Hoi,
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Iemand heeft mij om hulp gevraagd om een PC voor haar samen te stellen. Ze wilt gaan streamen en gamen. Daarnaast wil ze ook gaan leren om video's te bewerken ( ze weet nog niet welk programma ).
Ik zoek dus een beetje een all rounder. Games zijn vooral League of legends, pubg, fortknight en wat kleinere games. Alles op 1080p 60fps, hoge settings zijn geen vereiste.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ze is geen grote streamer of fanatieke gamer. Ze wil er het liefst niet meer dan 700 euro ( excl randaparatuur & windows ) aan uitgeven. Dit is vrij krap, dus ze staat open voor tweedehands.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dit is eigenlijk letterlijk de best buy guide. Ik zit er aan te denken om de 1660 te vervangen voor een tweedehandse 1070? En wellicht een iets grotere voeding zodat er later ge-upgrade kan worden naar wellicht een ryzen 3700 en een betere videokaart?
Volgens deze video moet de 2600 voldoende zijn om mee te streamen:
https://www.youtube.com/watch?v=wtNp7K8cBEQ
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee
Ga je overklokken?
Geen vereiste, maar mocht dit nodig zijn dan kan ik dat voor haar doen.
Wat verwacht je van ons?[i]
Denken jullie dat deze PC genoeg is om mee te gamen + streamem op 1080p ( eventueel low settings ).
Zo nee, wat moet er aan de PC veranderd worden? of waar kan ik ( evt 2e hands ) het systeem verbeteren / upgrade proof maken.
Alvast bedankt!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Iemand heeft mij om hulp gevraagd om een PC voor haar samen te stellen. Ze wilt gaan streamen en gamen. Daarnaast wil ze ook gaan leren om video's te bewerken ( ze weet nog niet welk programma ).
Ik zoek dus een beetje een all rounder. Games zijn vooral League of legends, pubg, fortknight en wat kleinere games. Alles op 1080p 60fps, hoge settings zijn geen vereiste.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ze is geen grote streamer of fanatieke gamer. Ze wil er het liefst niet meer dan 700 euro ( excl randaparatuur & windows ) aan uitgeven. Dit is vrij krap, dus ze staat open voor tweedehands.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed | € 130,95 | € 130,95 |
| 1 | Moederborden | ASRock B450M Pro4 | € 74,90 | € 74,90 |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce GTX 1660 OC 6G | € 241,50 | € 241,50 |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Focus G Mini | € 49,- | € 49,- |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB | € 73,01 | € 73,01 |
| 1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 11 400W | € 51,90 | € 51,90 |
| 1 | Solid state drives | Crucial MX500 2,5" 500GB | € 68,08 | € 68,08 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 689,34 | ||
Dit is eigenlijk letterlijk de best buy guide. Ik zit er aan te denken om de 1660 te vervangen voor een tweedehandse 1070? En wellicht een iets grotere voeding zodat er later ge-upgrade kan worden naar wellicht een ryzen 3700 en een betere videokaart?
Volgens deze video moet de 2600 voldoende zijn om mee te streamen:
https://www.youtube.com/watch?v=wtNp7K8cBEQ
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee
Ga je overklokken?
Geen vereiste, maar mocht dit nodig zijn dan kan ik dat voor haar doen.
Wat verwacht je van ons?[i]
Denken jullie dat deze PC genoeg is om mee te gamen + streamem op 1080p ( eventueel low settings ).
Zo nee, wat moet er aan de PC veranderd worden? of waar kan ik ( evt 2e hands ) het systeem verbeteren / upgrade proof maken.
Alvast bedankt!