Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil het maximale halen uit een budget systeem, heb vroeger nooit het geld gehad voor een ietwat deftige setup en wil graag op High settings spelen of hoger.
Speel graag shooters, RPG's, city builder à la Anno,...
Ik wil een goeie basis leggen om over paar jaar te kunnen upgraden (meer RAM, betere videokaart,...)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het ganse systeem zou rond de €1100 kosten. Mag natuurlijk wel wat speling op. Ik hou in de build bv. nog geen rekening met windows
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb zelf al:
-Samsung 860 EVO 250GB (gebruiken voor games op te draaien?)
-HDD 500GB 7200rpm (merk weet ik niet meer, steekt al sinds 2010 in mijn laptop)
-Logitech MX518 (al stokoud maar o zo goed indertijd!)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Sowieso 144Hz scherm, ,nieuw toetsenbord en eventueel gaming mouse.
Ik twijfel nog tussen de Gigabyte Radeon RX 580 GAMING 8GB of de Gigabyte GeForce GTX 1660 OC 6G.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel, AMD, Razer, Corsair, MSI, maakt me echt niets uit. Wil gewoon juiste prijs/ kwaliteit. AMD processor komt me wel goedkoper uit dan de Intel.
Wat verwacht je van ons?
Graag wat advies of suggesties. Doe ik geen overkill op bepaalde componenten? Gaat alles kunnen passen in een micro ATX? kom ik met 16GB ook toe? Wacht ik best nog op de nieuwe Radeon dit jaar of is de GTX 1660 OC goed genoeg? Is het scherm aan te raden? etc.
Ik wil het maximale halen uit een budget systeem, heb vroeger nooit het geld gehad voor een ietwat deftige setup en wil graag op High settings spelen of hoger.
Speel graag shooters, RPG's, city builder à la Anno,...
Ik wil een goeie basis leggen om over paar jaar te kunnen upgraden (meer RAM, betere videokaart,...)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het ganse systeem zou rond de €1100 kosten. Mag natuurlijk wel wat speling op. Ik hou in de build bv. nog geen rekening met windows
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed | € 125,- | € 125,- |
| 1 | Moederborden | ASRock B450M Pro4-F | € 69,- | € 69,- |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte Radeon RX 580 GAMING 8GB | € 214,05 | € 214,05 |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Focus G Mini | € 44,90 | € 44,90 |
| 1 | Processorkoeling | be quiet! Dark Rock 4 | € 49,90 | € 49,90 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2D3000C16 | € 140,- | € 140,- |
| 1 | Voedingen | Corsair RM550x (2018) Zwart | € 90,- | € 90,- |
| 1 | Solid state drives | Samsung 970 EVO 250GB | € 72,90 | € 72,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 805,75 | ||
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb zelf al:
-Samsung 860 EVO 250GB (gebruiken voor games op te draaien?)
-HDD 500GB 7200rpm (merk weet ik niet meer, steekt al sinds 2010 in mijn laptop)
-Logitech MX518 (al stokoud maar o zo goed indertijd!)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Sowieso 144Hz scherm, ,nieuw toetsenbord en eventueel gaming mouse.
Ik twijfel nog tussen de Gigabyte Radeon RX 580 GAMING 8GB of de Gigabyte GeForce GTX 1660 OC 6G.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Monitoren | MSI Optix MAG241C Zwart | € 199,- | € 199,- |
| 1 | Toetsenborden | Corsair Gaming K55 RGB (BE) | € 54,99 | € 54,99 |
| 1 | Muizen | Corsair Harpoon RGB PRO FPS/MOBA | € 33,19 | € 33,19 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 287,18 | ||
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel, AMD, Razer, Corsair, MSI, maakt me echt niets uit. Wil gewoon juiste prijs/ kwaliteit. AMD processor komt me wel goedkoper uit dan de Intel.
Wat verwacht je van ons?
Graag wat advies of suggesties. Doe ik geen overkill op bepaalde componenten? Gaat alles kunnen passen in een micro ATX? kom ik met 16GB ook toe? Wacht ik best nog op de nieuwe Radeon dit jaar of is de GTX 1660 OC goed genoeg? Is het scherm aan te raden? etc.