Toon posts:

Philips TFT 150S Goedkoop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
He ik heb vandaag een 15'' TFT bij dixons gekocht, prima service, kon via internet bestellen en meteen thuisbezorgd!!!!, Deze monitor hebben ze NU in de aanbieding!!!voor 1099 en 100 gulden retour via de energierekening!!!

Heeft iemand ervaringen????

Ik ben tevreden!!!!!!!!!!

Verwijderd

Met dat type niet. Maar wel met TFT over het algemeen.

De meeste TFT'tjes geven wel mooi beeld maar het vervelende is de pixeluitval. Als je teveel uitval hebt kan je het op garantie gooien.

Echter hanteren de fabrikanten helaas niet dezelfde maatstaven..

LG is bijvoorbeeld heel makkelijk. Bij 4 pixels ofzo ruilen ze hem al om terwijl IIyama bij 10 pixels (!) pas moeite gaat doen.

IIyama vind ik op TFT gebied zowiezo bijzonder slecht. Begrijp mij niet verkeerd, hun CRT monitoren zijn prima maar TFT? nee.. erg vaag en veel pixel uitval..

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
nee, ik ben ook niet gek om die Ilyama's, maar die Philips is echt zeer goed voor z'n prijs, ik ga zo eentje aan me vader geven voor zijn verjaardag..(wel duur voor een kado, maar hij is de moeite waard *D )

Verwijderd

Topicstarter
Die Philips is normaal gesproken rond de 1400,- Dus deze kans liet ik niet voorbij gaan.

En heb meteen met Klantenservice gebeld en zij doen aan onsite omruilgarantie bij 3 dode pixels of meer!!!!

Dus zit wel snor!!

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:32
Ik vindt zelf 3 dode pixels al teveel..
Hangt er natuurlijk wel vanaf waar ze zitten.

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

[forum=6] -> [forum=8]

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Verwijderd

Op donderdag 26 juli 2001 23:29 schreef Sigma het volgende:
Met dat type niet. Maar wel met TFT over het algemeen.

De meeste TFT'tjes geven wel mooi beeld maar het vervelende is de pixeluitval. Als je teveel uitval hebt kan je het op garantie gooien.

Echter hanteren de fabrikanten helaas niet dezelfde maatstaven..

LG is bijvoorbeeld heel makkelijk. Bij 4 pixels ofzo ruilen ze hem al om terwijl IIyama bij 10 pixels (!) pas moeite gaat doen.

IIyama vind ik op TFT gebied zowiezo bijzonder slecht. Begrijp mij niet verkeerd, hun CRT monitoren zijn prima maar TFT? nee.. erg vaag en veel pixel uitval..
de maximale wereld standaard is 6.
boven de 6 MOET de fabrikant je een nieuwe geven.

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-08 17:08
Op vrijdag 27 juli 2001 04:06 schreef kyle_2000 het volgende:

[..]

de maximale wereld standaard is 6.
boven de 6 MOET de fabrikant je een nieuwe geven.
probeer jij maar es een fabrikant aan te klagen als hij zich niet aan die standaard houdt. dat lukt je toch niet, veel te veel moeite.

bij tft's is het simpel: eis dat je hem werkend ziet voor je hem koopt. zitten er dan te veel dooie pixels in naar je smaak, dan koop je hem niet. over het algemeen komen dooie pixels er in het productieproces in, en niet tijdens het gebruik. als er dus weinig of geen in zitten, en je gebruikt hem normaal (niet laten vallen), dan is de kans erg klein dat er meer in komen.

• Kolky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 17:08

Kolky

subtitle not available

Misschien een beetje vreemde vraag, maar hoe ziet een dode pixel eruit? Is dat een zwart puntje? Of heeft die een andere kleur?

