Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

Acties:
  • +1Henk 'm!

• lucas.54321
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 19-11-2019
Hallo allemaal,

Gister heb ik tijdens mijn vakantie in Miami mijn iPhone 8 Plus in de zee laten vallen.
Ik wilde een foto maken van zonsondergang toen kwam er een golf waar ik van schrok.Toen heb ik mijn telefoon per ongeluk laten vallen. Ik heb hem gelijk uit het water gehaald en uit gezet en daarna droog gemaakt met een handdoek. Ik heb nog niet gekeken of die het nog doet. Er staan best belangrijke bestanden op de telefoon waar ik geen Back-up van heb, ook staan er foto's op met emotionele waarde.

Mijn vraag is wat kan ik het beste doen?
Kan ik hem aanzetten?
Moet ik er hier in Miami mee naar een winkel?

B.V.D.
Lucas

lucas.54321 wijzigde deze reactie 23-05-2019 13:28 (3%)

Alle reacties

• Falcon
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 18:57

Falcon

Q.A. Engineer (DevOps)

Via www.icloud.com kan je inloggen met je apple id en je foto’s waarschijnlijk downloaden.

"You never come second by putting other people first"

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Marcusso
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 16:01
De iPhone 8 is toch waterdicht? Dus even in de zee moet deze wel tegen kunnen lijkt me!

'Net als zijn voorganger is de iPhone 8 Plus waterdicht met een IP67-certificering. Dat wil zeggen dat hij maximaal een half uur op een meter diepte kan verblijven.' :)

Marcusso wijzigde deze reactie 22-05-2019 13:37 (49%)

No Shame, only Fame!

• g00gle
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 14:46
Geen zorgen, hij is waterdicht. Dus die werkt nog wel :-)

• Jimster
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 18:05

Jimster

A State of Trance

iPhone 8 is IP67 geclassificeerd, zou dus 30 min op 1 min diepte moeten overleven.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 19:17

LankHoar

Professionele amateur

iPhone 8 heeft de IP67 rating en kan tot 1m diep voor 30min.

Zeewater is niet echt prettig ivm zout, dus ik zou hem even met zoet water afspoelen.

• harm12nl
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 19:23
lucas.54321 schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 13:32:
Hallo allemaal,

Gister heb ik tijdens mijn vakantie in Miami mij iPhone 8 Plus in de zee laten vallen.
ik wilde een foto maken van zonsondergang toen kwam er een golf waar ik van schrok toen heb ik mijn telefoon per ongeluk laten vallen. ik heb hem gelijk uit gezet en droog gemaakt met een handdoek ik heb nog niet gekeken of die het nog doet er staan best belangrijke bestanden op de telefoon waar ik geen Back-up van heb, ook staan er foto's op met emotionele waarde.

Mijn vraag is wat kan ik het beste doen?
Kan ik hem aanzetten?
Met ik er hier in Miami mee naar een winkel?

B.V.D.
Lucas
Falcon schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 13:35:
Via www.icloud.com kan je inloggen met je apple id en je foto’s waarschijnlijk downloaden.
Dit zal dus waarschijnlijk niet werken :)
g00gle schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 13:37:
Geen zorgen, hij is waterdicht. Dus die werkt nog wel :-)
Dat verwacht ik ook. Als je echt twijfelt; even laten drogen en met een paar dagen weer aanzetten.

©2004

• lucas.54321
Hij is in zout water gevallen tast dit niet de telefoon aan?

• LankHoar

LankHoar

Professionele amateur

lucas.54321 schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 13:41:
Hij is in zout water gevallen tast dit niet de telefoon aan?
Zoals ik al zei zou ik het even afspoelen met zoet water. Verder lijkt me weinig aan de hand. Tenzij het meters diep was en je eerst een uur hebt moeten zoeken voordat je hem terug vond ;)

• lucas.54321
Ik kon hem wel snel pakken ik ga hem afspoelen onder de kraan.
kan ik hem daarna wel aanzetten of moet hij eerst drogen?
Kan dit met een föhn?

• Master__R
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 19-01 20:20
Hij is waterdicht, dus afdrogen is voldoende.

• Leeghoofd21
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 19:57

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

Dus hij stond aan, is in zee gevallen en was spontaan uit?
Of heb je hem zelf uitgezet nog?

HANDTEKENING!!!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• mvdam
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 19:25

mvdam

EV-Gekkie

En niet te vergeten, als het belangrijke bestanden zijn, zorg je voor een backup ;).

Anders is het volgende dat alle Tweakers tegen je zullen gaan roepen als je ze kwijt bent dat ze blijkbaar niet belangrijk waren, anders had je wel een backup :*.

