Edifier S350DB right speaker kabel (HD15 kabel) verlengen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Hi Medetweakers,

Ik hoop dat ik op de juiste plek ben voor deze vraag, maar ik zit met het volgende probleem. Ik wil mijn rechterspeaker van mijn Edifier S350DB setje verder weg plaatsen, maar de kabel van deze set zit vast aan de speaker zelf.

De kabel lijkt een HD15 D-sub kabel te zijn. Enige kabel die geverifeerd is en werkt met Logitech z623 en S350DB is de volgende kabel: Amphenol CS-DSDHD15MF0.

Kosten van kabel is 10$, en dan komt er 20-25$ verzending. Of ik moet er minstens 5 kopen en dan is de verzending gratis, maar dan zit je weer met 4 extra kabels, die je moet zien te verkopen. :+

Hebben jullie enig idee waar ik zo'n HD15 kabel kan vinden in Nederland. Het moet namelijk geen VGA kabel zijn, want de interne kabels zijn anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Er zijn zat clubs die die kabel aanbieden: https://www.findchips.com/search/CS-DSDHD15MF0
Wellicht kan je met iemands bestelling meeliften? In Modding, Mechanica & Elektronica zijn ongetwijfeld een hoop mensen te vinden die regelmatig bij de betreffende bedrijven bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-06 12:29
HD15 sub is toch een standaard VGA kabel?

Edit zoiets al deze : https://www.allekabels.nl...-15-verlengkabel-vga.html

[ Voor 58% gewijzigd door kwaakvaak_v2 op 21-05-2019 20:04 ]

Driving a cadillac in a fool's parade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online
TommyboyNL schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 17:40:
Er zijn zat clubs die die kabel aanbieden: https://www.findchips.com/search/CS-DSDHD15MF0
Wellicht kan je met iemands bestelling meeliften? In Modding, Mechanica & Elektronica zijn ongetwijfeld een hoop mensen te vinden die regelmatig bij de betreffende bedrijven bestellen.
Hmm dat is inderdaad een goed idee, ik zal eens rondkijken.
HD15 voor VGA is net anders blijkbaar. http://cablesondemandblog...llite-speaker-connection/

[ Voor 32% gewijzigd door ion op 21-05-2019 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenVlieghe
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 02-10 06:49
Beste Ion,

heeft u een oplossing gevonden voor jouw probleem? Ik kwam jouw bericht tegen in de zoektocht naar een langere kabel voor hetzelfde S350DB systeem, en heb besloten om een VGA kabel te kopen. Deze gaf echter niet het gewenste resultaat: er klonk een continue heartbeat in de speaker, en sommige signalen leken niet door te stromen.

Ook voor de linkerspeaker heb ik een probleem: deze gebruikt een 5pin DIM, maar ook bij deze extensiekabel merkte ik een opvallend kwaliteitsverlies. De speaker ging een pak stiller, en de tonen waren veel minder vol.

Beide kabels heb ik in een online kabelwinkel gekocht. Als jij deftige kabels gevonden hebt, hoor ik het graag!

Waarvoor dank,

Sven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
SvenVlieghe schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 17:18:
Ook voor de linkerspeaker heb ik een probleem: deze gebruikt een 5pin DIM, maar ook bij deze extensiekabel merkte ik een opvallend kwaliteitsverlies. De speaker ging een pak stiller, en de tonen waren veel minder vol.
Je hebt hoogstwarschijnlijk een signaalkabel gekocht, in plaats van een speakerkabel. Zelf heb ik zelf een verlengkabel gemaakt van 2 connectors en een stuk fatsoenlijke kabel. Kostte me volgens mij 2 tientjes voor in totaal 5m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenVlieghe
Hey, bedankt voor jouw reactie!

Euh.. de eerste keer dat ik hoor dat er een signaal <> speakerkabel versie bestaat :) Eerlijk gezegd zie ik door het bos de bomen niet meer, er zijn zoveel soorten DIN kabels beschikbaar! Ook voor die 15 pin hetzelfde probleem, geen idee wat hier mis aan is..