Verwijderd

Op vrijdag 27 juli 2001 10:29 schreef Kolky het volgende:
Misschien een beetje vreemde vraag, maar hoe ziet een dode pixel eruit? Is dat een zwart puntje? Of heeft die een andere kleur?
Dat ligt er maar net aan wat voor defect het is. Zo'n dode pixel kan inderdaad zwart zijn, maar het komt ook voor dat die juist fel gaat oplichten, heb je bijvoorbeeld een felrode, felblauwe of felgroene punt op je scherm. Juist zo'n fel puntje is (naar mijn mening) toch het meest irritante...
Toch is de etchniek er flink op vooruit gegaan en komen dode pixels steeds minder voor (vroeger moest je de pixels altijd voor lief nemen). Je ziet het ook in de prijs terug, want waarom is zo'n TFT-scherm zo duur? Dat is doordat ze dus een scherm maken en pas aan het eind van het productieproces kunnen ze zien of het scherm goed is of niet (MET dus eventueel een dode pixel). Zitten er teveel dode pixels, dan gaat die in de recyclebak. Nu het productieproces steeds beter aan het worden is, is de verhouding goede/slechte schermen veranderd, je krijgt steeds vaker een goed scherm, ze maken nog steeds net zoveel schermen, alleen hoeven ze er minder van weg te gooien, dus de prijzen zakken.

Johan

Verwijderd

Topicstarter
Een dode picel zie je als je de achtergrond helemaal zwart maakt, dan licht er een puntje op--> dode pixel!!!!, het is niet zo erg maar we ERGELIJK!!!:o

• Heintje
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-06 16:15
Op de Dixons-site staat 150v ipv. 150s. De 150v staat niet op de site van Philips.

ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++

Verwijderd

Geplaatst door Sigma - donderdag 26 juli 2001 23:29

--------------------------------------------------------------------------------
Met dat type niet. Maar wel met TFT over het algemeen
D'r zijn er zoveel, dat je er niet meer "over het al gemeen" kunt spreken.

• Karimben
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14-11-2025
Ik zag een aantal dagen geleden in de krant van It's ook een Tft staan (15")
voor 999 min 100 piek energiesh*t dus 899 piek
kga zo wel ff het krantje zoeken, het was in ieder geval een Philips
/edit

gevonden
heb helaas geen scanner :'( dus typ het wel ff over-->>
Super Stunt :D
Flat Panel Monitor
Beeldmaat 15 inch flat panel Lcd scherm
beeldresolutie 1024x768
gehscikt voor alle huiscomputers
On Screen Display (OSD)
Plug and Play Automatische Installatie
Van 1499;- voor 1099;- met inruil oude monitor -/- 100;- it's prijs 999;- nu 899;-*

*incl. 100;- retour via uw energie bedrijf
hij heeft een beetje een lichtzwarte kleur, en ziet er imo wel nice uit
alleen ik had dus dat gevalletje van inruil oude monitor over het hoofd gezien |:(

• Kirpeknots
  • Laatst online: 07-08 23:39

Kirpeknots

Wazzup!

150V???

Klinkt mij als een NEC (met philips scherm)

Verwijderd

Deze aanbieding van Dixons is misleidend. Het is helemaal geen 150S (die kost 1499,-)

Maar een 150V (een oud modelletje dat ze nog ergens in een stoffig magazijn hebben gevonden)

• Karimben
  • Laatst online: 14-11-2025
Op vrijdag 27 juli 2001 15:09 schreef Nelly___ het volgende:
Super Stunt
Flat Panel Monitor
Beeldmaat 15 inch flat panel Lcd scherm
beeldresolutie 1024x768
gehscikt voor alle huiscomputers
On Screen Display (OSD)
Plug and Play Automatische Installatie
Van 1499;- voor 1099;- met inruil oude monitor -/- 100;- it's prijs 999;- nu 899;-*
*incl. 100;- retour via uw energie bedrijf
maarre is dit goed? want anders ga ik ff m'n ouders of m'n zus overhalen :9
iemand ervaring mee?
Pagina: 1