Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De PC is voor mijn ouders die hem vooral gebruiken voor office-taken (vooral Word, soms Excel) en verder vooral browsen. Hij wordt ook bedrijfsmatig gebruikt (ook vooral chrome), dus het systeem moet betrouwbaar zijn.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Er is geen strak budget, maar rond €500 incl. monitor zou mooi zijn. Goedkoper met dezelfde prestaties is natuurlijk ook goed.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alleen een simpele logitech muis en HP toetsenbord. Het toetsenbord heeft een PS/2 connector, maar mocht een ander moederbord dat niet hebben kan het toetsenbord nog vervangen worden.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een APU, omdat een losse GPU niet nodig is voor de taken
8 GB RAM lijkt me tegenwoordig vrij standaard (dual channel want Ryzen)
Eigenlijk de hele pc en scherm (1080p is voldoende en groter dan 24 inch wordt wat krap qua ruimte).
SATA SSD zou ook kunnen, maar omdat de case blijkbaar niet al te beste cable management heeft, leek me dit wel een mooie oplossing.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur, graag wel een betrouwbaar merk en geen vage b-merken.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een stil systeem zou zeker fijn zijn (vandaar Silencio kast), maar het moet natuurlijk niet te warm worden.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Grootste vraag is of alles compatibel is met elkaar.
Heb nu dit moederbord, omdat het voldoende case fan headers heeft. De CM Silencio heeft namelijk 2 meegeleverde fans, dus deze moeten wel aan te sluiten zijn. Voor de kast is het fijn als de usb-poorten niet bovenop, maar gewoon aan de voorkant zitten. Natuurlijk zou een andere kast nog kunnen en daarmee misschien ook een goedkoper moederbord.
Verder zie ik deze RAM niet specifiek in de lijst van het moederbord, maar wel RAM uit die serie. Kan dit problemen opleveren of zou dit gewoon moeten werken?
Hier een opzetje, Windows 10 komt er ook nog bij:
- EDIT -: RAM en MoBo aangepast n.a.v. comments hier. Kast misschien later, maar eerst even overleggen nog.
De PC is voor mijn ouders die hem vooral gebruiken voor office-taken (vooral Word, soms Excel) en verder vooral browsen. Hij wordt ook bedrijfsmatig gebruikt (ook vooral chrome), dus het systeem moet betrouwbaar zijn.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Er is geen strak budget, maar rond €500 incl. monitor zou mooi zijn. Goedkoper met dezelfde prestaties is natuurlijk ook goed.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alleen een simpele logitech muis en HP toetsenbord. Het toetsenbord heeft een PS/2 connector, maar mocht een ander moederbord dat niet hebben kan het toetsenbord nog vervangen worden.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een APU, omdat een losse GPU niet nodig is voor de taken
8 GB RAM lijkt me tegenwoordig vrij standaard (dual channel want Ryzen)
Eigenlijk de hele pc en scherm (1080p is voldoende en groter dan 24 inch wordt wat krap qua ruimte).
SATA SSD zou ook kunnen, maar omdat de case blijkbaar niet al te beste cable management heeft, leek me dit wel een mooie oplossing.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur, graag wel een betrouwbaar merk en geen vage b-merken.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een stil systeem zou zeker fijn zijn (vandaar Silencio kast), maar het moet natuurlijk niet te warm worden.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Grootste vraag is of alles compatibel is met elkaar.
Heb nu dit moederbord, omdat het voldoende case fan headers heeft. De CM Silencio heeft namelijk 2 meegeleverde fans, dus deze moeten wel aan te sluiten zijn. Voor de kast is het fijn als de usb-poorten niet bovenop, maar gewoon aan de voorkant zitten. Natuurlijk zou een andere kast nog kunnen en daarmee misschien ook een goedkoper moederbord.
Verder zie ik deze RAM niet specifiek in de lijst van het moederbord, maar wel RAM uit die serie. Kan dit problemen opleveren of zou dit gewoon moeten werken?
Hier een opzetje, Windows 10 komt er ook nog bij:
- EDIT -: RAM en MoBo aangepast n.a.v. comments hier. Kast misschien later, maar eerst even overleggen nog.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 3 2200G Boxed | € 79,- | € 79,- |
| 1 | Moederborden | ASRock B450M Pro4-F | € 69,- | € 69,- |
| 1 | Behuizingen | Cooler Master Silencio 352 | € 57,- | € 57,- |
| 1 | Monitoren | AOC 24B1XHS Zwart | € 109,- | € 109,- |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK8GX4M2C3000C16 | € 49,01 | € 49,01 |
| 1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 11 400W | € 51,90 | € 51,90 |
| 1 | Solid state drives | Kingston A1000 240GB | € 41,50 | € 41,50 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 456,41 | ||
[ Voor 4% gewijzigd door 3ssjuh op 21-05-2019 20:06 ]