Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

I7 3770K ineens langzaam: steeds 100% in taakbeheer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Justin91
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-04-2024
Hallo,

Sinds gisteren merk ik dat mijn PC een stuk langzamer is. YouTube is bijvoorbeeld traag en toen ik GTA 5 speelde zag ik via MSI Afterburner dat de processor op 100% staat. Wanneer ik niks open heb staan is CPU gebruik normaal. Zelfs met een oud spel als Dragon Age: Origins springt de processor naar 100%, ik haal nu maar 72 fps t.o.v. ~200 vorige week. Er is overigens geen proces in taakbeheer wat de 100% aantikt, behalve dan het spel of de browser die dan aanstaat.

De GPU staat op 40% wanneer de CPU de 100% aantikt, die heeft dus weinig te doen wat de lage frames verklaart.

Zou dit te maken kunnen hebben met de recente Windows Updates en het Intel beveiligingsprobleem? Mijn vraag stel ik hier vooral om te achterhalen of meer mensen dit ineens merken met hun PC.

Specs:

Windows 10 1809
I7 3770k @ 4.4 ghz
GTX 970

Niets veranderd aan de PC.

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

"Het Intel beveiligingsprobleem"?

Spectre is al gepatcht sinds, doe even een gooi, halverwege 2018. Zombieland is nog geen enkele dagen oud/uit/gepatcht en volgens Intel niet meer dan "10% performance decrease".

Ik denk, maar jij weet beter dan ik wat er op je PC staat: gooi even een System Restore van een week geleden op je PC, trek je internet eruit, speel eens GTA5 voor je performance, prik je internet er weer in, check daarna welke updates er worden binnengevist door Windows en check daarna nog eens wat je game doet.

Andersom: naast dat Windows zichzelf update, doe jij wel eens updates binnenhalen / lezen qua drivers (moederbord, firmware, BIOS, GPU, etc)?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Download ook even hwinfo64 en check de temperaturen van het systeem, ook onder belasting.
Draait de cpu fan?

• Justin91
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-04-2024
Ik heb het gevonden, heren.

https://www.tenforums.com...rmance-hit-weirdness.html

Deze uitgezet, performance weer normaal. Zelfs sneller dan ik had verwacht.

Dank voor het meedenken.