Ik gooi het erop dat dit wel onder het kopje "wetenschap" kan vallen, dus vandaar dat ik hem hier maar plaats.
Ik ben bezig met een projectje (geen huiswerk van school ofzo, gewoon iets voor mezelf) waarin ik een rechte streep licht ergens op wil schijnen.
Hiervoor heb ik al een aantal lasermodules aangeschaft (typenummer LowCost
) en ben aan het experimenteren gegaan.
Ik heb een deel van m'n experimenten in dit PDF-je gevat. (is ongeveer 500 kB groot)
Wat ik nodig heb is het volgende....
- een manier om een laserstraal zo af te buigen, zodat ik een rechte straal licht ergens op kan projecteren.
- dit moet makkelijk reproduceerbaar zijn
- Liefst geen al te lastig verkrijgbare onderdelen, zoals een lens (= ook lastig af te stellen)
- een spiegelend materiaal met een super-glad oppervlak (zie PDF-je)
- geen extra lichtgevende stip aan het begin of eind van de streep licht
- een streep licht met constante breedte en liefst ook constante intensiteit.
In de PDF staan, zoals eerder gemeld een paar experimenten van mij beschreven met bijbehorende gedachten kronkels en nu hoopte ik dat jullie nog het nodige konden bijdragen.
Waarom een PDF? omdat me dat handiger leek (kun je naast de discussie houden als naslag oid.) en diegene die alleen ff willen kijken waar dit topic over gaat hoeven niet belast te worden met allemaal plaatjes.
Ik ben bezig met een projectje (geen huiswerk van school ofzo, gewoon iets voor mezelf) waarin ik een rechte streep licht ergens op wil schijnen.
Hiervoor heb ik al een aantal lasermodules aangeschaft (typenummer LowCost
Ik heb een deel van m'n experimenten in dit PDF-je gevat. (is ongeveer 500 kB groot)
Wat ik nodig heb is het volgende....
- een manier om een laserstraal zo af te buigen, zodat ik een rechte straal licht ergens op kan projecteren.
- dit moet makkelijk reproduceerbaar zijn
- Liefst geen al te lastig verkrijgbare onderdelen, zoals een lens (= ook lastig af te stellen)
- een spiegelend materiaal met een super-glad oppervlak (zie PDF-je)
- geen extra lichtgevende stip aan het begin of eind van de streep licht
- een streep licht met constante breedte en liefst ook constante intensiteit.
In de PDF staan, zoals eerder gemeld een paar experimenten van mij beschreven met bijbehorende gedachten kronkels en nu hoopte ik dat jullie nog het nodige konden bijdragen.
Waarom een PDF? omdat me dat handiger leek (kun je naast de discussie houden als naslag oid.) en diegene die alleen ff willen kijken waar dit topic over gaat hoeven niet belast te worden met allemaal plaatjes.
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
.