Centrum breda en traag internet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StructuurE8
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 26-11-2024
Welke opties zijn er om sneller internet te krijgen?

Ik heb op dit moment een internet abonnement van Tele2, helaas alleen het light pakket. Dit ivm dat er geen hogere snelheden mogelijk zijn op mijn locatie. Ik heb met meerdere providers contact gezocht maar zij geven allemaal hetzelfde aan namelijk dat ik te ver van het knooppunt voor internet zit? Ik woon in het centrum van Breda en zou verwachten dat dit probleem alleen in het buitengebied speelt. max snelheid is 20mbit maar in de praktijk is dit eerder 5 tot 10

Hebben meer mensen een soortgelijk probleem? En wat kan ik er eventueel aan doen, behalve netbeheerder contacteren? bij voorbaat dank :)

Beste antwoord (via StructuurE8 op 22-05-2019 13:32)

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:51
Heb jij je hier al aangemeld, https://www.mijnaansluiting.nl/
Jou beschikbare providers geven dan meer uitsluitsel of doen een aanbieding, let natuurlijk wel op dat je niet zomaar een akkoord geeft op een aanbieding.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Coax i.p.v. xDSL nemen, VodafoneZiggo levert denk ik wel goeie snelheden op het adres.

Wat geeft fourstack aan?
https://netco-fpi-info.fourstack.nl/

[ Voor 6% gewijzigd door Vorkie op 22-05-2019 11:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mithe
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07:41
Kort gezegd, je hebt pech. Tenzij je ziggo oid kan nemen.

Je moet dan hopen dat ze een keer glasvezel gaan leggen en dan kan je dat afnemen.
En dit is absoluut niet een probleem voor alleen de buiten gebieden, ik woon midden in de randstad en ik haal niet meer dan 8mbit down, 1mbit up.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:51
Jou beschikbare providers geven dan meer uitsluitsel of doen een aanbieding, let natuurlijk wel op dat je niet zomaar een akkoord geeft op een aanbieding.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08-10 14:44
Hierboven al gezegd, wat geeft fourstack aan? Als dat die 20 Mbit is zou je dat ook gewoon moeten kunnen halen. Als je in de praktijk maar 5-10 Mbit haalt is misschien je interne netwerk de schuldige. Hoe test je, wel bedraad direct aan router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-10 12:49
Ik woon zelf in het centrum van Breda en ik krijg gewoon 200mbit/s binnen met pair bonding. Nu staat er zo'n straatkast in de buurt maar ik zou het vreemd vinden als je niet eens meer dan 10 mbit/s kan krijgen...? Kijk inderdaad even op de Fourstack link boven.

Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-10 10:30
TS, ik zou als ik jou was een topic openen het het KPN forum. Medewerkers van KPN kunnen als het goed is zien of je adres op de lijst staat van locaties die nog niet zijn voorzien van snel internet. De info op de fourstack website kijkt niet verder dan 2/3 maanden.
Denizz schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 12:51:
Ik woon zelf in het centrum van Breda en ik krijg gewoon 200mbit/s binnen met pair bonding. Nu staat er zo'n straatkast in de buurt maar ik zou het vreemd vinden als je niet eens meer dan 10 mbit/s kan krijgen...? Kijk inderdaad even op de Fourstack link boven.
Het kan heel goed zijn dat het adres van TS via een andere route loopt of naar een kast die nog niet van glasvezel is voorzien.

Hier ook. Ik woon 500 meter van de telefooncentrale, en kan niet meer dan 50Mbit ontvangen. Twee straten verderop komt er gewoon 200Mbit uit die draadjes, omdat daar wel een straatkastje aanwezig is.

[ Voor 16% gewijzigd door krakendmodem op 22-05-2019 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StructuurE8
Vorkie schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 11:48:
Coax i.p.v. xDSL nemen, VodafoneZiggo levert denk ik wel goeie snelheden op het adres.

Wat geeft fourstack aan?
https://netco-fpi-info.fourstack.nl/
20mbit, koper en de rest is niet beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:54

lier

MikroTik nerd

StructuurE8 schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 13:29:
Dus...geen coax en geen glasvezel? Ook gekeken naar 4G en/of satelliet?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:18

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
StructuurE8 schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 13:29:
En wat geeft www.ziggo.nl aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-10 14:29
Als je Tele2 light hebt, wordt je waarschijnlijk op ADSL gezet. Kun je geen hoger pakket nemen? Heb zelf ook in Breda gewoond, 4818, had ongeveer 17 Mbit down en 2,5 up via T-mobile. Komt volgens mij uit de telefooncentrale op de Oude Vest waar het postkantoor zat. De hoek om de Baronielaan in is wel gewoon al 100 Mbit leverbaar. Ziggo had ik ook niet, vaak niet aangelegd in en boven winkels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-10 17:11
Mel33 schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 11:54:
Bijzonder dat dit als beste antwoord wordt gemarkeerd. Dit is namelijk het slechtste antwoord dat je kan krijgen. mijnaansluiting.nl gebruik je als je een nieuwe netwerkaansluiting wil aanvragen of een bestaande wil verplaatsen of je huis gaat slopen.

Hier is gewoon een telefoonaansluiting aanwezig om DSL te leveren alleen is de snelheid bedroevend. Dus een aanvraag voor een nieuw aansluiting helpt helemaal niets en wordt ook gewoon afgewezen.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StructuurE8
ziggo geeft nu aan dat er wel snellere mogelijkheden zijn...heb ze half jaar geleden ook gebeld en toen zeiden ze dat het niet klopte...maar ik ga het nu gewoon proberen :9
Pagina: 1