Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-02-2024
Ik probeer wat data (foto's ed) af te halen van mijn Huaway Y5.

Koppel dus zoals gewoonte een kabel aan de telefoon en de USB aan de computer en verwacht de telefoon te zien verschijnen als een USB stick. Niet dus. Ik krijg een lege directory genaamd DRA-L21.

Gegoogled naar het transfereren van data van Huaway Y5 naar PC en altijd dezelfde eenvoudige procedure met kabel.

Iemand die weet wat er aan de hand is?? Misschien enige beveiliging van de smartphone of zo die ik voorlopig moet uitzetten?

Dank!

[ Voor 8% gewijzigd door demichel op 21-05-2019 20:32 ]

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

Beste antwoord (via rens-br op 21-05-2019 20:59)

• rens-br
  • Laatst online: 22:13

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@demichel Notificatie balk al naar beneden gesleept en daar geklikt op massaopslag?

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

@demichel Notificatie balk al naar beneden gesleept en daar geklikt op massaopslag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
rens-br schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 20:50:
Zie daar toch geen "massopslag" staan (of het equivalent in het Engels).

UPDATE. Ach wacht... Ben naar "connected devices gegaan", daarna "USB" en koos voor "Transferring pohtos "PTP)". Dat levert wel een directory foto's op de Huaway op, maar niet het hele filesystem.

Dat 32 GB filesystem wil ik namelijk kopieren naar mijn PC, daarna SD card vervangen door een 128 GB SD card en data terug kopieren.

[ Voor 38% gewijzigd door demichel op 21-05-2019 20:55 ]

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markieo
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10-09 22:35
Heb je al geprobeerd je telefoon te ontgrendelen wanneer je de kabel erin doet?
Mijn huawei p10 laat anders ook een lege directory zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

demichel schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 20:51:
Zie daar toch geen "massopslag" staan (of het equivalent in het Engels).
Zie je daar wel iets staan? Meestal kan je daar namelijk kiezen wat je wilt doen. De exacte melding is volgens mij ook geen 'Massaopslag'.

Daarnaast al andere kabel, telefoon, laptop gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
markieo schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 20:53:
Heb je al geprobeerd je telefoon te ontgrendelen wanneer je de kabel erin doet?
Mijn huawei p10 laat anders ook een lege directory zien.
D'r staat geen enkele beveiliging op (stom voor een IT-er, ik weet het).

UPDATE. Ach wacht, nu ik "transferring files (PTP)" krijg bij USB, krijg ik wel het volledig filesystem.

Wat een raar systeem is me dat.

UPDATE. Maar nu krijg ik in file explorer: "4,26 GB van 10,8 GB beschikbaar" met een hoop directories daaronder... terwijl er een 32 GB SD kaartje inzit. Waar is de rest?

Wat spookt Huaway in vredesnaam uit met iets eenvoudigs als een file transfert?

UPDATE. Ha, kies ik voor "Transferring files" dan staat er wel plots 29,7 GB beschikbaar terwijl er volgens dat k*tding maar 814 MB van gebruikt is en ik weet die die bomvol staat.

WTF.

Soit, we komen er wel.

UPDATE. Whoops, my mistake, er is nog 814 MB beschikbaar van de 29,7 GB. Verkeerd gelezen dus. Dat krijg je ervan als je om 6.30 am opstaat om junior naar school te brengen en dan de hele dag door klust in het huis... Time for bed.

Wel een vreemd systeem van Huaway om files te transfereren, nog nooit gezien in Android, maar komt, het werkt... moe maar tevreden kan ik boven nog een Chromecastje opzetten en dan gaan pitten.

Nu resteert de vraag natuurlijk (maar da's voor morgen), kan ik die 32 GB SD zooi gewoon overpompen naar mijn PC, SD kaart vervangen door 128 GB SD card en alles gewoon terug kopiëren? Lijkt me eenvoudig maar nu ik Huawai in actie gezien heb, zal het wel niet zo eenvoudig zijn als het lijkt. Tja, heb ik tenminste een backup op PC.

[ Voor 91% gewijzigd door demichel op 21-05-2019 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

demichel schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 20:55:
Wel een vreemd systeem van Huaway om files te transfereren,
Dit is gewoon de standaard manier in Android.
Nu resteert de vraag natuurlijk (maar da's voor morgen), kan ik die 32 GB SD zooi gewoon overpompen naar mijn PC, SD kaart vervangen door 128 GB SD card en alles gewoon terug kopiëren?
Zou eerst de 128GB kaart in de telefoon stoppen en hem in de telefoon formatteren.
Pagina: 1