Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Gat van diameters

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• youtakun
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 29-01 09:19
Waarom is er zo'n groot gat in diameters tussen laptop schermen en losse monitoren? Laptop schermen eindigen bij 17" en losse monitoren starten bij 23.8". Er zijn een paar sporadische uitzonderingen, maar die hebben oon een uitzonderlijk hoge prijs (bijv een 22" scherm van ~€4900). Het lijkt mij dat hier iets niet pluis is. Voor kleine laptops snap ik het, maar waar zijn de desktop-replacements gebleven zoals die 23" en 27" ACER's? En waar zijn de 17" en 19" monitoren van vroeger?

Dit heeft betrekking op mijn huidige zoektocht. Ik vind mijn huidige laptop sinds de koop al een te klein scherm hebben (15.3"). Dit heb ik 4 jaar uitgehouden, maar ik zoek nu toch echt iets groters. Nu kom ik er achter dat notebooks allemaal piepklein zijn, of het zijn 17" 'gaming-grade' laptops (lees: produceert prohibitief veel geluid). Ik wil dat mensen aan de andere kant van Skype me ook nog kunnen verstaan zonder een headset nodig te hebben.

Als alternatief dacht ik aan een kleine notebook te kopen met extern scherm, maar nu zijn de schermen allemaal mega groot :( Ben ik nou een }:O of hoe zit dat!?

Alle reacties

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:39

Pazo

Mroaw?

Hoewel ik zie dat er eigenlijk een filter in de pricewatch ontbreekt dat je het aantal inch kan aangeven, komen er toch wel wat schermen naar voren als ik bijvoorbeeld als trefwoord 19" invul.

categorie: Monitoren

EDIT:
Bij HWI kan je wel het aantal inch invullen:
https://nl.hardware.info/...boWG4sqYYWMBVmHB68-hwhtYe
Genoeg keus?

[ Voor 41% gewijzigd door Pazo op 22-05-2019 15:57 ]

Grote Enphase topicIQ Gateway uitlezenPVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023

• maussert
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21:06
Ik denk dat er simpelweg bijna geen markt/vraag is voor kleine monitoren en dat het produceren van kleine aantallen niet in verhouding staat tot de kosten (en daarmee de kostprijs). Bij de gemiddelde laptop draait het om het makkelijk mee kunnen nemen in je tas en voor de vaste werkplek gaat niemand op een klein scherm zitten turen als je voor een appel en een ei een 24" scherm kunt kopen.

Maar er wordt op marktplaats zat oude meuk aangeboden (no offence), misschien zit daar iets voor je tussen?

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:41
@youtakun tja.... Een laptop heb je voor portability. En alles boven 15,6 is al best groot om mee te nemen. Een laptop van 24" zou je echt niet vrolijk van worden. Kwa gewicht zou het ook zwaar worden.

Je hebt draagbare schermen (op accu) van 13 tot 17". Dus dat zou je als uitbreiding kunnen gebruiken.

En er zijn genoeg 17" notebooks zonder Core i9 en GTX2080ti. Waarbij je dus ook dat probleem van lawaai niet hoeft te hebben.

Vaste schermen zijn juist groot, omdat iedereen eigenlijk 15,6 inch veel te klein vind om lang lekker op te werken. En omdat grote schermen heel betaalbaar zijn, worden er geen kleintjes meer gemaakt. Vraag en aanbod.

[ Voor 20% gewijzigd door Waah op 22-05-2019 15:59 ]

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Er zijn genoeg 'normale' laptops te vinden met een groot scherm, ik begrijp niet helemaal waar je je druk om maakt? Ik zie zo al diverse modellen van HP, Asus en Lenovo met 17" scherm die niet gericht zijn op gaming.

Daarbij is Dell niet in de pricewatch opgenomen, maar hebben ze ook een lijn met 17" inspirion laptops die gericht zijn op de zakelijke markt (dus niet gaming).

[ Voor 26% gewijzigd door MadMarky op 22-05-2019 16:07 ]

🖥️ | 🚗

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Pazo schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 15:54:
Hoewel ik zie dat er eigenlijk een filter in de pricewatch ontbreekt dat je het aantal inch kan aangeven, komen er toch wel wat schermen naar voren als ik bijvoorbeeld als trefwoord 19" invul.
Kijk eens onder het lijstje met merken...
youtakun schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 15:49:
Waarom is er zo'n groot gat in diameters tussen laptop schermen en losse monitoren? Laptop schermen eindigen bij 17" en losse monitoren starten bij 23.8".
Onzin. Onder de €200 zijn er 96 schermen van 21.6"of kleiner: categorie: Monitoren

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:39

Pazo

Mroaw?

TommyboyNL schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 16:07:
[...]

Kijk eens onder het lijstje met merken...
Stupid me... 8)7
Vond het al vreemd dat er zo iets kenmerkend niet bij stond :)

[ Voor 14% gewijzigd door Pazo op 22-05-2019 16:09 ]

Grote Enphase topicIQ Gateway uitlezenPVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Pazo schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 15:54:

categorie: Monitoren

EDIT:
Bij HWI kan je wel het aantal inch invullen:
https://nl.hardware.info/...boWG4sqYYWMBVmHB68-hwhtYe
Genoeg keus?
Oh maar die filter is er wel ;)

Ontopic: ook laptops zijn gestandaardiseerd, mijn vader heeft een 19 inch bakbeest laptop maar dat ding is echt absoluut onpraktisch om mee te zeulen, ook omdat hij 6 kilo weegt ofzo.

Op dat punt kun je beter een desktop pakken of een extern scherm voor je laptop...

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Pagina: 1