Spoel hem even af, maak hem goed droog, zet hem aan, en maak als eerste een backup.
Is die €1 per maand voor 50GB aan storage je echt méér waard dan je bestanden? ;)

Privé: Leaf 2018 Soon-To-be 57,6kWh - Zakelijk: Tesla Model 3 LR AWD + Hyundai Kona 64kWh

• lucas.54321
ik heb hem zelf uitgezet want ik weet niet wat zoutwater doet met de telefoon.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Professionele amateur

mvdam schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 13:49:
En niet te vergeten, als het belangrijke bestanden zijn, zorg je voor een backup ;).

Anders is het volgende dat alle Tweakers tegen je zullen gaan roepen als je ze kwijt bent dat ze blijkbaar niet belangrijk waren, anders had je wel een backup :*.

Spoel hem even af, maak hem goed droog, zet hem aan, en maak als eerste een backup.
Is die €1 per maand voor 50GB aan storage je echt méér waard dan je bestanden? ;)
Er zijn twee soorten mensen: zij die regelmatig backups maken, en zij die hoopten dat ze dat gedaan hadden :+

@lucas.54321 ik zou me er niet zo druk overmaken. Natuurlijk zou ik je afraden met een telefoon de zee in te gaan de volgende keer, maar vooral gezien hij nog aanstond toen je hem eruit haalde en hij maar zo kort in het water heeft gelegen zal er waarschijnlijk niets aan de hand zijn ;)

• LuckyLuke
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 19:56

LuckyLuke

Schiet sneller dan ..nevermind

Ik maak door een soort gelijk iets maar dan met een iPhone 7, elke maandag en vrijdag een back-up handmatig van zowel whatsapp als mijn Iphone zelf. Ik betaal tevens €1,- voor 50 gb back-up per maand.
Kleine moeite:)

LuckyLuke wijzigde deze reactie 22-05-2019 14:03 (14%)

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: mei 2010
  • Nu online
Als je hem niet direct hebt afgespoeld met (demi)water dan is de lightning connector waarschijnlijk al weggerot.
Check dit eens met een zaklampje. Dat geeft je goede indruk hoe veel tijd je hebt met de resterende accucapaciteit. Tenzij je ook een draadloze oplader hebt?

Die IP ratings zijn leuk, maar dat is niet voor vuil of zout water!

jeroen3 wijzigde deze reactie 22-05-2019 14:04 (11%)
Reden: ip ratings

• Marxje1981
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 15:50
jeroen3 schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 14:03:
Als je hem niet direct hebt afgespoeld met (demi)water dan is de lightning connector waarschijnlijk al weggerot.
Check dit eens met een zaklampje. Dat geeft je goede indruk hoe veel tijd je hebt met de resterende accucapaciteit. Tenzij je ook een draadloze oplader hebt?

Die IP ratings zijn leuk, maar dat is niet voor vuil of zout water!
Dat dus, zout water is uitgesloten van alle garantie in de meeste gevallen

I have the body of a god, shame it's a buddha......

• Falcon
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 18:57

Falcon

Q.A. Engineer (DevOps)

harm12nl schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 13:38:
[...]

[...]

Dit zal dus waarschijnlijk niet werken :)
Vaak genoeg meegemaakt dat iPhone-gebruikers niet eens weten dat het op iCloud staat.

"You never come second by putting other people first"

Acties:
  • +1Henk 'm!

• nixjuh
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 16:50
Hoi Lucas,

Allereerst goed dat je het toestel meteen uit hebt gezet. Hierboven worden een aantal tips genoemd die ik niet persé direct aan zou raden zoals afspoelen met zoet water (ook al is het toestel waterdicht).

Een van de gevoelige plekken is inderdaad de oplaadpoort. Wat je het beste kan doen is zorgen dat het toestel helemaal goed droog en schoon is, gewoon met een handdoek. Daarna de oplaadpoort schoonmaken met een borsteltje (of een tandenborstel) en wat rubbing alcohol (96% of meer). Ook dit even goed laten drogen. Rubbing alcohol geleid geen stroom maar door het zout wat nog in je poort kan zitten kan dit toch kortsluiting veroorzaken. Als dit allemaal goed schoon en droog is kan je het toestel weer proberen aan te zetten om te kijken wat het doet. Lukt je dit zelf niet of durf je het niet is er vast wel een iPhone reparatie centrum te vinden die je hier bij kan helpen in Miami.

Ik verwacht dat de schade wel meevalt omdat de iPhone 8 inderdaad waterdicht is en het toestel het nog deed toen je het uit de zee haalde. Maar je kunt beter extra voorzichtig zijn.

Eigenaar van:https://www.feestlijstjes.nl | https://www.vakantie-check.nl | http://www.dereuverwebbeheer.nl/ | https://www.luxevulpennen.nl/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online
@lucas.54321 Wat @nixjuh zegt. koop ergens een tanden ragger en IPA (isopropylalcohol) en ga AUB niet wassen met kraanwater. droog je iPhone met handdoek en reinig met IPA en je ingang (laadpunt) met tanden ragger (borsteltje) je toestel is waterafstotend, maar zout water in de laadingang wil je niet(helemaal geen water)

@Eating Iron. Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

lucas.54321 schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 13:47:
Ik kon hem wel snel pakken ik ga hem afspoelen onder de kraan.
kan ik hem daarna wel aanzetten of moet hij eerst drogen?
Kan dit met een föhn?
Nooit maar dan ook nooit apparatuur droogmaken met een warme föhn. Daar sloop je het mee. Koud zou kunnen, maar met vocht zou ik daar alsnog mee oppassen ivm de seals.

