je de sub " uit" phase zetten?https://www.kefdirect.com...fer-phase-and-positioningVerwijderd schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 16:31:
Ik heb sinds kort de Klipsch R-120SW en ben zeer tevreden met het geluid ervan. Alleen heb ik een paar plekken in mijn kamer waar ik de bass nauwlijks hoor. Ik heb hem al op verschillende plekken gezet alleen kan ik maar geen plek vinden waarbij ik de bass overal goed kan horen. Weet iemand misschien hoe ik dit probleem kan oplossen? Of licht het gewoon aan de akoestiek in mijn kamer?
I have no special talent. I am only passionately curious.
Overal goed zal nooit lukken met 1 sub. Wat wel nog een optie is, is om de subwoofer crawl te doen.
1. Zet em op de plek die het meest storend is.
2. Kruip rond en luister hoe het klinkt.
3. Zet de sub op de plek die het beste klinkt.
Dat zou op de plek van punt 1 verbetering moeten geven.
Bij Punt 1 moet je de subwoofer toch op je luisterplek neerzetten (zoals op je bank/stoel)?LA-384 schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 18:02:
Overal goed zal nooit lukken met 1 sub. Wat wel nog een optie is, is om de subwoofer crawl te doen.
In principe wel, maar als jij wil dat een "dode plek" beter wordt, zal je em daar neer moeten zetten bij punt 1.
Als de luisterplek nu al goed klinkt, maken die dode plekken ook niets meer uit. Het is het een of het ander.
Als de luisterplek nu al goed klinkt, maken die dode plekken ook niets meer uit. Het is het een of het ander.
Jah het probleem is dus dat ik geen vaste luisterplek heb. Ik heb een hoekbank en aan de linkerkant van de bank klinkt het goed maar aan de rechterkant hoor ik helemaal niks.
Ook als ik wat meer achter de bank zit aan mijn bureau hoor ik ook geen bass. Terwijl ik in mijn bed (aan de andere kant van de kamer) de bass heel erg hard hoor.
Het lijkt wel of de hele linkerkant van de kamer prima bass weergeeft en rechts niets.
Ook als ik wat meer achter de bank zit aan mijn bureau hoor ik ook geen bass. Terwijl ik in mijn bed (aan de andere kant van de kamer) de bass heel erg hard hoor.
Het lijkt wel of de hele linkerkant van de kamer prima bass weergeeft en rechts niets.
[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2019 22:28 ]
Staande golven.....staande golven...
Zie de post van @TBTL
Zie de post van @TBTL
Woon je toevallig onder een schuin dak?Verwijderd schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 22:26:
Jah het probleem is dus dat ik geen vaste luisterplek heb. Ik heb een hoekbank en aan de linkerkant van de bank klinkt het goed maar aan de rechterkant hoor ik helemaal niks.
Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.
Pagina: 1