Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Mini pc (nuc of barebone) voor eenvoudige videobewerking?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Buur75
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-04 15:21
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het gaat om een computer die af en toe gemakkelijk meegenomen moet kunnen worden. Er wordt voornamelijk office-werk op gedaan, met Windows, nooit games. Echter, heel af en toe willen wij nog wel eens een vakantiefilmpje editen (1080p, dus niet 4K) met een programma zoals Magix Video Maker of Openshot. Het gaat dan om filmpjes aan elkaar plakken, titelscherm, ondertitels, muziekje erbij, andere audiofragmenten erbij, maar niet veel meer dan dat. Echt amateurwerk dus.

Is het mogelijk om dit met een mini pc te doen? Of is dat gewoon niet te doen vanwege hitte en beschikbare processor en gpu-mogelijkheden. Maar zo ja, welke onderdelen zou je dan gebruiken om dit samen te stellen?

Alle reacties

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 20:29
Voor magix zijn de systeem eisen laag, zie hier, voor openshot voldoen meeste moderne systemen, zie hier. Enige punt van aandacht lijkt voldoende RAM.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:55

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Gaat prima, doe ik ook af en toe op een NUC gen. 8.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Immanent Ike
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 12-10 21:09
pricewatch: ASRock DeskMini A300
product: AMD Ryzen 5 2400G of pricewatch: AMD Ryzen 3 2200G Boxed
pricewatch: G.Skill Ripjaws F4-3000C16D-16GRS
pricewatch: Crucial MX500 2,5" 500GB

Goede ram is belangrijk (zowel voor video editen als voor de GPU)

Edit: Ik bedenk me net dat de 2400g misschien te warm wordt met de stock fan. Dus dan zou ik voor de 2200g gaan of een nieuwe fan er inzetten. In dat laatste geval kan je even googlen naar wat voor fans anderen mensen gebruiken bij de deskmini.

[ Voor 15% gewijzigd door Immanent Ike op 24-05-2019 17:41 ]