Bij afspoelen onder de kraan overigens een zachte straal gebruiken, niet de kraan vol open draaien.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• lucas.54321
zijn er nog andere opties?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: april 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Hoeveel meer opties en tips wil je hebben?, mensen hebben je al zoveel bruikbaars gegeven....

39

• Sluuz
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 15:41
Ja, niks doen en hopen dat hij blijft werken.

PSN: Sluuz

• lucas.54321
Heb hem nog niet geprobeerd. Wil hem echt goed laten drogen.

• Kuusj
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 17:29

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

lucas.54321 schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 14:27:
Heb hem nog niet geprobeerd. Wil hem echt goed laten drogen.
Ja maar in principe hoeft dit niet. Je telefoon zou hiertegen moeten kunnen, al is zout water wel vele malen minder fijn dan zoet water. Vandaar zou ik ook inderdaad voorzichtig met een tandenborstel oid de oplaadpoort schoonmaken van zout en dan moet het goed zijn. (Ik doe mijn toestel in het geval van een ongelukje wel gewoon voorzichtig afspoelen, maar kan me voorstellen dat je daar nog meer paniek van krijgt :+)

Je wil niet weten hoe vaak mijn S7 Edge en S8 nat zijn geworden.. Stortregen, plens water van een omgevallen glas, per ongeluk in bad laten vallen, noem maar op. Het enige waar de telefoon wel eens over zeurde was dat de laadpoort nat was, maar dit los je op door hem schoon te blazen en een paar uur te wachten. Die dingen kunnen wel ergens tegen.

Ik begrijp dat je je zorgen maakt, maar dat zou ik niet direct doen. Als je scherm al eens door een beunhaas is vervangen zou ik me wel zorgen maken, want dan is de seal rondom het scherm waarschijnlijk niet aanwezig. Daarnaast zet even meteen de iCloud backup aan als je hem aan zet, is voor de volgende keer wel zo rustgevend.

Kuusj wijzigde deze reactie 23-05-2019 14:39 (6%)

R7 3700X - GTX1080 - Kever '74 - 5,025kWp (15x SunPower X21-335BLK & SolarEdge SE5000HD)

• lucas.54321
Ja, ik ga zeker een abonnement nemen op iCloud voor extra opslag want heb mn telefoon vol staan met foto's en bestanden.

• Fable
  • Registratie: juli 2009
  • Nu online
Telefoon goed schoonmaken en daarna weer aanzetten om te gebruiken lijkt mij het beste plan.

• AntonyterHorst
  • Registratie: juli 2008
  • Nu online

AntonyterHorst

Apple Maniak

Marcusso schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 13:36:
De iPhone 8 is toch waterdicht? Dus even in de zee moet deze wel tegen kunnen lijkt me!

'Net als zijn voorganger is de iPhone 8 Plus waterdicht met een IP67-certificering. Dat wil zeggen dat hij maximaal een half uur op een meter diepte kan verblijven.' :)
Dat is allemaal getest met zoet water, zout water heeft een vrij hoor corrosie gehalte en zal je telefoon niet heel veel goeds doen, zelfs al ie waterdicht is.

YouTube: DO NOT USE Waterproof Smartphone in Sea Salt Water! [Disassembly]

Je kans dat ie later overlijdt is met zout water een stuk groter dan dat ie meteen niet meer werkt. Je beste kans is dus om nu alles er af te halen voordat hij helemaal niet meer aan gaat door de corrosie.

AntonyterHorst wijzigde deze reactie 23-05-2019 14:50 (13%)

Man man man

• lucas.54321
waar kan ik gereedschap kopen om hem los te kunnen draaien?

• Luchtbakker
  • Registratie: november 2011
  • Nu online
Marcusso schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 13:36:

Daarnaast is het altijd onder bepaalde omstandigheden. Zout en chloor vallen hier bijvoorbeeld niet onder.

• Daedalus
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

lucas.54321 schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 14:53:
waar kan ik gereedschap kopen om hem los te kunnen draaien?
Dat is iets wat je makkelijk zelf kunt vinden :) We willen je graag helpen, maar verwachten ook wel enige mate van eigen inzet. Zoeken naar bijvoorbeeld iphone repair tools vind je al een waslijst aan gereedschapsets en instructies. Omdat je vraag inmiddels wel beantwoord is gaat dit topic op slot.

Je mag een nieuw topic openen, maar lees dan eerst Het algemeen beleid 'ns goed door om te weten wat je van je hier verwachten.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True