Kentekenbewijs deel 1 meegenomen door koper

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-11 17:07
Ik heb zojuist mijn auto verkocht aan een erkend rdw bedrijf en bij het overschrijven had de beste man mijn kentekenbewijs pasje nodig. Hier heb ik helaas verder niet opgelet en nu kan ik het pasje niet meer vinden.

Uiteraard eerst even gegoogled en ik zie dat ze bij overschrijven bij het postkantoor het pasje onklaar maken. Maar eigenlijk zie ik niet in wat er verder mee gedaan kan worden. Op de rdw zie ik dat de auto is overgeschreven dus ook daar kan niet veel mis zijn lijkt me?

Enige wat op het pasje staat is mijn naam naast de gegevens van de auto. Moet ik er nu achteraan of kan het geen kwaad?

Alle reacties

• fazerfreak
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09-02-2024
Heb je een vrijwaringsbewijs gekregen zoals hoort?

"6. U krijgt van de medewerker ook een bewijs dat het voertuig niet meer op naam van de verkoper staat. Dit bewijs heet een vrijwaringsbewijs. Het vrijwaringsbewijs geeft u aan de verkoper zodat hij kan aantonen dat hij niet meer verantwoordelijk is voor het voertuig."

Battle.net :: FazerFreak#2695

• Malt007
fazerfreak schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 21:12:
Heb je een vrijwaringsbewijs gekregen zoals hoort?

"6. U krijgt van de medewerker ook een bewijs dat het voertuig niet meer op naam van de verkoper staat. Dit bewijs heet een vrijwaringsbewijs. Het vrijwaringsbewijs geeft u aan de verkoper zodat hij kan aantonen dat hij niet meer verantwoordelijk is voor het voertuig."
Die heb ik per mail ontvangen ja. En op de rdw site staat de auto is overgeschreven.

• fazerfreak
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09-02-2024
Dan lijkt me dat het allemaal niet zoveel kwaad kan, je hebt bewijs dat je vanaf die datum niet meer verantwoordelijk bent voor de auto mochten er nog zaken als boetes e.d. binnen mogen komen.

Battle.net :: FazerFreak#2695

• Sinus_rhythm
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:59
Hier kun je ook controleren welke auto's op je naam staan: https://www.rdw.nl/partic...idige-voertuigen-bekijken. Daarnaast heb je niet direct een overschrijvingsbewijs nodig ('vroeger' wel voor de verzekering).

Verwijderd

Bel ze even op en vraag gewoon of ze dat pasje door kunnen knippen en weg kunnen gooien(als ze dat al niet hebben gedaan). Kan niet veel kwaad.

• Malt007
Bedankt voor de reacties, ik zal ze even bellen inderdaad.
Pagina: 1