Welk verschil zit er dan in een speaker <> signaalkabel, is dat gewoon de kabeldikte? Of de manier waarop de kabels geshield zitten?

Ik zou inderdaad ook een eigen kabel kunnen maken, maar ook daar weet ik niet goed welke kabel ik zou moeten kopen.

Bedankt!

Sven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenVlieghe
Iemand nog tips?

Ik heb hier wel nog een luidsprekerkabel liggen, 2x2.5mm. In principe zou ik deze kunnen gebruiken vermoed ik dan, waarbij ik dus 3 van deze kabels combineer. Maar dan zou het moeilijk worden om daar een connector op te krijgen.

Tommyboy: heb je nog enig idee waar je jouw kabel gekocht had?

Bedankt,

Sven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenVlieghe
Ondertussen had ik Ion (topic starter) gecontacteerd, hij raadde me een kabel aan. Na lang zoeken ook een deftige MIDI kabel gevonden voor de 2e box: hierbij is het opletten gezien veel MIDI kabels slechts 3 kabels intern aansluiten op de 5 pinnetjes blijkbaar!

Geen heartbeat, nog steeds dezelfde sterkte & geluidskwaliteit vind ik :)

Gekocht:
- MIDI: Maplin 5 Pin Din Cable: https://www.benl.ebay.be/...366204&cp=1&sojTags=bu=bu
- HD15: Amphenol CS-DSDHD15MF0-010: https://www.amazon.com/gp...n_title_s00?ie=UTF8&psc=1

Thanks hé!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steuberke
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 02-05 14:59
Hallo Tweakers,

Graag meld ik mij ook in dit topic omdat ik precies hetzelfde probleem heb als mijn voorgangers.

Ook ik zoek een verleng kabel voor audio.

Zijn er mensen die mij op weg kunnen helpen? Ik zoek mij suf op het internet en heb bij verschillende partijen navraag gedaan hierover in NL en DE. Echter tot op heden nog niet de juiste kabels gevonden.

@ion heb jij toevallig meerdere kabels toen gekocht waarvan je over hebt? Indien dit het geval is kan ik dan in contact met je komen om er mogelijk een over te nemen?

@SvenVlieghe Hoe heb jij dit uiteindelijk geregeld? Het enige dat ik nog kan vinden, wat leverbaar is, is via Amazon VS. Op de Nederlandse webshop is het product niet te vinden en via die in de VS kan ik alleen betalen met creditcard (heb ik niet) en daarbij zit dan nog een lange levertijd.

Hopelijk is er iemand die mij hierbij kan helpen of de juiste tip heeft.

P.S. bij mij gaat het enkel om de verlenging van de rechter-speaker naar de subwoofer.

[ Voor 4% gewijzigd door Steuberke op 18-11-2022 13:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ion
  • Niet online
Steuberke schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 12:59:
Hallo Tweakers,

Graag meld ik mij ook in dit topic omdat ik precies hetzelfde probleem heb als mijn voorgangers.

Ook ik zoek een verleng kabel voor audio.

Zijn er mensen die mij op weg kunnen helpen? Ik zoek mij suf op het internet en heb bij verschillende partijen navraag gedaan hierover in NL en DE. Echter tot op heden nog niet de juiste kabels gevonden.

@ion heb jij toevallig meerdere kabels toen gekocht waarvan je over hebt? Indien dit het geval is kan ik dan in contact met je komen om er mogelijk een over te nemen?

@SvenVlieghe Hoe heb jij dit uiteindelijk geregeld? Het enige dat ik nog kan vinden, wat leverbaar is, is via Amazon VS. Op de Nederlandse webshop is het product niet te vinden en via die in de VS kan ik alleen betalen met creditcard (heb ik niet) en daarbij zit dan nog een lange levertijd.

Hopelijk is er iemand die mij hierbij kan helpen of de juiste tip heeft.

P.S. bij mij gaat het enkel om de verlenging van de rechter-speaker naar de subwoofer.
Ik heb uiteindelijk zelf geen kabel meer gekocht, maar Sven wel en die heeft kunnen bevestigen dat ze werken.
Pagina: 1