beste videokaart allertijden

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• deurknop
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-11-2023
wat vinden jullie :)

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:22

Beaves

Usque ad Finem

Dat is nogal moeilijk, als het afgelopen jaar er alleen al 10+ nieuwe chipsets zijn uit gekomen wordt het nogal lastig kiezen :)

Ik kies voor de TNT-2 ultra, dat is de enige kaart waar ik mee gewerkt heb (en natuurlijk S3Virge etc.), vanaf morgen de V6800pure :)

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Voodoo5 6000..of zon Obsidion pro ofzoiets..kom je een heel eind denk ik

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21:23
Ik kies voor de Voodoo1 en een beetje voor de Riva 128. Daar begon het 3d gebeuren zo'n beetje mee :)

Verwijderd

vind ik ook .... en misschien de voodoo 2 ( werkt nog steeds oke mits in sli ) en die gpu is ook wel een leuke uitvinding

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-08 15:44

Wekkel

De downloadkoning

S3 virge...

Verwijderd

De Voodoo1 en de TNT1
dit waren beide revolutionaire kaarten

heb zelf tnt2 en vanaf overmorgen een Geforce2 MX

Verwijderd

ik kies voor de videokaart van BITBOYS :)
lang niks meer van ze gehoord

• DareDevil
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-05 20:18
Ik ben van mening dat de eerste hercules kaartjes toch wel de eersrte goeie stap was in de richting van video kaarten.
Zij zijn er groot mee geworden maar uiteindelijk uit geconcureerd.

Paradigm: Shift happens.

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 17:52
Matrox Millenium, denk ik dan toch. Welliswaar nu niet meer zo actueel, maar die kaarten waren jarenlang het beste wat je kon krijgen...

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• Animal_X
  • Laatst online: 31-08 09:05

Animal_X

Rodin

moet nog komen!!!

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:02
Tot nu toe de beste kaart (voor zijn tijd) de TNT2 Ultra, nooit een probleem mee gehad, en lekker snel. Nu zit er een GF2 in...

Flickr | Lego collectie

• Papillon
  • Laatst online: 29-08 14:36

Papillon

Spring 's in the Air...

Voordat je iets roept moet je eerst maar vertellen wat volgens jou de criteria zijn. Aan de hand van die criteria zou het mogelijk zijn om iets tot beste videokaart uit te roepen.

Ik kan je namelijk verzekeren dat als bv. OpenGL (lees CAD, Realtime 3D) de criterium is dat de huidige huis tuin keuken kaarten (G400, TNT2, GF, GFII etc) absoluut lachertjes zijn en waardeloos presteren !

F u cn rd ths, u mght hv a gd jb n cmptr prgmmng.

• Speedy
Ik bekijk alles uit Game oogpunt :).

Flickr | Lego collectie

• Pjotrik
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 27-08 21:56

Pjotrik

Wat ben je aan het doen?

Matrox G400 max dualhead. Was soms sneller dan een TNT2 maar gaf beter beeld, en de dualhead functie kan menig videokaarten bakker een puntje aan zuigen.

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-01 01:56

edward2

Schieten op de beesten

V1 en V2 sli roelde boven alles op dat moment met afstand, daarna was de GeForce DDR een tijdje ongenaakbaar.
Tuurlijk is de G400max een superkaart, maar deze heeft nooit kwa gaming(performance) goed los van de TNT2 Ultra kunnen komen.
Nu zit alles weer dicht bij elkaar GTS, V5 5500 en nu ook ATI( deze heeft weer wel veel features, prachtkaart, maar of het een GTS killer wordt?)
Ik kies voor de V1 voor zijn tijd en voor de games vandaag de dag vind ik m'n eigen Prophet2 64 mb de beste tot nu toe, maar ik zou em graag willen omruilen voor de ATI Radeon 64 mb :)

Niet op voorraad.

• alwinus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-07 15:47

alwinus

Tweaked

Die kaart moet nog komen, pas als de beelden levensecht zijn stel deze vraag dan nog een keer.

• Speedy
Ja de V1 was ook wat! Van een 2MB s3 naar echt gamen!!

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

GeForce 2 gts =] heb ik en ben tevreden

Verwijderd

3S Virge zonder twijfel

Net nog UT mee gespeeld(wel op een P3 700@903) en ging toppio...

• De Vliegmieren
  • Laatst online: 29-11-2025

De Vliegmieren

Eet Vapona lekker zelf op!

Als het de beste videokaart allertijden moet zjn, dan weet ik het wel (mits voor de PC natuurlijk): De Matrox Millenium I

die kaart was werkelijk jaren voor op de competitie.... kijk maar eens in oude bladen hoe lang deze kaart de absolute top was qua videokaarten.. echt ongelooflijk

Stop de genocide! Dood aan de MierenEters!!!

Verwijderd

dat g400 kaartje van mij trekt nu fps 93 met de nieuwste drivers en nog betere plaatjes ook en niet eens oc'en das toch mooi

Verwijderd

Nog even wachten op de V5 6000... dez kaart zal echt de shit zijn. Ik heb al goed wat centjes gespaard om deze baby te kopen zodra hij uitkomt.

Verwijderd

Inderdaad, de Matrox Millenium I ;)
Heb toendertijd met pijn afscheid genomen van deze top-kaart. Zefls de beeld-kwaliteit was nog beter dan zijn opvolger (niet de II) maar de "echte" opvolger, de G200.
Kwam vooral dankzei WRAM heb ik me laten vertellen. Jammer dat ze daar vanaf gestapt zijn....

TNT? snel, jazeker. Maar na twee maanden was ik ehm zat. Veroorzaakte fouten met sommige spellen, vreemd genoeg minder op de K6/2 bak dan de PII300 bak maar toch. Ook de letters waren ietsie blokkerig op mijn 17inch bak, iets wat ik niet gewend was.

toch maar weer gauw een G200 gehaalt, ook al was de open-GL support bagger op dat moment. Daar ik toch al niet van Quaak hou (vanaf versie 1) was dat geen zwaar verlies. De perfecte DirectX support maakte dat meer dan goed ;)

Verwijderd

werk nu ook met een Asus V7700 GeForce 2 GTS Pure 64DDR een zeer snelle en goede 3d kaart de prijs maakt het ruimschoots goed

• Bas
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Bas

aka BannieMove

Voodoo1 Dat heeft de hele 3d acceleratie op gang gebracht.

Bas

Tjielp... een vogel.

• Wimpy006
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-08 00:46
de CPU.. dat was de eerste 3d renderer.

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

Verwijderd

Matrox G400 max DH !! RRULZZZZZZZZZZZZZZZZZZ
Maar let's not forget the one and only Voodoo2!!!!
OMG DIE RULT FUCKING BIGTIME!! jezus dat ding gaf mooi EN snel beeld!! Hoereeeeeeeeeeee for 3dfx :)

Verwijderd

Op dit moment te koop ?

De Hercules Prophet II GTS 64 MB
Sneller heb ik nog niet gezien...

Verwijderd

Euhm is de prophet 64MB????
Denk ut niet!
of heb je 2 versies?

• johnny.xxx
  • Laatst online: 24-03-2025
het is dus niet waar dat de voodoo 1 de eerste 3D set was. de S3 virge 64 was de eerste.
maar die stelde alleen niet veel voor

Verwijderd

mijn mening de voodoo1 ik heb die nog voor aude glide spelletjes
en de milenuim van matrox mijn broer heeft die nog helen goede kaarten

Verwijderd

Ja "Virri" je hebt twee versies.
Pagina: 1