Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Office/browse pc, ongeveer €500

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• 3ssjuh
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 22-11 13:14
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De PC is voor mijn ouders die hem vooral gebruiken voor office-taken (vooral Word, soms Excel) en verder vooral browsen. Hij wordt ook bedrijfsmatig gebruikt (ook vooral chrome), dus het systeem moet betrouwbaar zijn.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Er is geen strak budget, maar rond €500 incl. monitor zou mooi zijn. Goedkoper met dezelfde prestaties is natuurlijk ook goed.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alleen een simpele logitech muis en HP toetsenbord. Het toetsenbord heeft een PS/2 connector, maar mocht een ander moederbord dat niet hebben kan het toetsenbord nog vervangen worden.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een APU, omdat een losse GPU niet nodig is voor de taken
8 GB RAM lijkt me tegenwoordig vrij standaard (dual channel want Ryzen)
Eigenlijk de hele pc en scherm (1080p is voldoende en groter dan 24 inch wordt wat krap qua ruimte).
SATA SSD zou ook kunnen, maar omdat de case blijkbaar niet al te beste cable management heeft, leek me dit wel een mooie oplossing.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur, graag wel een betrouwbaar merk en geen vage b-merken.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een stil systeem zou zeker fijn zijn (vandaar Silencio kast), maar het moet natuurlijk niet te warm worden.

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?
Grootste vraag is of alles compatibel is met elkaar.

Heb nu dit moederbord, omdat het voldoende case fan headers heeft. De CM Silencio heeft namelijk 2 meegeleverde fans, dus deze moeten wel aan te sluiten zijn. Voor de kast is het fijn als de usb-poorten niet bovenop, maar gewoon aan de voorkant zitten. Natuurlijk zou een andere kast nog kunnen en daarmee misschien ook een goedkoper moederbord.

Verder zie ik deze RAM niet specifiek in de lijst van het moederbord, maar wel RAM uit die serie. Kan dit problemen opleveren of zou dit gewoon moeten werken?

Hier een opzetje, Windows 10 komt er ook nog bij:
- EDIT -: RAM en MoBo aangepast n.a.v. comments hier. Kast misschien later, maar eerst even overleggen nog.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 3 2200G Boxed€ 79,-€ 79,-
1MoederbordenASRock B450M Pro4-F€ 69,-€ 69,-
1BehuizingenCooler Master Silencio 352€ 57,-€ 57,-
1MonitorenAOC 24B1XHS Zwart€ 109,-€ 109,-
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK8GX4M2C3000C16€ 49,01€ 49,01
1Voedingenbe quiet! Pure Power 11 400W€ 51,90€ 51,90
1Solid state drivesKingston A1000 240GB€ 41,50€ 41,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 456,41

[ Voor 4% gewijzigd door 3ssjuh op 21-05-2019 20:06 ]

Beste antwoord (via 3ssjuh op 23-05-2019 08:57)

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 07:29
Als moederbord pricewatch: ASRock B450M Pro4-F Zelfde bord, lagere prijs. Geheugen mag voor dezelfde prijs naar pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK8GX4M2C3000C16 omdat Ryzen snel geheugen wel fijn vindt.
De behuizing naar pricewatch: Thermaltake Versa H17 omdat het een betere en stillere kast is dan de Silencio 352 voor een lagere prijs.

Alle reacties

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-11 10:54

Vidra

Vragen?

Als het systeem bedrijfsmatig wordt gebruikt, waarom koop je dan niet een of andere machine van bijv. Dell - die bieden goede support pakketten om te voorkomen dat zo'n dergelijke pc bij problemen langdurig uit de running is.

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

• 3ssjuh
Het wordt niet heel intensief gebruikt voor bedrijf, max. 1 uur per dag ongeveer, vooral mail, browsen, en verder normaal privégebruik (geen games oid). Stel hij is kapot dan is hier nog wel een laptop die gebruikt kan worden, dus maak je daar maar geen zorgen over, maar toch bedankt voor de suggestie.

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 23-11 15:49
Voor Chrome moet je minimaal 16 GB RAM hebben >:)
Maar even serieus, ik zie niets wat ik zou veranderen. mITX zou nog kunnen, maar dat is al gauw duurder.
Je kan nog wel een Intel NUC overwegen.

Acties:
  • Beste antwoord

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 07:29
Als moederbord pricewatch: ASRock B450M Pro4-F Zelfde bord, lagere prijs. Geheugen mag voor dezelfde prijs naar pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK8GX4M2C3000C16 omdat Ryzen snel geheugen wel fijn vindt.
De behuizing naar pricewatch: Thermaltake Versa H17 omdat het een betere en stillere kast is dan de Silencio 352 voor een lagere prijs.

• 3ssjuh
@Uszka Bedankt! Enig idee of dit geheugen zeker gaat werken? Ik zie het namelijk niet op de QVL van het mobo staan en op de Corsair site staat hij helemaal niet (?). Dit was voor de HyperX trouwens ook al niet het geval, dus deze lijkt me dan al zeker een beter optie idd.
Pagina: 1