Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Films/series kijken, (veel) data storage voor muziek en films, 24/7 online voor download/upload doeleinden.
Wat mag het systeem gaan kosten?
500-800 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Kast en voeding; ik heb erg getwijfeld of ik dit wil gebruiken. Maar aangezien de kast nog prima is en de voeding niet veel uren tot nu toe heeft gelopen, lijkt het me overbodig om ze nu al te vervangen. Verder wil ik nog diverse HD's overzetten van een oude server (compleet andere kast)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Mobo, processor, optioneel: stille processor koeler, geheugen (16GB).
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
ATX mobo met 8x SATA, processor met geintegreerde GPU (geen game machine!), stille configuratie want kast komt in woonkamer. Eventueel rekening houden met stroomverbruik. Server wil ik tenminste 5 jaar in gebruik hebben met de configuratie.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Antwoord op de vragen:
A. I3 vs Ryzen 5 2400G voor server doeleinden, maakt dit verschil?
B. Het mobo is gekozen vanwege de 8x SATA en HDMI, en is niet duur. Zie ik iets over het hoofd?
C. Van processor koelers heb ik 0 verstand; de be quiet leek me qua kosten/baten prima en produceert weinig geluid. Heb je een suggestie voor een betere keuze?
D. Belangrijkste vraag misschien: wat is je mening over het gebruik van de oude kast icm de koeler; of toch een nieuwe stille kast?
Alvast bedankt dat je de tijd neemt om mijn vraag door te lezen!
Films/series kijken, (veel) data storage voor muziek en films, 24/7 online voor download/upload doeleinden.
Wat mag het systeem gaan kosten?
500-800 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Kast en voeding; ik heb erg getwijfeld of ik dit wil gebruiken. Maar aangezien de kast nog prima is en de voeding niet veel uren tot nu toe heeft gelopen, lijkt het me overbodig om ze nu al te vervangen. Verder wil ik nog diverse HD's overzetten van een oude server (compleet andere kast)
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Behuizingen | Antec Performance One P182 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Voedingen | Cooler Master Real Power M700 | € 0,- | € 0,- |
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Mobo, processor, optioneel: stille processor koeler, geheugen (16GB).
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 2400G Boxed | € 130,20 | € 130,20 |
| 1 | Moederborden | Asus Prime X370-Pro | € 109,90 | € 109,90 |
| 1 | Processorkoeling | be quiet! Dark Rock 4 | € 49,90 | € 49,90 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 | € 84,- | € 84,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 374,- | ||
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
ATX mobo met 8x SATA, processor met geintegreerde GPU (geen game machine!), stille configuratie want kast komt in woonkamer. Eventueel rekening houden met stroomverbruik. Server wil ik tenminste 5 jaar in gebruik hebben met de configuratie.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Antwoord op de vragen:
A. I3 vs Ryzen 5 2400G voor server doeleinden, maakt dit verschil?
B. Het mobo is gekozen vanwege de 8x SATA en HDMI, en is niet duur. Zie ik iets over het hoofd?
C. Van processor koelers heb ik 0 verstand; de be quiet leek me qua kosten/baten prima en produceert weinig geluid. Heb je een suggestie voor een betere keuze?
D. Belangrijkste vraag misschien: wat is je mening over het gebruik van de oude kast icm de koeler; of toch een nieuwe stille kast?
Alvast bedankt dat je de tijd neemt om mijn vraag door te lezen!
[ Voor 5% gewijzigd door ttb_82 op 22-05-2019 09:46 ]
Respectfully, TTB.