Mijn systeem:
Moederbord: Gigabyte Z97-D3h-CF
Processor: Intel Core i7 4790K (niet overgeklokt en met stock-cooler)
Voeding: Seasonic SSR-550RT
Ram: 16GB DDR3 dual-channel
Primaire schijf: CT256MX100ssd1 (SSD 256GB)
Secundaire schijf: ST2000DM (2GB schijf)
De monitor is een Full HD monitor van Acer, aangesloten met DVI-D en het systeem draait Windows 7, en volgend jaar waarschijnlijk verplicht over naar Windows 10.
Op dit moment heb ik geen externe grafische kaart, en gebruik ik de on-board HD Graphics 4600. Tot nu toe is dat voor mij voldoende geweest, maar de laatste tijd merk ik dat de CPU-steeds meer wordt belast doordat de spelletjes (en ook applicaties zoals Firefox) steeds meer de GPU gaan gebruiken.
Heeft het voor mij zin om een (goedkope) videokaart in het systeem te zetten, of is dat zonde van het geld en geeft het doorgaans geen grote verbetering?
Het budget is max. 100 euro en heb verder geen voorkeur qua merk. Gigabyte heeft wel een lichte voorkeur omdat het moederbord ook van dat merk is, maar verder heb ik er geen ervaringen mee. Wel moet er een HDMI en een DVI-D-aansluiting op zitten.
En als een videokaart voor verbetering zorgt, is 1 van deze voldoende:
pricewatch: Gigabyte GT 1030 Low Profile 2G
pricewatch: Gigabyte GT 1030 Silent Low Profile 2G
Of is deze voldoende terwijl het een wat een ouder model is, maar toch een stuk goedkoper?
pricewatch: MSI GeForce GT 710 2GD3H LP
En moet ik nog ergens speciaal op letten?
Moederbord: Gigabyte Z97-D3h-CF
Processor: Intel Core i7 4790K (niet overgeklokt en met stock-cooler)
Voeding: Seasonic SSR-550RT
Ram: 16GB DDR3 dual-channel
Primaire schijf: CT256MX100ssd1 (SSD 256GB)
Secundaire schijf: ST2000DM (2GB schijf)
De monitor is een Full HD monitor van Acer, aangesloten met DVI-D en het systeem draait Windows 7, en volgend jaar waarschijnlijk verplicht over naar Windows 10.
Op dit moment heb ik geen externe grafische kaart, en gebruik ik de on-board HD Graphics 4600. Tot nu toe is dat voor mij voldoende geweest, maar de laatste tijd merk ik dat de CPU-steeds meer wordt belast doordat de spelletjes (en ook applicaties zoals Firefox) steeds meer de GPU gaan gebruiken.
Heeft het voor mij zin om een (goedkope) videokaart in het systeem te zetten, of is dat zonde van het geld en geeft het doorgaans geen grote verbetering?
Het budget is max. 100 euro en heb verder geen voorkeur qua merk. Gigabyte heeft wel een lichte voorkeur omdat het moederbord ook van dat merk is, maar verder heb ik er geen ervaringen mee. Wel moet er een HDMI en een DVI-D-aansluiting op zitten.
En als een videokaart voor verbetering zorgt, is 1 van deze voldoende:
pricewatch: Gigabyte GT 1030 Low Profile 2G
pricewatch: Gigabyte GT 1030 Silent Low Profile 2G
Of is deze voldoende terwijl het een wat een ouder model is, maar toch een stuk goedkoper?
pricewatch: MSI GeForce GT 710 2GD3H LP
En moet ik nog ergens speciaal op letten?
Speel ook Balls Connect en Repeat