Hoe krijg ik kpn lijn van MDF naar SDF?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-10 18:41
Situatie: tot dec. 2016 VDSL gehad (45Mbit) . Toen overgestapt op ziggo. Die hebben de internet prijs in 2,5 jaar met €75% verhoogt (€10 naar €17,50) dus daar wil ik heel graag weg!

Maar nu kan ik maar 17Mbit ADSL krijgen omdat mijn adres op de MDF aangesloten is. Heb met de KS van kpn gebeld maar die blijven herhalen dat internet niet trager kan worden, zeggen niet te kunnen zien of de straatkast vol is en doorverbinden met iemand die dat wel kan zien is ook onmogelijk.

Iemand enig idee hoe ik kpn zo ver krijg mijn lijn weer op de straatkast aan te sluiten of op een wachtlijst daarvoor te plaatsen?

Beste antwoord (via Rrob op 05-06-2019 12:14)

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-10 10:30
antidote schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 19:52:
Aan de oude snelheid (45 mbit) te zien, had TS eerst een verbinding rechtstreeks vanuit de wijkcentrale. Het verschil met de nu aangeboden 17 mbit zit 'm dan niet in MDF versus SDF, maar in MDF i.p.v. rechtstreeks op de centrale.
:?

Ik denk dat ik het laatste gedeelte niet helemaal begrijp.

Mijn theorie: als er eerst 45Mb via de MDF mogelijk was en nu een aantal jaren niet meer, dan bestaat de mogelijkheid dat er geen capaciteit voor vdsl meer aanwezig is en je dus op ADSL2+ wordt gezet. Rot, enige wat je daar aan kunt doen is wachten.

@Rrob Tip: stel deze vraag eens op het KPN forum zelf. De medewerkers daar kunnen wat meer dan aan de telefoon en hebben vaak meer kennis. Mogelijk kunnen die kijken of fourstack fout aangeeft of dat het klopt. Die kijken in hun systeem of er wat meer mogelijk is.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Dat is niet een service die KPN aan consumenten aanbiedt. Hopen op een monteur die het even in de kast wil checken, verder weinig aan te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Misschien offtopic maar waar haal je een internetabonnement bij Ziggo van 17,50 vandaan? Goedkoopste is al 45+ toch?

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• krakendmodem
Wintervacht schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 17:24:
Misschien offtopic maar waar haal je een internetabonnement bij Ziggo van 17,50 vandaan? Goedkoopste is al 45+ toch?
nieuws: Ziggo heeft verborgen goedkope abonnementen voor 'bepaalde groepen'

Zoeken op Ziggo Basic, dan kom je op een verborgen pagina van Ziggo. Werd voorheen ook een tientjesactie genoemd om mensen te lokken die eerst alleen TV bij Ziggo had. Het was dan vaak voordeliger om bij Ziggo voor een tientje internet af te nemen.

https://www.ziggo.nl/aanbiedingen/15-euro/

[ Voor 3% gewijzigd door krakendmodem op 21-05-2019 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-09 07:39
"Hoe krijg ik kpn lijn van MDF naar SDF?"
Er is geen enkele manier waarop je dat zelf kan forceren.

In principe is iedereen, via kabelverdelers/straatkasten, aangesloten op een wijkcentrale.
Is deze kabelverdeler/straatast niet actief dan komt het xDSL signaal uit de wijkcentrale. (MDF)
KPN NetwerkNL is inmiddels hard bezig om kabelverdelers/straatkasten om te bouwen naar zogenaamde actieve straatkasten.
In dat geval komt het xDSL signaal uit een straatkast (SDF)

Er zit dus niets anders op dan wachten.
Je kan je inschrijven voor de nieuwsbrief van KPN NetwerkNL, dan krijg je een mail als ze bezig gaan in jouw buurt en je kan regelmatig fourstack controleren of er upgrades gepland staan.

[ Voor 4% gewijzigd door Dennis-L op 21-05-2019 18:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• antidote
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Aan de oude snelheid (45 mbit) te zien, had TS eerst een verbinding rechtstreeks vanuit de wijkcentrale. Het verschil met de nu aangeboden 17 mbit zit 'm dan niet in MDF versus SDF, maar in MDF i.p.v. rechtstreeks op de centrale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rrob
denk dat je gelijk hebt, mijn buren hebben volgens fourstack 51mbps met MDF (zels 93 bonded) en mijn oude snelheid was een stuk hoger dus er is wel wat meer mogelijk. Vraag is hoe krijg ik kpn zo ver om mijn lijn weer aan de MDF te knopen ipv de centrale....

[ Voor 8% gewijzigd door Rrob op 22-05-2019 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centurius
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-08 02:41
Rrob schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 21:22:
[...]

denk dat je gelijk hebt, mijn buren hebben volgens fourstack 51mbps met MDF (zels 93 bonded) en mijn oude snelheid was een stuk hoger dus er is wel wat meer mogelijk. Vraag is hoe krijg ik kpn zo ver om mijn lijn weer aan de MDF te knopen ipv de centrale....
Simpelweg niet, dat biedt KPN niet aan consumenten aan.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem

Mijn theorie: als er eerst 45Mb via de MDF mogelijk was en nu een aantal jaren niet meer, dan bestaat de mogelijkheid dat er geen capaciteit voor vdsl meer aanwezig is en je dus op ADSL2+ wordt gezet. Rot, enige wat je daar aan kunt doen is wachten.

@Rrob Tip: stel deze vraag eens op het KPN forum zelf. De medewerkers daar kunnen wat meer dan aan de telefoon en hebben vaak meer kennis. Mogelijk kunnen die kijken of fourstack fout aangeeft of dat het klopt. Die kijken in hun systeem of er wat meer mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rrob
krakendmodem schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 22:28:
[...]

Goede tip, na een bericht op het kpn forum was mijn lijn na een week weer vdsl! Maar dat betekend dus ook dat vdsl niet meer vol zat....

@KingHorse (hieronder) dat klopt natuurlijk maar klaarblijkelijk wordt je niet automatisch omhoog gezet als er weer ruimte op vdsl is. Leek me een nuttige conclusie voor de (toekomstige) meelezers :)

[ Voor 10% gewijzigd door Rrob op 05-06-2019 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingHorse
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 29-08 20:28
Rrob schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 12:16:
[...]

Goede tip, na een bericht op het kpn forum was mijn lijn na een week weer vdsl! Maar dat betekend dus ook dat vdsl niet vol zat....
Er kan altijd een periode zijn geweest in die 2 en half jaar dat het wel volzat, en dat de lijn daardoor was omgezet. ;)
Pagina: 1