mijn hardstyle kick klinkt niet met de melodie.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1213978

Topicstarter
Hallo Producers ik had een goede melodie lead en bassline gemaakt in mijn nieuwe hardstye project alleen toen ik de hardstyle kick toevoegde klonk het net meer. het lijkt aof er te veel bass is en er overdrive ontstaat maar alle meters staan in het groen en er is in de meters geen overdrive te zien. heeft iemand een idee hoe dit zo kunnen komen.

Ik werk met fl studio 20 (officiële versie)

Ik heb geen idee waar het aan kan liggen en als ik sidechain gebruik blijft het niet klinken. Als ik zelfs alle andere instrumenten en geluiden helemaal de bass er uit haal blijft het alsnog niet klinken.

Iemand een idee hoe dit kan? Alvast bedankt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20-07 23:46

Audione0

Strijdt der titanen

Plemp je vraag hier even neer. Word je denk ik sneller geholpen :D

How to become a Producer Deel III

En zet je geluidclip even online neer, dan kunnen we het even horen.

Een geluidje zegt meer dan 1000 woorden

[ Voor 33% gewijzigd door Audione0 op 22-05-2019 10:51 ]

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20-07 12:09

GforceNL

Out of memory....

Anoniem: 1213978 schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 21:34:
Hallo Producers ik had een goede melodie lead en bassline gemaakt in mijn nieuwe hardstye project alleen toen ik de hardstyle kick toevoegde klonk het net meer. het lijkt aof er te veel bass is en er overdrive ontstaat maar alle meters staan in het groen en er is in de meters geen overdrive te zien. heeft iemand een idee hoe dit zo kunnen komen.

Ik werk met fl studio 20 (officiële versie)

Ik heb geen idee waar het aan kan liggen en als ik sidechain gebruik blijft het niet klinken. Als ik zelfs alle andere instrumenten en geluiden helemaal de bass er uit haal blijft het alsnog niet klinken.

Iemand een idee hoe dit kan? Alvast bedankt.
Ik reageer hier even ipv het producer topic:

- Deel je kicks op in een kick (eerste stukje). en een tail (het lange stuk dat de toon bepaald) Ik doe dit zelf in Native instruments Kontakt, waar ik mijn kicks opbouw in laagjes. Daar kun je instellen dat alleen de tail van toon veranderd en niet de kick zelf.

Deze tutorials had ik erg veel aan:

YouTube: Masterclass audiofreq deel 01
YouTube: Audiofreq-deel-2

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10:07

DonJunior

NO Moderator

Plus, zorg er voor dat je bassline niet je kick overruled. Dan valt je kick inderdaad weg.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17:56
Dat is iets te vaag eerlijk gezegd. :P
Is je tail bijvoorbeeld goed gepitched?

En soms passen een kick en melodie ook gewoon niet goed bij elkaar. Probeer anders de VST eens te veranderen of even snel een andere preset pakken en kijken hoe het dan klinkt.