Scanner vast

Pagina: 1
Acties:

• Baf
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-08 13:07

Baf

slopen. alles kapot maken.

Topicstarter
Ik heb net met Omnipage Pro 11 mijn scanner (een Mustek Scanexpress III) om zeep geholpen :( . Ik had dat OCR-programma geïnstalleerd (win 2000) en toen werd de scanner geconfigureerd. Diverse testjes, stukkie zo, dingetje zus scannen, alles ging gesmeerd tot aan het eind.

Ik drukte toen op OK en de scanner slaat op hol, zonder document. Heel langzaam ging ie naar het eind (al scannend, maar er lag niks onder). Aan het eind kon ie niet verder (duh) en bleef ie hangen. Scanlamp bleef branden. Omnipage gecrashd.

Hoe krijg ik nou die scanarm weer terug? Elke keer als ik de stroom aanzet gaat de scanlamp branden, maar de scanarm gaat niet terug. Ik zie nergens een reset optie.

Als ik nu probeer te acquiren onder bv. Photoshop, crasht het hele zure zootje. (Ja logisch, die scanner ligt te eikelen.) Weet iemand een oplossing? Graag!

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
lijkt net als je vering van die scan-arm gebroken is..(had ik ook met m'n HP, maar dat valt niet onder de garantie)

• Baf

Baf

Topicstarter
Tja, kweenie. Het lijkt of ie voortgeduwd blijft worden terwijl ie niet verder kan.

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 08:43
Lijkt er idd op dat je arm gebroken is..
Das minder.. doe je weinig aan..
Maak em is open en kijk em even na..

• Sir_Joachim
  • Laatst online: 11-03-2023

Sir_Joachim

Bestek Roelz

zou eerst ff langs de winkel gaan voordat je hem openmaakt.. straks blijkt het niet de arm tezijn en dan heb je al garantie eraf...

WAZZAAPP!!! | Visit the greatest website of all time: Q2u

Verwijderd

ff openmaken als je geen garantie meer hebt...
en waarom zou dit in hemelsnaam niet onder de garantie vallen????
tis toch een stuk van de scanner zelf?
mechanish defect dus garantie lijkt mij... :?

Verwijderd

ja, raar dat dat niet onder garantie zou vallen! die 'arm' die erin zit is juist hetgene wat beweegt en dus veel slijtage gaat vertonen (op den duur).

anders is het wel een naaistreek van de fabrikant! heb met mijn epson scanner nog nooit problemen gehad gelukkig!

openschroeven moet best kunnen! of zit alles onderaan verzegeld?

• Kev0867
  • Laatst online: 12-12-2020
Op vrijdag 27 juli 2001 08:20 schreef kyle_2000 het volgende:
ff openmaken als je geen garantie meer hebt...
en waarom zou dit in hemelsnaam niet onder de garantie vallen????
tis toch een stuk van de scanner zelf?
mechanish defect dus garantie lijkt mij... :?
Probeer jij dat is aan HP te zeggen, ik bleef en bleef maar zeuren, en had 1jaar garantie op, en dit was gebeurd na 5maanden, maar HP bleef hard nee zeggen en zei dat hij niet onder de garantie viel, en dat ik hem naar Zweden moest opsturen(op mijn kosten) en dan zouden ze het maken, totaal zou het 550piek kosten, dat is nog meer dan die
@#$% scanner, maar Dunnet(waar ik hem had gekocht) deed me een bod, als ik hem zou geven en een nieuwe zou kopen, dus had nog flink wat geld verloren, maar ja..(was een HP 4200C, en heb nu de 4300C)

• Baf

Baf

Topicstarter
Ik weet niet of er iets gebroken is, ik heb niks horen kraken. Ik schroef hem vandaag wel effe open. Zit ook geen garantie meer op.

Toch vind ik het raar dat een computerprogramma een stuk hardware in de soep kan draaien. Dat moet toch gewoon niet kunnen?
Pagina: 1