MacBook Pro 2012 laadt niet meer op

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
ik heb een macbook pro 2012 2,4 ghz i5 a1278 maar als ik hem wil opladen werkt het niet ik heb de laad poort vervangen ik heb de baterij vervangen maar wat nog vreemder is is dat het tijdens de periode dat hij niet oplaadt hij twee keer tot nu toe wel wou opladen ik heb geen idee wat dit zou kunnen zijn ik heb de smc opnieuw ingesteld (als het goed is ) dus ja ik heb geen idee

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Meten is weten, heb je het circuit doorgemeten?

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Title veranderd van "MACBOOKPRO OPLAADT PROBLEEM help" naar "MacBook Pro 2012 laadt niet meer op". Schreeuwen en om hulp roepen in een titel is niet echt gewenst.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvanpruissen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-12-2024

rvanpruissen

rePear.it

Kun je wel het laadpercentage zien en werken de groene lampjes aan de zijkant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja de groene lamjes werken en zoals ik zij hij heeft geladen dus aan moederbord kan volgensmij het niet liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvanpruissen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-12-2024

rvanpruissen

rePear.it

Helaas kan het alsnog aan je moederbord liggen. Kun je testen met een andere lader? Volgens mij is dat nog een laatste mogelijkheid als het niet je moederbord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweazer
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18-09 17:19
Krijg je een logsich serienumer, fabrikant en het aantal laadcycli te zien bij de batterij (uit mijn hoofd appeltje, about, more info, battery) ? Een batterij die te lang op de plank heeft gelegen, of een imposter kan problemen geven...
Ditto kan een niet echte apple lader problemen veroorzaken. De Portable gewoon meenemen naar de applestore en vragen of je even in kan pluggen. Als het lampje oranje wordt en het laadpercentage toeneemt is je lader verdacht.
En last but not least kan ook het moederbord kuren hebben, diverse reparateurs zwerven rond op de fora, of voor zelfstudie kan ik Louis Rossman op youtube aanraden...
YouTube: rossman charger
YouTube: rossman charging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
weet een van jullie dan wel waar ik kan laten maken zonder de hoofd prijs te betalen ik woon in zwolle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youtakun
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 29-01 09:19
*snip* troll

[ Voor 89% gewijzigd door Daedalus op 15-06-2019 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hi ik heb een nieuwe lader gekocht en nog een andere een van 40 en een van 60 hij doet het wel met die van 40 maar niet met die van 60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-09 15:45

nelizmastr

Goed wies kapot

Verwijderd schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 18:16:
hi ik heb een nieuwe lader gekocht en nog een andere een van 40 en een van 60 hij doet het wel met die van 40 maar niet met die van 60
40W is niet voldoende voor een MacBook Pro, dus als je hem belast dan gaat de accu ook niet meer opladen.

Ik acht de kans aanwezig dat er een probleem is met
je power delivery circuit richting de SMC. Kwestie van doormeten.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweazer
"maar niet met die van 60"

Die kan natuurlijk ook kapot zijn ... Ook kan het zijn dat een kapotte akku teveel stroom trekt en dan de voeding laat afslaan...
Bij ifixit kun je voor rond de E80 een zelfdoe akku vervang pakket kopen. Ook heb ik gelezen dat een partij voor E90 de akku voor je vervangt (even zoeken in dit forum)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Verwijderd schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 19:02:
Mijn vraag
ik heb een macbook pro 2012 2,4 ghz i5 a1278 maar als ik hem wil opladen werkt het niet ik heb de laad poort vervangen ik heb de baterij vervangen maar wat nog vreemder is is dat het tijdens de periode dat hij niet oplaadt hij twee keer tot nu toe wel wou opladen ik heb geen idee wat dit zou kunnen zijn ik heb de smc opnieuw ingesteld (als het goed is ) dus ja ik heb geen idee
tweazer schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 14:28:
"maar niet met die van 60"

Die kan natuurlijk ook kapot zijn ... Ook kan het zijn dat een kapotte akku teveel stroom trekt en dan de voeding laat afslaan...
Bij ifixit kun je voor rond de E80 een zelfdoe akku vervang pakket kopen. Ook heb ik gelezen dat een partij voor E90 de akku voor je vervangt (even zoeken in dit forum)
Alles kan kapot zijn, maar wat al vervangen is hoeft niet nogmaals vervangen te worden.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweazer
Kortom terug naar een eerdere suggestie: even met de portable naar een applestore gaan en daar inprikken op een 60W voeding...
Pagina: 1