Toon posts:

UT en CS haperen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleempje, en dat is als ik een tijdje CS of UT speel het spel begint te haperen. Met CS is dat ongeveer binnen een half uur/drie kwartier, en met UT zelfs binnen een kwartier. M'n hdd begint dan de hele tijd te ratelen, en om de 3 seconden begint het beeld heel stotterig te lopen, zodat het vrijwel onspeelbaar wordt.

Ik denk dat het een geheugenkwestie is, maar omdat ik dit bij vorige installs nooit heb gehad, vind ik dit best wel vreemd.

Mijn systeem:
PIII 500 Katmai
128 MB PC-100 Ram
GeForce2 GTS Asus 7700 Deluxe (NVidia Detonator 6.31 Official)
dit alles in een MSi6156 Mobo gebouwd.

Weet iemand de oorzaak van dit probleem, want formatten etc. is niet mijn hobby |:( doe dat al zo vaak nl.

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-10 09:31
hm kijk eens bij de stroom instellingen van windows..... zo iets had ik ook, de hardeschijfen gingen op eht laatst uit .... :(

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-11 16:07
Op vrijdag 27 juli 2001 00:35 schreef Manic het volgende:
hm kijk eens bij de stroom instellingen van windows..... zo iets had ik ook, de hardeschijfen gingen op eht laatst uit .... :(
Idd zoiets had ik ook, lag idd aan de stroominstellingen.

Welke OS trouwens?

Steam

Verwijderd

Topicstarter
Windows 98 SE

En bij Max Payne hapert ie ook heel erg, vooral als er mannetjes in beeld komen, en dan ga je dus sneller dood :(

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 27 juli 2001 00:35 schreef Manic het volgende:
Ik heb alles op "Nooit" gezet etc. ff kijken of het nog steeds gaat haperen.

• da_rippah
  • Laatst online: 26-11-2021
volgens mij is het dat ook, anders mag je die gasten van geforce 2 wel ff opbellen want dit stinkt... ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 27 juli 2001 09:58 schreef da_rippah het volgende:
volgens mij is het dat ook, anders mag je die gasten van geforce 2 wel ff opbellen want dit stinkt... ;)
Alles loopt nu weer redelijk, heeft écht perfect gelopen. CS loopt wel redelijk, maar UT met 16 mannetjes in CTF-Face loopt behoorlijk slecht :( soms zakt de framerate zelfs naar <20 op 800x600*16, in andere resoluties heb ik dat ook.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm ik heb net weer een half uurtje Tactical Ops (mod voor UT) gespeeld, en daarna begon het weer te haperen :(

Dat haperen is eventjes, een minuut of 3 en daarna loopt het weer redelijk.

Weet iemand hier een oorzaak voor, en een oplossing?

Verwijderd

Topicstarter
^^ kick ^^

Ik heb het probleem nog steeds, voornamelijk in UT maar ook in CS.

Weet iemand nog iets? Dit is erg irritant |:(

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:29
Je hebt een beetje weinig geheugen, ik denk dat ie dan aan het swappen is.

Tip: zet swap-file op een vaste grootte, dat scheelt heel veel tijd :)

Verwijderd

Aan het geheugen zal het niet liggen want 128 mb is ruim genoeg en zelfs bij 64 loopt het nog goed.

je zou eens nieuwe drivers van Nvidia kunnen proberen (1260)

en controleer in systeem beheer of je geen conflicten hebt.

• M@NIC
  • Laatst online: 13-10 09:31
kijk eens in de windows instellingen ...... wil nog wel eens voor komen dat hij allemaal vreemde dingen ondertussen gaat doen ..... foutcontrole enzo.... |:(

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 28 juli 2001 15:58 schreef Manic het volgende:
kijk eens in de windows instellingen ...... wil nog wel eens voor komen dat hij allemaal vreemde dingen ondertussen gaat doen ..... foutcontrole enzo.... |:(
Dat gebeurt toch niet in Windows 98 SE?

En ik heb geen conflicten in m'n hardware.

Ik zal eens proberen de swap file op één grootte te zetten, en kijken of het dan wel goed loopt.

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is er nog steeds, maar in mindere mate. Zometeen maar ff andere drivertjes installeren voor m'n videoplank.

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:10
Je moet de via drivers dowloaden als je dat moederbord hebt werkte bij mij ook www.viahardware.com en een vraagje aan jou wat is cs ??

Maarten !!

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 28 juli 2001 20:11 schreef maartenb het volgende:
Je moet de via drivers dowloaden als je dat moederbord hebt werkte bij mij ook www.viahardware.com en een vraagje aan jou wat is cs ??

Maarten !!
Ik heb de nieuwste (versie 32) drivers voor m'n mobo, dus daar kan het niet aan liggen.

En CS = Counter-Strike.
Pagina: 1